Oppladbar støvsuger, funker det?

• Trådstarter Trådstarter neledam
  • Opprettet Opprettet
Venninnen min har den, og er kjempefornøyd! :) Men hun har kun 30 kvm, så kan ikke si noe om batterilevetid på mer enn det :p

Vi hadde en gammel type som lignet denne. var for ca 15 år siden. I følge mamma var dette den største skiten ho hadde brukt penger på. Så ho gikk heller over til bare den lille. Kjekk for å støvsuge opp smulene på kjøkkenet, men ellers ble den lite brukt :P Da tok hun heller frem den store støvsugeren som gikk på strøm. Men de har et stort hus på ca 200 kvm så der fungerer ikke en sånn liten sak.
Jeg selv har sett på den når vi skulle kjøpe ny støvsuger, men bestemte oss heller for en "vanlig" støvsuger. Syntes den var tung og lite håndterlig for min del som er liten av vekst. Vi bor i leilighet på 70 kvm.
Så vil iallefall anbefale deg å prøve i butikk før du kjøper. Alternativt kjøpe på elkjøp og levere den inn igjen hvis den ikke er sånn som du tenkte. De har åpent 30-dagers kjøp.

Vi har en tilnærmet lik - og jeg er ikke kjempeimponert. Bruker den til små "akutte" ting som mel/kaffepulver etc., men skal jeg støvsuge et helt rom/hus så tyr jeg til den vanlige.

Min erfaring er at den har altfor dårlig sugeevne til å fungere som hovedstøvsuger. Børstene under går dessuten fort "tett" av hår og støv (spesielt om man har dyr) - og den får da enda dårligere sugeevne.

Kjempebra til småtteri altså, slipper å dra ut den med ledning for litt oboy-pulver - men ikke så god på generell husrengjøring. Min mor har forøvrig samme erfaring. :-)

Jeg har en sånn, som rett nok synger på siste verset da den er noen år nå.

MEN det er seriøst det mest geniale husholdningsproduktet verden har laget! Hadde ALDRI klart meg uten.
MEN, og er stort MEN er at det fungerer ikke som vanlig støvsuger. Du kan ikke ha bare den og støvsuge en leilighet med, så lenge varer ikke batteriet.

Vi har en tilnærmet lik - og jeg er ikke kjempeimponert. Bruker den til små "akutte" ting som mel/kaffepulver etc., men skal jeg støvsuge et helt rom/hus så tyr jeg til den vanlige.

Min erfaring er at den har altfor dårlig sugeevne til å fungere som hovedstøvsuger. Børstene under går dessuten fort "tett" av hår og støv (spesielt om man har dyr) - og den får da enda dårligere sugeevne.

Kjempebra til småtteri altså, slipper å dra ut den med ledning for litt oboy-pulver - men ikke så god på generell husrengjøring. Min mor har forøvrig samme erfaring. :-)
Har sånn og, og må si meg enig i denne konklusjonen

Har hatt lignende. Funker til små oppgaver, men da er det lik greit å bruke kost og støvbrett egentlig.

Har på hytta. Vil si den fungerer til slikt, men ville ikke hatt den som hovedstøvsuger hjemme.

Jeg har en sånn, som rett nok synger på siste verset da den er noen år nå.

MEN det er seriøst det mest geniale husholdningsproduktet verden har laget! Hadde ALDRI klart meg uten.
MEN, og er stort MEN er at det fungerer ikke som vanlig støvsuger. Du kan ikke ha bare den og støvsuge en leilighet med, så lenge varer ikke batteriet.
Står jo at batteriet varer i 20 min? Jeg bruker maks 15 på hele leiligheten min med vanlig støvsuger :p

Av batteridrevne støvsugere jeg har prøvd, er det bare Dyson (coop obs, expert selger iallefall) som har vært bra. Men de koster :-/

Har aldri eigd sånn sjølv, men etter mange år på elektrobutikk, vil eg faktisk fraråde det. :)
Som andre seier, til småting som brødsmuler på gulvet er den for så vidt grei, men til alt annet; nei.

Det er også veldig mykje reklamasjoner på den typen, dårlig batteri, dårlig sugeevne osv.

Jeg har en lignende og den fungerer strålende til daglig småstøvsuging på bad, under bord og i gangen. Har vanlig støvsuger utenom altså, så denne er kun til akuttbruk. Den er i daglig bruk og kommer til "overalt" grunnet utformingen av hodet. Kjempefornøyd! :) Kan legge til at jeg har en gutt som trener fotball minst fire ganger per uke, ofte på kunstgress. Da følger det med "tonnevis" med slike små, sorte silikonkuler og kunstgressrester hjem som legger seg overalt. Ministøvsugeren fungerer ypperlig og ta absolutt alt.

Back
Topp