Oppkast

Stressaførstegangsmamma

Betatt av forumet
Mini på 4,5 mnd kaster opp et par timer etter hun har fått grøt de 2 siste gangene. Har gått flere dager mellom hvert inntak av grøt. Har fått i seg max 2 ss totalt med grøt.

Skjønner ikke hva som kan være årsaken da hun har fått grøt flere ganger før (samme grøten) uten å kaste opp.

Ps! Dette er oppkast, ikke gulp. Det er tydelige forskjeller på gulp og oppkast her i huset, hun brekker seg med spylyder og hele pakka. Når hun en skjelden gang gulper hører jeg det knapt.

Har ikke aning om hva som kan være årsaken. Hun får mm etterpå, noe hun har fått hver gang etter grøt. Om det var noe hun skulle være alergisk mot, skulle ikke hun ha kastet opp de gangene før også?

Kan hun ha drukket for mye melk etterpå? Kan ikke skjønne at så lite grøt og vanlig mengde med melk kan føre til oppkast flere timer etterpå?
 
Min gjor nettopp det samme, et par timer etter grøt. 5 runder med intenst oppkast før det ga seg, fikk ikke i seg melk imellomtiden heller. Grøt har hun spist i 1,5 mnd allerede (er 5,5 mnd) så skjønte ikke hvorfor. Forsvant lige fort som det startet men skikkelig ubehagelig når det står på. Kan det være det rett og slett blir for fult i magen, og så vrenger det seg helt?
 
Min gjor nettopp det samme, et par timer etter grøt. 5 runder med intenst oppkast før det ga seg, fikk ikke i seg melk imellomtiden heller. Grøt har hun spist i 1,5 mnd allerede (er 5,5 mnd) så skjønte ikke hvorfor. Forsvant lige fort som det startet men skikkelig ubehagelig når det står på. Kan det være det rett og slett blir for fult i magen, og så vrenger det seg helt?

Skjønner fortsatt ikke hvorfor det skjedde. Er det for fullt skulle man tro de kastet opp kort tid etterpå, ikke et par timer?
Hvilken grøt ga du? Kanskje det er noe sammenheng?
 
Back
Topp