Oppkast

Lunde86

Elsker forumet
Noen her som har små som kaster opp mye? 
Hver eneste gang jeg gir gutten våres grøt el middag reagerer han med å "sprut" spy opp alt sammen:/  ???
Jeg har prøvd forskjellige typer mat, med litt biter og helt uten biter. 
Han kaster ikke opp melken sin eller fruktmos.
Han er ellers kjempeblid og fornøyd:)

Noen som har opplevd dette?

Nei, har ikke sett noe til det så langt.
Høres skummelt ut, om det fortsetter bør du ta kontakt med helsestasjonen eller lege.
Kanskje han er alergisk/intolerant mot noe i maten, inneholder maten du gir gluten?

Sist snuppa mi kastet opp var det på julaftten, og det fordi jeg spiste julemat og ammet, hun må ha reagert på noe av den, vi har riktignok ikke kommet så langt inn i den faste føde verden. 

Ellers kastet hun opp en del før jeg skjønte hun ikke tåler melk, derfor jeg tenkte oppkast kan være tegn på at noe ikke tolereres.

Leelu skrev:
Nei, har ikke sett noe til det så langt.
Høres skummelt ut, om det fortsetter bør du ta kontakt med helsestasjonen eller lege.
Kanskje han er alergisk/intolerant mot noe i maten, inneholder maten du gir gluten?

Sist snuppa mi kastet opp var det på julaftten, og det fordi jeg spiste julemat og ammet, hun må ha reagert på noe av den, vi har riktignok ikke kommet så langt inn i den faste føde verden. 

Ellers kastet hun opp en del før jeg skjønte hun ikke tåler melk, derfor jeg tenkte oppkast kan være tegn på at noe ikke tolereres.

Jeg har lurt på om det kan være allergi, skal sjekke det med gluten. Er kanskje det i middagene også...Han har veldig ofte diare også:/  Idag fikk han kanskje 4 skjeer med grøt og det kom opp igjen det også...:(

Har ikke opplevd noe slikt, jeg. Han har kastet opp/gulpet mye et par ganger etter amming da han var mindre, men ikke de siste mnd og ikke etter fast føde. Rart at han reagerer på flere ulike typer mat, da. Kanskje systemet hans ikke er helt klart for fast føde enda? Har du forsøkt med velling (utvannet grøt)? Helsestasjonen kan sikkert gi noen gode råd.

Min er akkurat likedan, kaster opp alt av barnemat. Har prøvd glutenfri også, men det kommer bare rett opp det og. Har prøvd brødskive, og det gikk bra.. Samme med hjemmelaga potetmos og grønnsaker. Så tror egentlig at han bare ikke liker barnemat rett og slett.. Noen unger er jo sånn.

Han har heldigvis gitt seg med oppkasten nå:D

Så bra! Bare ga det seg av seg selv eller fant du ut at det var noe spesielt som gjorde at han reagerte slik?

LilleNurk2011 skrev:
Så bra! Bare ga det seg av seg selv eller fant du ut at det var noe spesielt som gjorde at han reagerte slik?

Sign.

Det bare ga seg helt av seg selv;)
Heldigvis!! Lurer kanskje på om det kan ha noe med tennene å gjøre, men er kanskje rart det og?
Han har nemlig fått tenner både oppe og nede på veldig kort tid!

Back
Topp