Oppkast på kvelden :(

Konnichiwa

Elsker forumet
Desemberskattene 2014
Både i går kveld og nå i kveld, begge dagene i halv ni-tida kasta jeg opp. Nå i kveld tømte jeg magen helt, det stoppa liksom ikke, kjempeubehagelig :-/

Noen som har noen tips for hvordan unngå oppkast? Det kommer liksom plutselig uten forvarsel...

sendt fra mobilen via BV-appen

Det er ikke til å unngå når det først kommer!
Kanskje ikke det svaret du var ute etter,men dessverre sant :( Kjenner veldig godt til det, spøy nylig omtrent alt jeg idag hadde spist rett før jeg skulle prøve å ta en dusj,..herlig altså ...

Anbefaler deg å skylle ansiktet med kaldt vann og legg deg ned i et kjølig rom rett etter.
Trøsten er at du blir kvalmefri i minuttene etter. Prøv å tenke positiv,selv om jeg vet det nærmest er umulig mens det pågår!!
Riktig god bedring kjære deg! :Heartpink

Last edited:
Har egentlig ikke noe mirakelsvar jeg heller... Eneste er at du kan prøve de "sea-band" armbåndene som de selger på apoteket. De presser på akupunktur-punkter på håndleddene, og det skal hjelpe. Hjalp i alle fall delvis på meg da jeg gikk med førstemann. Da kastet jeg ikke opp hele tiden lenger, men var fremdeles godt kvalm da... Men de var veldig effektive i sommer når vi var på bilferie! Jeg blir dårlig når jeg ikke får kjøre selv, og da mannen kjørte ble jeg litt uggen, men de hjalp veldig godt da! Så det er kanskje verdt et forsøk! Håper du blir bedre snart!

Har ingen råd jeg heller. Men masse medfølelse :p

Har dessverre ingen gode råd å komme med.. Vet rett og slett ikke om det er noe som hjelper.. :/

Bilsyketabletter... Navnet er skrevet her inne maaaange ganger, men nå står det helt stille:o

❤️ Termin 16.12.14 ❤️

Taster fra appen:)

Du kan spise blåbær tidligere på dagen, det stabiliserer magen. Du kan spise ingefær eller ta ingefær kapsler på ettermiddagen, det minsker kvalmen. Bruk sea bands som også demper kvalmen. Om ikke det funker kan du ta afipran ( resept). Prøv å stress ned på ettermiddag, om man er sliten er det lettere å bli kvalm.
Spis ofte og lite. Fort å bli akutt sulten som gravid, så ta det som frister.
De rådene jeg kom på nå iallefall, håper du blir bedre :)

Takk for gode råd :)
Begynte i ny jobb i dag (der de ikke vet at jeg er gravid enda). Håper bare ikke jeg spyr der :P

ajaj! Masse lykke til med å holde kvalmen i sjakk, ryktene begynner fort å fly når en løper på do hele tiden, hehe!;)

Back
Topp