Oppkast og vekt

*Månestråle*

Glad i forumet
Er det noen her inne som fortsatt kaster opp en del og går ned i vekt? Jeg er fortsatt mye kvalm og kaster opp. Er dehydrert og får ikke i meg nok næring. Vanligvis blir man nok lagt inn på sykehuset i min tilstand, men jeg får heldigvis være hjemme av diverse grunner. Jeg har gått ned 7 kg til nå. Mister gjerne kg'ne, men det er ikke akkurat rett tidspunkt å slanke seg på.

Jeg hadde hyperemesis forrige svangerskap og gikk ned veldig mye i vekt da. Var også i dårligere form hele svangerskapet enn jeg er nå. Det er litt av grunnen til at jeg nå er litt bekymra. Føler meg jo mye bedre enn sist, men de siste dagene har jeg innsett at jeg er i veldig redusert form i forhold til mange andre.

Du er ikke alene med å ha det slik. Er 19 uker og jeg kaster fremdeles opp og er kvalm, vekta har også rast en del ned. 
Fikk piller av legen som jeg skulle ta når det var et sterkt behov for dem, men ikke funker de. 
Lurer egentlig veldig på selv om det er noe annet enn de vanlige tipsene (spise kjeks på senga før man står opp, spise lite og ofte ...osv) man kan prøve mot kvalmen og det at man kaster opp. Er jo en stor påkjenning. 

De vanlige tipsene funker ikke her. Heller ikke seabands. Er så frustrerende om det skal bli likt som sist. Var jo forberedt på det, men syns det er kjedelig å ikke kunne være den mamman jeg ønsker å være for sønnen min.

Føler veldig med deg! Sliter selv også fremdeles med kvalme etter 20 uker. Har vært igjennom alle råd som finnes der ute tror jeg...

Prøver bare å fokusere på premien som kommer i januar, og heller bare bite tenna sammen nå og ta en dag av gangen...

Har det på samme måte..Gått ned 10 kg til nå, og har vært noen runder innom sykehuset for intravenøs væske.
Var akkurat lik i forrige svangerskap.
Er veldig slitsomt, men prøver å holde meg positiv og sta på at jeg skal ha i meg nok væske og mat til at jeg kan holde meg hjemme.Har heldigvis en grei avtale med sykehuset på at jeg kan komme når jeg føler behov for det, få intravenøst og dra hjem igjen. er litt trygghet i det, kanskje det hadde vært en grei avtale for deg og?

God bedring, og masse lykke til :)

Å få inn væska tar ca 4 timer, jeg har hatt med meg gutten min noen ganger, og det går helt greit. Ellers får jeg ordnet med barnvakt noen ganger og, da mannen er på jobb.
de gangene jeg har vært inne for å bli væska opp har jeg hatt veldig utslag på ketoner på urinen og det har vært helt nødvendig for meg, kjenner selv når jeg må på en måte...
Håper du blir bedre fort .) klem

Har utslag på ketoner jeg og. Har fått slappa av en del i dag og spist litt potetgull for å få i meg noe salt. Kjenner formen er litt bedre i kveld heldigvis.

Takk for det. Er ikke tida som er grunnen. Har utslag på ketoner jeg og så har jobba intensivt med å få i meg væske det siste døgnet, men når det meste kommer i retur blir jeg så oppgitt. Men jeg føler meg litt bedre i kveld. Har fått i meg litt potetgull (for saltet sin del) og håper det binder litt av væska ihvertfall =)

Ja, har hyperemesis.. hadde det sist og, og bla lagt inn i uke 6 sist og kom aldri ut igjen før han kom med keiseren...gikk ned 13 kg den gang...er så frustrerende at man skal være så kvalm over så lang tid..får liksom ikke nyti graviditeten da...men,men...

uff kjenner meg igjen i det du skriver. Er selv plage med kvalme og oppkast og er i uke 17.
Har vel gått ned 9 kg nå heldigvis masse å ta av, men funger ikke i det dagelig så er sykemeldt.Føler meg veldig ubrukelig som kone og mamma om dagen.
Sender deg en stor klem og god bedring. Håper det snurr snart.

Back
Topp