Oppkast og svimmel i uke 22???

Nelly

Andre møte med forumet
Hei!
I dag tidlig på morgenturen med hundene våre kastet jeg opp 4 ganger! Hadde jo ikke spist frokost så det var jo ikke stort der - med det var skikkelig guffent. Ikke noe forvarsel engang. Ikke kvalm. Var helt svimmel og guffen etterpå og gikkog la meg igjen og sov i mange timer. Valgte likevel å dra på jobb etterhvert, men er fortsatt småsvimmel...

Noen som har opplevd det samme? For noen uker siden fikk jeg plutselig vondt i magen og kastet opp etter middag også.. (litt flaut var borte hos folk men tror ikke de merket noe) det også helt uten forvarsel.. men det gikk over etterhvert.
Synes dette er litt snodig. Kastet ikke opp de første tre månedene.. var bare litt kvalm...
Er det noe å bry seg med? Skjer jo mye rart i kroppen under graviditeten - og ettersom dette er første gang har jeg ikke snøring...

Hei, jeg kaster opp hvis jeg begynner med fysiske ting før frokost, vondt i magen hvis jeg spiser ting som jeg kanskje ikke skulle ha spist. Eks. veldig krydret mat. Tror ikke du trenger å bekymre deg for at noe er galt, kroppen er rar i denne tiden. Får også svimmelhets annfall når jeg stresser veldig. Men du kan jo høre med en lege hvis du tenker mye på det.[;)]

Har du termin 3. januar???Hvor er du fra?

Jeg kastet opp i dag morges.. Og jeg er i uke 34.. Var bare kvalm i de første 3 mnd, kastet ikke opp i det hele tatt. Men har kastet opp et par,tre ganger de siste månedene..

Kan godt være du fikk et blodtrykksfall. Kvalme følger gjerne med da.

Takk for svar! Har ikke bekymret meg så veldig - det er bare snålt. Er småsvimmel i dag også. Men det har vært utrolig mye stress og mas i det siste - så det kan være noe i det. Eller blodtrykksfall. jaja. Jeg skal ikke tenke noe mer på det:-)
Bor i Oslo - til du som lurte! Termin på samme dag eller? :-)

N.

Hei! Det er nok ganske normalt. Er selv i uke 25 og har begynt med kvalme og oppkast igjen. Hos meg skyldes det høyt blodtrykk, derfor er jeg sykmeldt framover. Ta en tur til legen og sjekk blodtrykket. God bedring til deg[:)]

Og du..... Neste gang spiser du frokost og drikker litt vann før du går ut på tur[:D]

Gratulerer med to[:)] Selv venter jeg en gutt på julaften. Har ei jente på snart 6 og en gutt på snart 4 fra før. Gleder oss vannvittig til han kommer. Skal se vi havner på sjukehuset sammen.

Det var godt å høre at flere har vært svimmel og uvel et stykke ut i svangerskapet. Jeg var ikke noe særlig kvalm de første 3 månedene, var i kjempefin form. Har fått påvist litt lavt blodtrykk to ganger de siste ukene, og fikk spørsmål om jeg var svimmel - men det var jeg ikke da. Nå derimot, har jeg hatt flere dager med svimmelhet og hodepine. Håper det går over. Noen som om det går an å gjøre noe for å bli kvitt lavt blodtrykk?

Hvis du er veldig plaget med svimmelhet og hodepine ville jeg tatt en tur til legen bare for å få sjekka at alt er iorden..[;)]

God bedring[:)]

Nelly. Hvis tickeren din stemmer så har vel du også termin 3.januar?

Til LØVEN: Ja jeg har termin 3 januar!![:)] Kult med samme dato! Håper det holder over jul jaffal.. kan jo satse på å konkurrere om årets nyttårsbarn og dagsrevyen? hehe - tuller - drømmen min er ikke å komme på TV for første gang med det jeg regner med blir årets mest hårete sveis[:D]

Back
Topp