Oppkast og kvalme..

Spire16

Forelsket i forumet
Sensommerbarna 2016
Neiida, slapp ikke unna gitt! Blei en kort dag på jobb etter en runde med oppkast. Bare å ta halen mellom beina å krype hjem under dyna.. :( Var på legevakta i helga å fikk kvalmestillende, men funka jo dårlig.. Så legetur i morgen for sykemelding.. Kan jo ikke gå rundt å brekke meg/kaste opp på jobb hver dag.. Er min første geaviditet, så fersk i dette gamet.. Men lurte litt på hvor lenge har dere som har vært gravid før vært plaga med kvalme/oppkast?

Med nr 1, begynte det tidlig.. fant det ikke ut før vi var 6+6 da, på ul for å få ny hormonkur, vi hadde fått vite at vi ikke kunne få det til, så.. det var litt overraskende, jeg trodde jeg var syk jeg, for hadde da kasta opp i tre uker.. Så begynte litt før 4 uker å kaste opp.. Det ble bare verre, og kasta opp ca 20 ganger i døgnet pluss minus.. fram til uke 26.. Var sykemeldt hele veien... Sist gang, begynte jeg også like tidlig.. og var sykemeldt med hyppig oppkast fram til jeg mista i uke 10. Tabletter hjalp ikke, litt på kvalmen, men kasta opp like vel. Blir det ille, så be om stikkpiller, de er litt dyrere, men de virker litt bedre.
Denne gangen har jeg kun kasta opp en gang så lang. Kvalmen kom på 3+0, men har kun kommet i byger og er ikke ille nå.. blir jo litt bekymra :P Men kanskje jeg slipper litt billigere unna denne gangen, hvem vet.. 

Jeg hadde kvalmen fra uke 7 t.o.m 11 sist... Var grusomt da d sto på, men gikk heldigvis over.. Er 5+3 i dag, og har ikke fått kvalme ennå..

Back
Topp