oppkast og kvalme etter uke 12

Petrinemor97

Gift med forumet
Desemberlykke 2018
Flere som enda sliter med kvalme og oppkast etter uke 12? Jeg var 12+0 på fredag og var kvalm og kastet opp da, samme skjedde i dag kvalme og oppkast og i dag er jeg 12+2. Har vært kvalm og brekt meg store deler av denne uka både hjemme og på jobb.
Lurer på når det her vil gi seg :( Noen andre som har det likedan?
Får jo bare hør fra andre at det skal gi seg etter uke 12 -.- men ikke hos meg da...

Jeg var ille hele 12+, men bedret seg når jeg nærmet meg 14. Har ikke kastet opp på noen dager må, er 14+2 i dag.

Jeg var ille hele 12+, men bedret seg når jeg nærmet meg 14. Har ikke kastet opp på noen dager må, er 14+2 i dag.
Okei får krysse fingrene for at det blir bedre etterhvert. ❤ Bra det har blitt bedre for deg! Det her er virkelig noe jeg ikke unner noen :s man blir jo helt tullete til tider...

Jeg var også dårlig hele uke 12, er idag 13+2 og synes det endelig begynner å bli bedre...

Jeg husker forrige graviditet at alle sa at ting ble bedre etter uke 12, men jeg gikk på kvalmestillende og kastet opp frem til uke 24. Etter det kunne jeg ikke ta kvalmestillende lenger, kvalmen var noe bedre men spydde fortsatt en god del dager resten av svangerskapet :( sikkert ikke det du håpet på å høre, men for noen går det aldri over. Skal sier at denne graviditeten er helt motsatt :) har spydd noen dager og må fortsatt ta postafen av og til om kvelden, men kvalmen kan ikke sammenlignes med forrige gang. Jeg er ett sted mellom 11+4 og 12+5 nå. Blir veldig kvalm dersom jeg er sulten da :(

Er 13 uker I dag, er tålig grei på dagen, men så kommer ettermiddagen hvor jeg får en metallsmak I munn så hver kveld dårlig med kvalme, brekker meg ofte kaster opp. Sovner så våkner jeg på natta og er kvalm og må 2-3 ganger opp og tisser.

Håper det gir seg er lei og sliten.. Lite søvn.

Jeg husker forrige graviditet at alle sa at ting ble bedre etter uke 12, men jeg gikk på kvalmestillende og kastet opp frem til uke 24. Etter det kunne jeg ikke ta kvalmestillende lenger, kvalmen var noe bedre men spydde fortsatt en god del dager resten av svangerskapet :( sikkert ikke det du håpet på å høre, men for noen går det aldri over. Skal sier at denne graviditeten er helt motsatt :) har spydd noen dager og må fortsatt ta postafen av og til om kvelden, men kvalmen kan ikke sammenlignes med forrige gang. Jeg er ett sted mellom 11+4 og 12+5 nå. Blir veldig kvalm dersom jeg er sulten da :(

Veldig greit at ingen svangerskap er like da. man får trøste seg med det. men veldig slitsomt og gå flere uker.. :(

Er 13 uker I dag, er tålig grei på dagen, men så kommer ettermiddagen hvor jeg får en metallsmak I munn så hver kveld dårlig med kvalme, brekker meg ofte kaster opp. Sovner så våkner jeg på natta og er kvalm og må 2-3 ganger opp og tisser.

Håper det gir seg er lei og sliten.. Lite søvn.

Huff ja her har det brukt og vært værst de første morgentimene og når jeg skal legge meg.. Så har vært lite søvn.. og det et veldig tungt når formen ikke vil samarbeide heller :(

Sniker fra september

Hei,
Jeg slet med mye kvalme fram til uke 18 ca. Ikke så mye oppkast, men kvalm og dårlig matlyst. Gikk å ventet veldig på nye uker fordi alle til stadighet mente at det kom til å gå over. Det går over, men det er dessverre ingen fasit på når.. Lykke til :)
Nei som noen andre skrev her, hadde vært supert om alt av kvalme og uggen form bare har forsvunnet etter uke 12. men takk for du deler din erfaring da, godt og høre at man ikke er alene om det. fordi om jeg ikke unner noen å være kvalme i flere uker/månder :/

Nå skal jeg være tåfis :wideyed: Men med førstemann så var jeg kvalm og kasta opp fra uke 5 til uke 38... da er han født.. men det her så individuelt.. håper det slipper for deg snart ❤

Nå skal jeg være tåfis :wideyed: Men med førstemann så var jeg kvalm og kasta opp fra uke 5 til uke 38... da er han født.. men det her så individuelt.. håper det slipper for deg snart ❤
Håper du slipper det nå da!

Jeg er veldig kvalm fortsatt, 15+0. Kjente jeg fikk veldig store forhåpninger i helgen, for var ikke kvalm nesten hele lørdag og begrenset i går. Men kanskje det blir som grønnkaktus at det for seg 18+0. Håper det!!

Jeg kan ha dager hvor alt er helt fint, men så smeller kvalmen tilbake neste dag... idag har jeg vært tilbake på brekninger og oppkast igjen...

Endelig kommet til uke 12 selv men kvalmen er der ennå. Klarer kanskje å holde på litt mat på kvelden ellers kommer alt opp igjen. Jeg har vært sykemeldt i 1 måneds tid nå pga kvalmen og at jeg ikke får i meg nok væske. På de verste dagene svimler jeg hvor jeg er redd for å svime av, spesielt om guttene også er hjemme. Sjefen har absolutt ingen sympati og mener jeg burde prioritert å være på jobb. At dagene går på å ligge på sofaen eller sengen når ungene er levert i bhg for jeg er så kvalm er ikke så viktig.

Back
Topp