Oppkast i 2. Trimester

Bkno4027972

Blir kjent med forumet
Jeg har vært mye kvalm i første trimester men har unngått å kaste opp. Nå derimot (uke 17) har jeg spydd 8 ganger siste uken. Har ikke vært kvalm i det hele tatt, bare spyr plutselig. Er dette vanlig? Jeg er forkjølet så hoster en del og plutselig så brekker jeg meg og i neste øyeblikk kommer alt opp. Slitsomt. Noen andre som har det slik?

Nesten ikke vært kvalm i 1.trimester, og så ble jeg kjempekvalm og kastet opp 4-6 ganger i løpet av ei uke eller så uke 14 eller 15, og så har det roet seg igjen... rart... håper det slipper taket hos deg snart!

Forrige svangerskap kastet jeg opp til uke 17ish, stoppet to uker og så kastet opp to uker til før det var over :)

Er ferdig med verste kvalme oppkast perioden i dette svangerskapet, men lik som deg er jeg så forkjølet. Jeg har masse slim/hoste + sure oppstøt så kastet opp pga det. Tror at når vi er gravide så brekker vi oss lettere når noe ligger å irriterer i halsen :)

Jeg hadde også en god runde med oppkast i starten på 2. trimester, men det gikk heldigvis over igjen! Får satse på at det blir å gå over til deg og.

Stresser du mye? Jeg merker at kvalmen kommer sigende når jeg blir for stressa/sliten - og jeg har mye lettere for å kaste opp ved kvalme nå enn tidligere. Kan kanskje være for at det er mindre plass i magen, og det blir mer press oppover?

Jeg har alltid kastet opp i andre trimester og :facepalm: det har blitt bedre utover da, men spyr lett om jeg hoster mye eller får hodepine.

Håper det er forbigående for deg :arghh:

Jeg brekker meg hvis jeg hoster mye :p

1 trimester var helt grusomt her. Kastet opp hver dag flere ganger om dagen. Plutselig gikk det over i uke 11 ish. Vært fin i noen uker nå, også kom det kasta på meg igjen nå i uke 16... Helt grusomt:yuck:

Uff så kjedelig! Føler med deg. Og det eneste jeg kan si er at det er veldig individuelt.

Med førstemann begynte kvalmen i uke 8 ca og oppkastet 11+1 da jeg fikk en penicillinkur.

Kvalmen og oppkastet holdt seg til fødsel, men kastet heldigvis bare opp om morgenen (ja, vet at tipset er å spise litt på sengen før man beveger seg, men jeg måtte beinfly til do før jeg i det hele tatt åpnet øynene.)

Denne gangen har det vært verre hittil. Kvalmen kom 5+5, begynte å kaste opp halvannen uke senere. Tror den dårligste dagen har hatt 8 ganger oppkast på en dag.

Nå er jeg 16+1 Er 50 % sykmeldt, jobber mer og det fungerer visst ikke. Kastet opp 3 ganger torsdag og 4 ganger i går. Får også medisiner på resept, så ståa er litt kjip.

Fikk høre fra en kollega at en hun kjente også hadde det sånn som deg, kaster opp uten forvarsel. Så det finnes flere av dere.

Håper du slipper gå lenge med dette, føler med deg!

Back
Topp