oppkast/gulp ved avføring

Varpen

Glad i forumet
Julibarna2014
Både i går kveld og i dag morgen skjedde dette. Etter at han har spist må han tydeligvis på do og da presser han så hardt at han kaster opp i tillegg. Det kommer ganske mye og ut av munn og nese. Virker ikke som han plages så mye med det, så er nok verst for meg. Skjedde for en ukes tid siden også. Da tre ganger rett etter hverandre. Noen som har opplevd lignende? Han er ikke spesielt hard i magen.

Aldri vært borti dette jeg ihvertfall. Gulper han mye ellers, eller bare når han gjør i bleia?

Moderator Tonje skrev:
Aldri vært borti dette jeg ihvertfall. Gulper han mye ellers, eller bare når han gjør i bleia?

Han gulper ikke mye ellers, men noen ganger som når han ligger på magen etter han har spist og sånn og det er jo ikke så rart. 

Ok, men når hun ikke gulper mye.. gulper hun etter hvert måltid f.eks?
Tenker kanskje at selv om det ikke kommer mye, at om det er lett for henne å gulpe.. så kanskje det er det som gjør det at når hun presser sånn kan ikke lukkemuskelen over magesekken holde på alt innholdet. Bare en tanke, som kan være helt feil. Jeg hadde tatt en samtale med helsestasjon eller legen der, evt fastlegen for å se om det er noe man kan gjøre. Kanskje spørre på generellt her på babyverden og? Er utrolig hva man kan finne av erfaringer av folk om man lufter noe der inne :).

Hard i magen? Prøv med litt malt i maten og drikken hennes en periode for at ikke avføringen blir så hard. Blir da lettere for henne å presse det ut også. Mange blir kvalme samtidig som man blir hard i magen... 

Malt hjelper vel kun barn som kun drikker melk? Så om annen mat er innført skal ikke malt ha noen spesiell virkning. Men om du gir mme ville jeg kanskje prøvd å bytte mme. Ellers ingen flere forslag på lur. Kan flytte tråden din på generell om du vil ha litt flere til å se på den :)

Takk for svar:)
Nå har det ikke skjedd flere ganger så får heller se om det skjer igjen. 
Gulper om jeg legger han på magen etter at han har spist, men ikke noe ellers. 

Back
Topp