Oppkast - erfaringer?

Allyy

Glad i forumet
Februarbarna 2020
Påskeliljene 2022 ❤️
Søvnløs i september 2025
Hei. Jeg har kastet opp 5 ganger hittil i dag, og har følt meg nær å kaste opp hele tiden.

Sist svangerskap var jeg ikke særlig plaget, og kastet opp kun 2-3 ganger i løpet av 1 trimester. Så dette er veldig nytt for meg.

Er dette et tegn på at jeg kommer til å ha det sånn hver dag framover, eller kan det bare være noe som kommer i blant? :nailbiting:

Uff, du har all min sympati! At du er ordentlig dårlig i dag trenger ikke bety at det fortsetter sånn, men faren er dessverre tilstede. Jeg hadde hyperemesis ut uke 18, håper du slipper! :Heartred

Umulig å spå, men som regel går set heldigvis over mellom uke 10-12..
høres helt forferdelig ut å ha det sånn!!
Jeg er bare kjempe kvalm, og sykemeldt pga det.
Prøver å trøste meg med at det er et godt tegn med litt symptomer

Det er helt umulig å spå.:( Men om du er så kvalm bør du kontakte lege og få hjelp. :sour:Jeg fikk mange ulike typer kvalmestillende sist gang, den som hjalp mest var afipran!

Og du kan komme inn på sykehus for å få opp væskebalansen i kroppen dersom du er dehydrert!
Jeg kjenner at jeg gruer meg til å bli kvalm på nytt jeg også..
For det vet jeg kommer!!:banghead:

Jeg er 22 uker nå, og kaster fremdeles opp flere ganger daglig :depressed: Har hyperemesis.. For meg har afipran hjulpet litt på de verste kvalmetoppene. Ellers er jeg nøye med å få nok søvn, frisk luft og å spise og drikke jevnlig (selvom matlysten er borte og mye kommer i retur). Håper kvalmen din roer seg snart:Heartred

Takk for alle svar ❤️ Snakket nettopp med legen. Han syntes det var rart at jeg ble så dårlig så kjapt, og trodde det var på grunn av at jeg antakelig er syk. Så han skulle holde av resept på afipran hvis det viser seg at det faktisk er svangerskapskvalme. ❤️

Jeg fikk postafen og pyridoksin(B6) mot kvalme og det hjelper jo litt, men synes det er litt skummelt og ta. Pakningsvedlegget sier jo at man IKKE skal ta det som gravid.. og så funker det som sovemedisin au ! Hehe..! Og det trenger jeg virkelig ikke

..men kanskje jeg skal spørre om det dere nevner? Hvis dere har gode erfaringer med det?

Back
Topp