Oppkast/brekninger av grøt til baby 7 mnd.

EHP

Andre møte med forumet
Er det noen der ute som har hatt samme/lignende problem med sin baby? Hun vil rett og slett ikke ha grøt. Det fører til brekninger og i verstefall oppkast. Kan det være allergi? Noen som har forslag til hva vi skal gjøre? Kutte ut? Eller bare fortsette og prøve å gi?
Takknemlig for alle svar [:)]

Har en gutt på 9 mnd som ofte brekker seg av mat, enten maten er "feil" konsistens, temperatur eller smak. virker bare som han har en aktiv brekningsrefleks. Her har vi bare tatt oss god tid, lett konsistens og lite på skjeen om gangen når det er mat vi vet han brekker seg av. Vi brukte 3 mnd bare på å få han til å spise middag, nå går det ned som bare det. Stresser ikke noe med det så lenge han legger på seg og har det godt.

vi har en som brakk seg/ spydde leeenge. Han var veldig stor før det endelig roet seg. Rundt 2 år kanskje?
han måtte ha helt fin mat lenge, ellers bare spydde han.
Fikk høre fra flere at han hadde hønehals. Men jeg vet ikke jeg..
Han kan fort brekke seg enda, om han får for masse klumper eller for mye mat i munnen. Og han er 4 år nå.
Bare i jula så kastet han opp fordi han ikke taklet og få mandel i grøten.

Du får bare fortsette og prøve og gi han. Men det er forferdelig fustrerende!
Håper du finner ut av det.
Og det skader ikke og ta en liten ring til fastlegen din så de kan se h*n i halsen. Kanskje det kan gi litt mer forståelse. :)

Klem

Hatt samme problemer på mi jente, hun er snart 10 mnd. Hun har nå den siste mnd begynt å spise middag (6 mnd glass) og litt skive. I dag prøvde eg grøt igjen også, og det såg ut til at det gikk bra [:)]

Vær tolmodig og kanskje ta en pause en liten periode for så å prøv igjen, det funka hos oss [:)]

ToLykkeTroll: spiste han bare finmost eller spiste han skive ol og? her spiser han klomper så lenge han får en bit i munnen om gangen slik som skive eller frukt, men ikke viss det blir mange små (eks middag eller risgrøt konsistens)

ORIGINAL: Kaja mamma

ToLykkeTroll: spiste han bare finmost eller spiste han skive ol og? her spiser han klomper så lenge han får en bit i munnen om gangen slik som skive eller frukt, men ikke viss det blir mange små (eks middag eller risgrøt konsistens)

han kunne ikke få noe klumper nei.
så skive gikk ikke. altså når jeg tenker meg litt om så fikk han grøt til han var 1 år og kanskje 4-5 mnd. han begynte i barnehagen rundt den tiden, og da gav de han grøt også, så begynte vi gradevis.
han spise lenge og mye av den 6 mnd hipp flaskene. For den konsistensen var helt topp for han.

Husker slekt av oss synest vi var helt hysteriske som ikke turte og gi han biter. Og en onkel skulle vise hvor ufarli det var. Og gav han en skive. Vi bare jaja, få se hvor rett dere har.
Og det tok ikke lang til før han hostet, harket og brakk seg, så kom alt i retur.
Da forsto de at vi ikke tulla.

er så glad han er så stor nå, for jeg var rimelig lei av all grøten og griset. Hver skje var like skummelt, for jeg var redd han vill spy alt oppigjen.

jeg har en jente som brekker seg og oppkast, vært sånn siden fødsel.
ho spiser bare grøt 8 mnd og middags glass 6 mnd. ho er 1år
vi har nå blitt henvist til barnelege.

du kan ta kontakt med helsesøster, å høre hva ho mener.

Tusen takk for godt svar :D Vi prøver oss fram og hvis det ikke blir noe bedre tar vi kontakt med helsestasjonen!

Back
Topp