Oppkalt?

nnugni

Glad i forumet
Er det noen her som tenker på å oppkalle babyen etter noen i familien eller noen men kjenner? Er det noen av besteforeldrene som forventer det ? Ligger et lignende spørsmål ute på generelt og jeg tenkte å spørre her inne ble litt nysgjerrig ........

Både jeg, mamma og svigermor har Liv i navnene våre så snuppa skal hete Liv Elise :) Hadde det blitt gutt hadde vi oppkalt deler av navnet etter faren til gubben

Jepp, vår sønn skal hete Arne etter bestefaren til min samboer  men det er noe vi har kommet på helt selv, ikke noe som forventes i familien... samboeren min var veldig knyttet til bestefaren sin mens han levde, så vi ser på det som en fin måte å hedre han på. 

Skulle egentlig oppkalle den lille etter min avdøde mor, men så ble det en gutt og da ble saken verre. Skulle ønske vi kunne oppklare etter noen, men har ingen gode kandidater...

Vi har vært innom Solveig, som min farmor heter. Hun forventer ikke det og vet ikke om det... På guttenavn har vi ikke blitt enige enda...

Jenta vår er oppkalt etter min mormor og oldemor. Gutten er oppkalt etter mannens far (og for så vidt hans bror og min bror også.... ). Dette har ingen forventet av oss, men vi har ønsket det selv. Denne gangen er vi veldig i tvil om hva navnet skal bli, og vi har ikke flere åpenbare oppkallingsnavn på lager heller. Men vi får se - heldigvis litt tid igjen å tenke på enda!

Når jeg (bank i bordet) får barn, har jeg lyst til det ene navnet til pappa, og det ene til farmor, og det morsomme er jo at jeg vil ha de fordi de er fine navn, og ikke for noe annet. Så blir oppkalling en bonus! :) Og så har jeg enda et jentenavn, som ingen jeg kjenner heter, men som bare er fint. Mannen min foreslo navnet til oldefaren sin, Jens og det er ekstra moro fordi jeg heter Jensen fra før vi giftet oss. Man må jo kalle Jens for Jensen, når det er historien ;) haha. Veldig søtt synes jeg :) Og han liker alle de tre navnene jeg har foreslått :) 

Om det blir slik, vet jo ingen. Jeg har jo hørt en og annen historie om barn som har fått helt andre navn enn de var tiltenkt før de kom ut. Men det tror jeg ikke skjer her :P 

Johannes er oppkalt etter en tippoldefar på farssida. 
denne gangen vet vi ikke enda..
har vert innom Eirik og Nikolai. Eirik har vi ingen i slekta av, bare flere Erik. 
Nikolai het oldefaren min...

Min far døde året før storebror ble født, så da valgte vi å kalle opp etter han.
Nå har mannen min veldig lyst til å kalle opp etter sin mor, så jeg tror vi kommer til å bruke Margrethe som ett av navnene... Heller litt mot Ida Margrethe, eller Rakel Margrethe. Litt tungvine navn, men både jeg og svigermor har dobbeltnavn, der vi ikke bruker det ansdre navnet så mye, så mulig det blir sånn her også...

Back
Topp