Oppheng til panelgardiner

snuppa80

Forumet er livet
I stua har vi to STORE vinduer, og ett lite ved spisestua... Jeg har såå lyst til å henge opp panelgardiner, føler det blir litt luftigere enn med vanlige lengder...

MEN - jeg har gardinbrett over de store vinduene[:'(] Og det er en prosess uten like å fjerne de, for de er "innebygd", så vi må totalrenovere stua for å få det pent... Går det an å henge panelgardiner i gardinbrett, eller vil det overhodet ikke bli pent? Mamma mente lengdene ikke ville henge rett og fint uten sånn spesielt oppheng[&:]

KAnskje det finnes mulighet for å henge vanlige gardinstenger "oppi" gardinbrettet? Utrolig knotete forklart merker jeg..
Vi hadde også sånne innebygde gardinbrett, og det viste seg at de hadde kuttet takplatene, så vi måtte lagt nytt tak hvis vi skulle fjernet dem helt. vi endte opp med å kutte ned på str. på den plata som går ned mot vinduet. Det ble ikke så verst.

Hvis du vil kan jeg legge ut bilder?

Mora bare tuller[:-]
men så lenge du har gardinbrett har du vel også slike små 'klyper' (om du skjønner hv jeg mente..) heng de bare der, og sørg for og ha lodd i bunn av hver panel[;)] da henger de fint[:D]

Samme gardinbrett vi har skjønner jeg... Vannvittig teit laga, jeg hater gardinbrett mer enn noe annet[:-] Vi har også tenkt på å kutte den plata som henger ned, men siden brettet går fra ene veggen til den andre så må vi regne med at tapeten IKKE er under plata i endene... Så mye greier blir det uansett, jeg venter til vi skal pusse opp SKIKKELIG, da skal det helt vekk[:)]

Vis gjerne bilder hvis du har[:)]

ORIGINAL: BaileysTøsa

Mora bare tuller[:-]
men så lenge du har gardinbrett har du vel også slike små 'klyper' (om du skjønner hv jeg mente..) heng de bare der, og sørg for og ha lodd i bunn av hver panel[;)] da henger de fint[:D]

Å, finnes det lodd å henge nederst? Ja, for klyper har jeg jo[:D] THANK U[:D][:D][:D][:D][:D][:D]

Ja, skjønner hva du mener med den tapeten.. Vi skulle pusse opp veggene vi, så da var det liksom greit.

Sånn her så det ut før (dårlige bilder...):

Og sånn her etter: (se bort i fra alle lekene til bendik, hehe)

Det ble jo faktisk finere enn jeg har forestilt meg!![:)] Du har sånn oppheng for panelgardiner? Jeg kikka litt i sta, og mener jeg skal få plass til det over lista nemlig[;)]

Ja, det ble bedre enn jeg hadde trodd også. Trodde jeg skulle begynne å grine når jeg så at takplatene var kutta.. Men det ordna seg til slutt, hehe![;)]

Jeg har brukt vanlig gardinstang, og kjøpt panelhengere til å henge på. Syns det er det fineste. Man kan få panelstenger også (to stenger i bredden) men da syns jeg panelene kommer for langt fra hverandre og for langt ut i rommet..

Back
Topp