Oppgitt!!

SiljeC

Glad i forumet
Håper det er lenge til jeg trenger å sykemelde meg igjen! Er jo bare pes, jo!
Jeg har jo to arbeidsgivere, dvs to stykker som må levere skatte og inntektsopplysningsskjema til nav. Det er visst ikke lett! Har fått levert fra ene arbeidsgiveren, men nå er det en igjen.
For det første, er det ikke selve arbeidsgiveren som skal fylle det ut, men regnskapskontoret. Sa i fra forrige mandag, og i dag fikk jeg telefon fra arbeidsgiver, om at legen min ikke hadde krysset av for at jeg var sykemeldt i forbindelse med svangerskap. Og det måtte han visst gjøre, før hun kunne fylle ut det skjemaet. Så nå må jeg få en ny sykemelding fra legen, han må sende den til regnskapskontoret, så hun kan fylle ut skjemaet, og sende det til Nav. Og jeg som hadde håpet å få pengene før jeg reiser på ferie!
Hater sånt styr, skal da ikke være så tungvindt å være sykemeldt!!

[&:] herlighet! skal ikke være lett ass!

jeg har heldigvis ikke noe problem med det :) misunner deg ikke. jeg bare leverer sykemelding til sjefen så ordner han resten hehe

ORIGINAL: Ellie86

jeg har heldigvis ikke noe problem med det :) misunner deg ikke. jeg bare leverer sykemelding til sjefen så ordner han resten hehe

Samme her! Heldigvis! Hørtes ut som litt av et styr!!

Men bare et spm..? (helt sikkert jeg som har sett feil men..) Der legen skal fylle ut at det er svangerskapsrelatert, er ikke det på den delen du skal beholde? Jeg GRANSKET min i forrige svangerskap, for da hadde legen fylt ut at det var svangerskapsrelatert på den delen jeg skulle ha, men det viser jo ikke "igjennom" til arbeidsgivers del? (ville da ikke arbeidsgiver skulle vite noe, grunnet tidligere SA, og det endte jo i sa den gangen med..)

Fyller man det inn en annen plass da?

Arbeidsgiver har ikke krav på å vite diagnose... Det vil derfor ikke stå på blanketten som bli levert til arbeidsgiver at fraværet er svangerskapsrelatert... De papirene din arbeidsgiver i dette tilfelle skal fylle ut, er sannsynligvis søknad om refundert arbeidsgiverperiode, noe arbeidsgiver må søke om innen tre mnd etter at sykemeldingen ble utstedt... Her holder det at du forteller arbeidsgiver at du er gravid... Trenger ingen bekreftelse i fra lege... Altså er det tull at du trenger en ny sykemelding...

Ønsker deg god bedring. Er det kvalme? [:)]

Skjønte det som at han skulle ha krysset av på sykemeldingen til arb.giver at sykdommen var svangerskapsrelatert.
Og hun på regnskapskontoret her sa også det var for at arb.giver skulle få igjen pengene sine.
Men fikk henne til å bare sende inn skjemaet til Nav, så får heller se om de godkjenner alt. Hun krysset jo av på at jeg var sykemeldt i forbindelse med svangerskap, mens min andre arbeidsgiver vet ikke at jeg er gravid, så de har jo ikke krysset av for det. Får ringe om ett par dager å høre.

Er sykemeldt fordi jeg har mistet flere ganger. Men gleder meg max til å komme tilbake i jobb!!

off får et stress da!
hadde blitt rimelig f****** skjøl[:@]
hos meg gikk alt av seg selv. drit når alt skal være så vanskelig.

Ja, det er noe dritt!! Hadde nok vært mye enklere med bare en arbeidsgiver, men nå håper jeg bare at jeg får pengene mine før jeg drar på ferie neste uke!
Får satse på jeg slipper å bli mer sykemeldt, sånn at jeg slipper dette styret flere ganger:P

Back
Topp