Oppgitt

Amahel

Forumet er livet
Juli13-jentene
Jaja. Dagens tlf samtale med NAV over.
Ikke rart jeg ikke har fått barnetrygd enda. Det var ikke opprettet vedtak på det en gang. Dette skal jo gå automatisk.
De syntes dette var rart selv de jeg snakket med, for det lå inne at han var født. Nå er det opprettet en sak på det og jeg blir oppringt senest i morgen.
Det gjenstår jo å se.
Må vel regne med å måtte ringe og purre tenker jeg.

Det har vært så mye styr med eldste jenta og hennes utbetalinger fra NAV i det suste at jeg ikke har fått med meg at jeg ikke har fått vedtak på barnetrygda til Charlie Alexander.
Fan jo det ut når jeg ikke fant det i dag og fikk det bekreftet på tlf når jeg snakket med dem.

Jaja. Kan vel ikke forvente mer fra NAV......
*oppgitt*

Nå gjenstår bare å ringe Norwegian og høre hvordan vi gjør det med den ødelagte prampacken og vogna.

Det er ikke bare bare å komme hjem fra ferie.
Det første vi måtte gjøre når vi kom hjem i går var å vaske ned kjøkken, gangen og stua for byggestøv da snekkeren ikke har vært flink å dekke med plast der han jobbet i gangen :(

♥ Prinsen født 3 juli, 7 dager før termin ♥

Har kranglet med nav selv i dag. Blir gal av dem. Mannen min må ringe når han kommer hjem fra jobb. Jeg blir for sint. Jeg år barnetrygden men permisjonen har det ikke bli vedtak på før nå. Også fikk jeg engangsstønad når jeg skal ha foreldrepenger. Da jeg spurte om hva som skjer med at jobben min skulle få betalt tilbake av dem sa tullingen bare at det måtte jeg orden. Herregud som om jeg ikke har annet å gjøre enn å rydde i rotet dems. Også fikk jeg beskjed om å klage hvis jeg ikke var enig. Det kommer jo til å ta en evighet uten penger. Men det dreit han i. Også får jeg mindre penger av engangsstønad enn det jeg får i lønn. Hadde vært fornøyd hvis det var omvendt. Mange år siden jeg ga opp nav. Bare tull med dem. Men vi har Norges nest verste nav kontor. Bare nannestad som er verre.

Nav er virkelig en tålmodighetsprøve. Kjedelig at det skal være så mye rot. For vår del er de bare veeldig trege og går alltid over tidsfristen. Håper det ordner seg for dere begge!:) du får vel etterbetalt barnetrygden?

Det samme har skjedd her, ingen barnetrygd for Gabriel ;) Ringte dem på fredag og ble satt over til dem som ordner med barnetrygd og jeg kunne forvente penger om ca 10 dager og får etter betalt heldigvis :-)

Rart at det ikke hadde kommet vedtak om trygd da. Men den kommer vel da etterbetalt snart :-)

Kjedelig også med vaskejobben å komme hjem til! Hva er det dere har hatt snekker til da? Håper dere er fornøyde m resten av jobben :-)

Prampack og vogn ødelagt... Seriøst? Føler det skjer for ofte?! Var det den mye vogna eller?

Det er litt komisk når man snakker med noen fra NAV på telefonen og omtrent må fortelle dem hva de skal gjøre. Da jeg ringte dem angående feil dato i vedtaket mitt sa hun at jeg ikke trengte å søke om utsettelse pga ferie siden arbeidsgiveren min hadde rapportert inn ferien min allerede. Jeg svarte bare "vel, jeg tror jeg sender den søknaden uansett jeg". Gadd ikke å risikere enda mer tull.

Å så kjedelig! ENDELIG fikk jeg foreldrepenger i dag! Halv fem på ettermiddagen faktisk.. Takk skal du ha...

Rart at det ikke hadde kommet vedtak om trygd da. Men den kommer vel da etterbetalt snart :-)

Kjedelig også med vaskejobben å komme hjem til! Hva er det dere har hatt snekker til da? Håper dere er fornøyde m resten av jobben :-)

Prampack og vogn ødelagt... Seriøst? Føler det skjer for ofte?! Var det den mye vogna eller?

Ja jeg får jo etterbetalt, men kjedelig at en må passe på ting som skal gå automatisk....

Vi har holdt på lenge nå og få innredet kjelleren så vi kunne ta den i bruk.
Har nå walk-inn garderobe, to soverom, bad og vaskerom der. Og det snekkerne gjorde mens vi var borte var å åpne opp trappa ned til kjelleren. Slik at det ikke er dør der lenger, men åpent ned.
Det er fremdeles mye som gjenstår da, men det nermer seg ferdig :)
Veldig fornøyd med resultatet ;)

Ja det var den nye vogna.
Men det ordner seg det så lenge jeg brukte prampacken.
Var på Barnas Hus og leverte vogna og prampacken i går. Kontoret til Norwegian stengte jo selvfølgelig kl 15, rett før de ringte for å få bekreftet at de dekker det :(
Men det ordner seg, er bare så frustrerende.

❤ Prinsen født 3.juli ❤

Ja jeg får jo etterbetalt, men kjedelig at en må passe på ting som skal gå automatisk....

Vi har holdt på lenge nå og få innredet kjelleren så vi kunne ta den i bruk.
Har nå walk-inn garderobe, to soverom, bad og vaskerom der. Og det snekkerne gjorde mens vi var borte var å åpne opp trappa ned til kjelleren. Slik at det ikke er dør der lenger, men åpent ned.
Det er fremdeles mye som gjenstår da, men det nermer seg ferdig :)
Veldig fornøyd med resultatet ;)

Ja det var den nye vogna.
Men det ordner seg det så lenge jeg brukte prampacken.
Var på Barnas Hus og leverte vogna og prampacken i går. Kontoret til Norwegian stengte jo selvfølgelig kl 15, rett før de ringte for å få bekreftet at de dekker det :(
Men det ordner seg, er bare så frustrerende.

❤ Prinsen født 3.juli ❤

Skjønner at det er frustrerende ja... Hvor mye koster en sånn pram pack? Og må man ha kvittering på vogna for å få igjen hvis den blir ødelagt? Tenker på vår vogn som er kjøpt brukt. Hvis vi skulle flydd med den, ville vi fått dekket om den gikk i stykker?

Skjønner at det er frustrerende ja... Hvor mye koster en sånn pram pack? Og må man ha kvittering på vogna for å få igjen hvis den blir ødelagt? Tenker på vår vogn som er kjøpt brukt. Hvis vi skulle flydd med den, ville vi fått dekket om den gikk i stykker?
Prampacken koster 1499,- ordinært. Vi kjøpte på tilbud til 1199,-
Trenger ikke kvittering på vogna nei. Barneutstyrs butikken som flyselskapet har avtale med ser på vogna og gir en pris på hva det koster å erstatte.

❤ Prinsen født 3.juli ❤

Jeg fikk ikke barnetrygd for minstemann i august, men fikk for alle tre i går. Men jeg fikk ikke tilbakebetalt for august da..

Sendt fra mobilen min ♥

Prampacken koster 1499,- ordinært. Vi kjøpte på tilbud til 1199,-
Trenger ikke kvittering på vogna nei. Barneutstyrs butikken som flyselskapet har avtale med ser på vogna og gir en pris på hva det koster å erstatte.

❤ Prinsen født 3.juli ❤

Takk for svar!

Back
Topp