hegemo
Andre møte med forumet
hei. e no i uke 37+5 er 3 gangsfødende... har i denne graviditeten vært veeeldig plaget med vonde og sterke kynnerer hele veien, ut og inn av sykehuset og ditt og datt.. hver uke...veldig slitsomt til tider og tærer veldig på humør og kropp! da eg var inne rundt uke 36, blei eg lovet att eg skulle slippe mere når eg skulle tilbake på kontroll nå den 16.10 (uke 38+3) var eg moden da skulle eg bli igangsatt! for ho e stor og fullbåren nå! men nå på tirsdag ble Riene mine hyppigere og vondere, hatt noen kvelder med småvondt i magen og løs.. veldig med murringer i rygg og vonde nedpress... så da eg kontaktet sykehuset, så fikk eg beskjed om å komme inn! ble sjekket som vanlig,men da hadde eg allerede åpning på rundt 1 cm og slimpropp var gått og eg blødde... ble sendt hjem..måtte bare hjem og vente...for nå kan det skje når som helst... jaha tenkte eg.. var no alvor til greier....reiste hjem...blødde fortsatt friskt blod utover kvelden og natten,vonde rier i tillegg.... på morgenen var eg oppe på do. tisset en del blod...og tenkte eg kunne ta meg en dusj og vaske meg ordentlig og sjekke etterpå... fremdeles blod, så ringte eg inn og spurte for eg har ikke hatt det sånn med mine 2 andre barn... så dette e jo helt nytt for meg. følte meg litt redd og bekymret...ho gravde og spurte denne jordmoren,ei ordentlig lite kjekk imøtekommende jordmor!! men i å med att eg var flergangsfødende fikk eg beskjed om å møte opp på storken... jaja tenkte eg, det hørtes snålt ut...men møtte opp eg,og det var ingenting uendret med meg,foruten smertene som kom og gjikk.. etter flere timer med venting så ville legen oxo se på meg... og fikk beskjed om att alt så bra ut og trodde det kunne være tegningsblødning.....og att eg bare måtte reise hjem og vente... var bedre for meg det enn å ligge der å vente... men det som gjør meg så oppgjitt er det att eg forklarte situasjonen min gjennom hele veien..og hvordan eg har og har hatt det.. att eg ikke orka mere.... men ho mente att eg måtte vente til tirsdag, å ho mente att beibien kunne komme før! reiste hjem igjen forbanna og oppgjitt! igårkveld og i natt og utover dagen har eg tørka blod! og no da eg var på do, kom det ut stor hvit klomp og masse små... gudene vet hva det kan være... og har hatt masse rier idag oxo! men vet ikke om eg orker og ringe inn igjen..det sliter på meg! eg e så desperat etter og bli ferdig att eg vet ikke ka eg skal gjøre....e så trett og utslitt etter flere uker med smerter og null søvn! og føler eg ikke blir tatt seriøst nokk på hus!!! hvorfor i himmelens navn skal dem fortsette og pine meg mere......