Oppgitt!

seb89

Blir kjent med forumet
Har en stund hatt smerter i korsryggen, og før helgen begynte jeg å få smerter foran i skambeinet når jeg går og ellers.. Jordmora antydet at det mest sannsynlig var bekkenløsning.. Var til legen idag for å få meg sykemelding, og måtte til ei som var turnuslege eller nyutdannet pga fastlegen min var borte.. Måtte faktisk krangle meg til en sykmelding, og opplevde å ikke føle meg trodd da. Jeg skulle jo helst sett at jeg ikke har vondt, så sitter selvfølgelig ikke å lyger om det for å få fri. Veldig frustrerende altså!!  Endte opp med 2 uker sykmelding tilslutt og henvisning til fysio. Så da er det bare å håpe at smertene vil gi seg innen sykmeldinga går ut, hvis ikke får jeg komme meg til fastlegen neste gang.. Synes det var rart at hun oppførte seg sånn.. Bekkenløsning går vel ikke bare plutselig over av seg selv eller?????? 

seb89 skrev:
Har en stund hatt smerter i korsryggen, og før helgen begynte jeg å få smerter foran i skambeinet når jeg går og ellers.. Jordmora antydet at det mest sannsynlig var bekkenløsning.. Var til legen idag for å få meg sykemelding, og måtte til ei som var turnuslege eller nyutdannet pga fastlegen min var borte.. Måtte faktisk krangle meg til en sykmelding, og opplevde å ikke føle meg trodd da. Jeg skulle jo helst sett at jeg ikke har vondt, så sitter selvfølgelig ikke å lyger om det for å få fri. Veldig frustrerende altså!!  Endte opp med 2 uker sykmelding tilslutt og henvisning til fysio. Så da er det bare å håpe at smertene vil gi seg innen sykmeldinga går ut, hvis ikke får jeg komme meg til fastlegen neste gang.. Synes det var rart at hun oppførte seg sånn.. Bekkenløsning går vel ikke bare plutselig over av seg selv eller?????? 

Jo det kan gå over.. det gjorde det på meg sist.. det er ingen som får sykemelding for mer enn 2 uker av gangen.. det har jeg også... hundre prosent sykemeldT? 

jeg har vert 40 prosent sykemeldt i 4 uker snart.... skal inn på torsdag for å snakke med dem igjen.. fortsetter nok med 40 prosent sykemelding. men får se.. det er tullete at hun krangler med deg:) MEN de får så mye pepper på legestudie nå, om at alt for mange blir sykemeldt.. men det er ikke din feil så bare stå på ditt.. så får du jo sykemelding:) det er sikkert en metode for å prøve å sortere ut de som ikke har behov for en pust i bakken:) 

Håper at du blir bedre. Jeg har også hatt litt smerter i symfysen, men med litt is og hvil og litt trening så hjelper det :)

Lykek til!

Jo... jeg får sykmelding for mer enn to uker av gangen... Håper det går over for deg, hvis ikke så håper jeg du møter en mer fortåelsesfull lege nestegang! :)

Ja, jeg fikk sykmelding i en måned første gangen jeg var til legen med bekkenløsning. Og får det fortsatt. Det kan vel gå over, men hos meg har det dessverre bare blitt værre, selv om jeg har bassengtrening to ganger i uka:-( Men det er vel forskjellig fra person til person... Men håper det ordner seg for deg og at du ikke blir værre:-)

Molly80 skrev:
Jo... jeg får sykmelding for mer enn to uker av gangen... Håper det går over for deg, hvis ikke så håper jeg du møter en mer fortåelsesfull lege nestegang! :)

Ja det har da jeg også fått....
God bedring! Bekkenvondt er ikkenoe særlig.. Riktig trening og hvile/avlastning er viktig!

de fleste jeg snakker med får kun for to uker av gangen.. men det kommer kanskje ann på legen.... mye kan endre seg på to uker da.. viktig med oppfølging.. 

noen som har vert på den obligatoriske samtalen på arbeidsplassen da? det er også helt nytt.. om bedriften ikke leverer rapport så får de bot. FRA NAV.. hehe...

etter fire uker...
og etter det så er det vell møte med legen å arbeidsgiver... skal ikke være helt enkelt:) 

lilyofthevaley skrev:
de fleste jeg snakker med får kun for to uker av gangen.. men det kommer kanskje ann på legen.... mye kan endre seg på to uker da.. viktig med oppfølging.. 

noen som har vert på den obligatoriske samtalen på arbeidsplassen da? det er også helt nytt.. om bedriften ikke leverer rapport så får de bot. FRA NAV.. hehe...

etter fire uker...
og etter det så er det vell møte med legen å arbeidsgiver... skal ikke være helt enkelt:) 

Ja jeg har vært det, og det gikk veldig greit. Både legen og sjefen min var begge helt enige om at det beste for meg var å være hjemme, og bruke den energien jeg hadde der. Jobben var det minste problemet mitt nå. Jeg er utrolig heldig som har en slik sjef! Legen sa at i mange tilfeller måtte han nærmest dytte folk tilbake til arbeidslivet etter sykemelding, mens med meg måtte han holde igjen... Jeg har hvertfall prøvd, alle mulige slags graderinger på sykemeldingen, men det gikk ikke.

Jeg har hatt det slik i hvert svangerskap og det har ikke blitt bedre. Med førstemann var jeg i full jobb helt til de siste ukene før svangerskapspermisjonen startet, da jobbet jeg 3 dager i uken, men det var pga høyt blodtrykk jeg fikk sykemelding da. Jeg fikk lov til å sitte mer på jobb (som funker for meg) og da gikk det greit. For at jeg skulle fått sykemelding for bekkenløsning av min lege tror jeg at jeg måtte vært så ille at jeg ikke klarte å gå...

Det er nok vanlig å sykemelde for kortere perioder av gangen, og det har jo mye med den nye ordningen for gradert sykemelding å gjøre. Men revurderer ikke nødvendigvis OM man skal få ny sykemelding, men prosent. Jeg er 50% Sykemeldt, og får for 1 mnd av gangen. Nå er jeg riktignok ikke sykemeldt pga bekken, men pga (en liten) risiko for prematur fødsel, så det er jo uaktuelt for meg å gå tilbake til full jobb før fødselen. Likevel vurderer vi jo hele tiden prosenten, derfor er det lite hensiktsmessig å sykemelde meg for mer enn en mnd i gangen. ;)

Jeg har hatt oppfølgingsmøte med arbeidsgiver, og vi har skrevet oppfølgingsplan. For min del blir det bare en formalitet, fordi både jeg og arbeidsgiver vet nøyaktig når jeg er tilbake i full jobb, og vi får ikke gjort så mye med det verken fra eller til. Når svangerskapet mitt er over, er jo sykemeldingsgrunnlaget mitt borte, så det er jo ikke akkurat noe mål å få meg tilbake i full jobb så snart som mulig heller:P Meeeeen, NAV har jo sine flotte  formaliteter da...

Back
Topp