*Oppgitt* what to do? *husbråk*

2for1

Flørter med forumet
Jeg har såvidt bodd i nye leiligheten i to uker og allerede etter de første dagene skjønte jeg at jeg hadde noen naboer som var glad i musikk, til alle døgnets tider..

Nå er jeg bare helt oppgitt. Jeg sendte huseier en mail i natt da de under meg satt musikken på full guffe fra 0100. Jeg stod bokstavligtalt i sengen! Det var masse bass og helt jævlig! I tillegg har jeg jo en datter på 20 mnd som skal bo her.

Etter en time gikk jeg ned og prøvde å banke på for å få kontakt med dem, men til ingen nytte. Dette er vel tredje gangen siden jeg flyttet inn. (de bråker hver kveld, men har bitt det i meg)

Kort fortalt, jeg skrev i mailen at jeg var helt fortvilet og om han hadde noen forslag til hva jeg skulle gjøre.. ringe politiet? Synes jo at den er litt drøy.

Huseier tok tak i problemet med en gang og sendte meg noen mailer i dag og det var greit, helt til han ba meg sjekke tilsvar på mail fra han under og ringe han opp igjen.

Svar fra han under var at alt var løgn, noe han skrev 10 punkter om + at dette var injurie og at det i dette tilfellet var han som var uskyldig "dømt". Jeg ble helt målløs og ganske rystet, men som huseier så fint sa, noen svarer med forsvarelse...jeg synes det er litt drøyt å lyge om alle disse tingene og så bor vi i samme hus!

De under skrev også at de jobbet 16 timer i døgnet som er bullshit og at de aldri spiller musikk.. og at de hører ungen min.. ja, det er jo rart.

Og nå smeller de under konstant med dørene..en festlig situasjon å havne i..

Beklager langt, men noen som har noen synspunkter?

Edit, glemte å nevne at huseier har sendt advarsel til de under og sendt kopi til huseierforeningen. Dette pga at det paret som bodde her før meg, også klagde på dem.

det enkleste har du jo svart på selv.. du ringer politiet.
jeg bodde i et sånt kompleks med bare ungdommer, og var det fest til langt på natt og det ikke hjalp å banke på - så ringte jeg politiet... det er blant annet sånne ting de er her for..

Du har ikke gjort noe galv hvertfall, siden tidligere beboere har klaget også regner jeg med huseier tror på deg!

Husk å skrive ned, spille av lyder om du kan og dokumentere ting så godt som mulig om de blir vanskeligere eller ikke slutter å spille 

å høre en baby er normalt det, sånt kan man ikke klage på og ikke holder ho folk våkne midt på nattan uansett!

Når vi leide stod vi i en lik situasjon, der også den andre parten påstod at dette ikke var tilfelle. Vi lånte en opptaker, og tok opp alt bråket gjennom en to ukers periode. Da ble det stille i etterkant gitt

Finn fram mobilen, film og dokumenter dato og klokkeslett.
Vis dette til huseier. Si gjerne til huseier at du ringer politiet neste gang.
Det er faktisk lovgitte klokkesletter der man skal holde ro.
Etter 22 i ukene og 23 i helgene om jeg ikke husker feil.
Samme om morgenen. Ikke støy før 6-7 i ukene og 8 i helgene eller noe.
Voldsom støy på disse tidene kan du ringe politiet og klage.

Evt. kan du ringe huseier når dette pågår, holde tlf mot der lyden kommer fra,
så får han høre hvordan det er.

Det hadde nå i allefall jeg gjort. =)
Masse lykke til! Håper du får "tatt rotta på dem"

Neste gong filmer du med mobilen din, og legger filmen med som vedlegg..

Ser no at ho over meg har skrive akkurat det samme, men vert flink og skrive mykje meir utfyllande ;) Gjer som ho skreiv;)

Hi hi hi ^^ Takk for det =) Har mine øyeblikk :P

Takker for svar :)

Det var ikke dumt å ta det opp/ filme.. at jeg ikke tenkte på det i natt når det stod på som verst her!

Huseier ville også jeg skulle skrive logg hvis jeg gadd og ringe han når det stod på slik at han kunne komme ned her og høre.

Jeg håper jo også at de har blitt litt skremt nå da og roer seg litt ned med musikken :)

Back
Topp