Oppgitt utblåsning

Simsalabim84

Betatt av forumet
MayDay2021
Eg har ein mann som ikkje vil fortella til nokon att me skal ha barn, det gjer livet mitt mildt sakt slitsomt.. ustabil- oppblåst- hormonella og snart 14v og ungane hans veit det ikkje ein gong..
Mi jenta og mi nærmaste side veit.. å har visst lenge, men siden han ikkje vil fortella så kan eg ikkje inkludera resten av verden..
Så då føle eg meg åleina om å vera gravid, spesielt sia det ikkje blei godt motatt frå han i utgangspunkt.. me bur ikkje i lag å har 1600km mellom oss, så det gjer ikkje livet lettare..

Er det innafor av meg å sei til han att no MÅ han fortella ungane ellers gjer eg det mens eg er her..?

detta blei ein rotete sytetråd..:(

Det høres litt slitsomt ut ja :( kan jeg spørre hvorfor han ikke vil si noe? allerede eller snart begynner det jo å vises.
Synes godt du kan si at du blir å si det snart om ikke han gjør det :)

Det høres litt slitsomt ut ja :( kan jeg spørre hvorfor han ikke vil si noe? allerede eller snart begynner det jo å vises.
Synes godt du kan si at du blir å si det snart om ikke han gjør det :)

han var egentlig ferdig med ungar, så er derfor han ikkje er glad for det heller..
Det viser allerede, så imponert over att ikkje ungane hans har spurt/kommentert..

Tok det opp med han for ett par timar sidan att me må fortelje, han nektar.. vil venta.. er ikkje klar...

Så no ligge eg her lyyyys våken, rådvill og oppgitt... frista ekstremt lite å gå bak ryggen på han å fortelje, men ser ikkje kva Anna eg kan gjer..:(

Et barn som ikke er ønsket fra begge kan være tøft i utgangspunktet , men jeg trur med å trosse han og presse han så vil du dytte han leger unna deg :( skjønner godt frustrasjonen din, jeg ville ha prøvd å prate mer med han , og om han ikke får det inn da , så start å gå med klær som fremhever magen i håp om ungene hans spør, om dem da spør deg så si at dem må spørre han ;) eller si det rett som det er , han kan ikke forlange at du skal juge til dem når dem spør deg direkte .
Håper det ordner seg for deg veldig snart :Heartred

Takk:Heartred
Eg trenge i utgangspkt ikkje å gå med sånne kle for det vises uansett, men igår gjorde eg det.. fortsatt ingenting så ungane er tydeligvis for høflig..:)

ordna seg gjer det nok før eller seinare, men kjenner kroppen min begynne å bli tom for tårer..:sad010

Jeg syns dette rett og slett ikke er hans valg. Du er gravid og for meg høres dette ut som en oppførsel tilhørende en mannsdominert verden for leeenge siden. Du skal ALDRI være taus bare fordi din mann sier det. Om ikke han er på ditt lag er ikke det en støttende person som kan kreve din respekt og tid.
dersom du er glad for dette barnet er det du som skal føle deg stolt og rope det ut om du vil. Så må han bare rette seg etter det som skjer. Sorry altså, men det er vi som kvinner som sitter med denne makten!
Hadde du vært min venninne hadde jeg virkelig hatt et varseltegn ute på oppførselen hans.
Nå vet jeg at mitt innlegg er strengt og satt på spissen, men altså, vi er i 2020, og om han ikke vet hvordan man blir gravid og hva som skjer om et par måneder når det er et barn der, så bør han våkne snart.

Uasett håper jeg du har det fint og føler deg sett. Jeg håper du har noen trygge personer rundt deg som du kan prate åpent med. Det fortjener du☺️

Trist å lese :Heartred Ein ting er at han vil holde det hemmeleg, men grunnen gjer det kjipare. Hadde det vore fordi han ville de skulle kose dåkke åleine med hemmeligheita ei stund til er det lettare å svelge. Føler dette bunner i meir enn berre det å seie det eller ikkje.. At han ikkje verkar til å glede seg må vere tungt. Noko løysing har eg ikkje men føler iallfall med deg og håper det blir betre. Å gå bak ryggen hans og seie det vil nok ikke gjere kommunikasjonen mellom dåkke lettare, men kanskje du kan gi han ein frist eller noko. "Om ei veke seier eg det om du ikkje har gjort det" kanskje?

Eg har det mykje bedre, takk for luft å tankar..:happy:

Eg er helst rigrid på att det er 2020 å mitt valg å alt det, men dessverre er ikkje alltid verden klar til å ta i mot kvitt/svart brølet.. det hadde funka dårlig her i dette tilfelle..
Eg har trumfa gjennom att ungane skal få veta det til helga, å han ville sjølv fortelja..
Kjenner det er 20kg av mine skuldre så no kan eg fokusera på å dempa dei vanlige hormonane..;)

Att han ikkje er glad å vil fortelja, har med att han har 3 barn fra før å var egentlig ferdig.. også meiner han sjølv han er for gamal, så han kvir seg for reaksjonane og er redd for å såra..:(
Att me er relativ fersk og eg er sint som ein furie for tida hjelpe nok ikkje på gleden hans.. :angelic:
Han er bekymra for framtida å kor mykje kontakt han får med ungen pga avstand etc..
Han har 1000 spørsmål å eg har ingen svar, ant enn att det går seg til..:happy119

Eg har det mykje bedre, takk for luft å tankar..:happy:

Eg er helst rigrid på att det er 2020 å mitt valg å alt det, men dessverre er ikkje alltid verden klar til å ta i mot kvitt/svart brølet.. det hadde funka dårlig her i dette tilfelle..
Eg har trumfa gjennom att ungane skal få veta det til helga, å han ville sjølv fortelja..
Kjenner det er 20kg av mine skuldre så no kan eg fokusera på å dempa dei vanlige hormonane..;)

Att han ikkje er glad å vil fortelja, har med att han har 3 barn fra før å var egentlig ferdig.. også meiner han sjølv han er for gamal, så han kvir seg for reaksjonane og er redd for å såra..:(
Att me er relativ fersk og eg er sint som ein furie for tida hjelpe nok ikkje på gleden hans.. :angelic:
Han er bekymra for framtida å kor mykje kontakt han får med ungen pga avstand etc..
Han har 1000 spørsmål å eg har ingen svar, ant enn att det går seg til..:happy119
Skjønner at det er hardt å stå i og jeg kan forstå hans bekymringer, MEN med kommende storebror her var det krise for mannen, han ville absolutt ikke ha barn, var ikke klar osv. Prøvde å overtale meg til abort. Var veldig tøft men nå ville han ikke vært for uten gutten vår. Så jeg vil si at det eneste svaret du har til han er helt riktig- det går seg til❤

Jeg skjønner du er i en vanskelig situasjon. Men han kan ikke akkurat skjule barnet i magen fram til fødselen... Han trenger tid på seg til å la det synke inn, men kanskje han kjenner det blir litt enklere etter barna veit det. Håper han forteller det til helgen!
Nå veit ikke jeg hvor gammel han er, men alder burde ikke stoppe han :) Mannen min blir 50 neste år, og har to voksne barn fra før. Ingen familier er like, og det finnes ikke noen "riktig" måte å være familie på.. Håper han forelsker seg i babyen når han ser hen :Heartred

Back
Topp