Oppgitt over turnuslege

Jepp! Funker som regel når man klarer snakke med fulle setninger ;)
Eller være for kjapp i avtrekkeren.

Det var ikke ment til deg, men som supplement til det du skrev, Hoppetau.
Så lenge jeg kan huske har det vært sånn at man må søke tidlig i Oslo pga pågangen og begrenset antall fødeplasser.
Da jeg var gravid i 2006 sendte legen søknad om fødeplass i uke 7 eller noe.. så ja, lenge...
Bor heldigvis sånn til nå at jeg kan velge akkurat hvor jeg vil føde uten å måtte lure på om det er plass :)

Da jeg var gravid i 2006 sendte legen søknad om fødeplass i uke 7 eller noe.. så ja, lenge...
Bor heldigvis sånn til nå at jeg kan velge akkurat hvor jeg vil føde uten å måtte lure på om det er plass :)
Greit å ikke trenge stresse med det.
Har måttet "avbestille" fødeplass før jeg, kjip følelse, men bedre enn ikke å få den plassen man ønsker.

Men første kontroll så sent som uke 16, og OUL i uke 17-20. Hvordan skal det gå da?
Det er bare i oslo det er den type press på fødeplass. Har hørt om flere som har vært på OUL før det søkes fødeplass, det er liksom bare en formalitet.

Man har jo godt med slingringsmonn for tidspunkt for OUL og jo nærmere 20 uker jo bedre ift å se på hjertet til babyen.

Fikk høre fra fastlegen idag at deler av grunnen til endring i dette med blodprøver av gravide er at de etter 12 uker kan ved blodprøve av mor finne ut om babyen er Rhesus positiv eller negativ, altså om man trenger denne sprøyten som man trenger om mor er Rh negativ og babyen Rh positiv.

Back
Topp