Oppgitt over fastlegen min

Lille Hilde

Gift med forumet
Desemberskattene 2014
Høsthjerter 2017
Vuderer sterkt å bytte fastlege! Har hatt 4 legetimer siden begynnelsen av april og alle har blitt avlyst siden hun er sykemeldt, bortsett fra den første timen da møtte hun ikke opp og ingen fikk tak i henne. Så da fikk jeg bare beskjed om å gå hjem igjen og ringe dagen etter for å bestille ny time.

Så har fått time til første svangerskapskontroll 1. juli, og nå er jeg 8-9 uker på vei. Er det bare meg eller er ikke det litt lenge å vente?

Jeg forstår jo at alle kan bli syk, men synes jeg heller kunne fått time hos en annen lege siden jeg har ventet så lenge. Men det var visstnok ikke mulig fordi legesenteret bare har 2 leger på jobb og de har begge fult opp i lang tid fremover.

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Ring og få time hos noen andre, evt bytt fastlege før 1 juni. Eller gå til jordmor

Sent from my iPhone using BV Forum

Da ville jeg bestilt time hos jordmor istede! Sånn går det jo ikke ann å holde på...

Jente født 02.06.10
App taster :)

Herregud, at jeg ikke har tenkt på å ringe jordmor! Haha takk! Skal gjøre det i dag :p

Vuderer sterkt å bytte fastlege! Har hatt 4 legetimer siden begynnelsen av april og alle har blitt avlyst siden hun er sykemeldt, bortsett fra den første timen da møtte hun ikke opp og ingen fikk tak i henne. Så da fikk jeg bare beskjed om å gå hjem igjen og ringe dagen etter for å bestille ny time.

Så har fått time til første svangerskapskontroll 1. juli, og nå er jeg 8-9 uker på vei. Er det bare meg eller er ikke det litt lenge å vente?

Jeg forstår jo at alle kan bli syk, men synes jeg heller kunne fått time hos en annen lege siden jeg har ventet så lenge. Men det var visstnok ikke mulig fordi legesenteret bare har 2 leger på jobb og de har begge fult opp i lang tid fremover.

Første kontroll skjer vanligvis mellom uke 8 og 12 :)

Ville uansett forholdt meg til jordmor fremover med en så udugelig fastlege. Ville også vurdert og bygget lege, det kan du gjøre selv på nett :)

1. juli er du vel 13/14 uker eller noe sånt? Det er vel kanskje litt sent, men tror ikke det spiller så stor rolle. Rart at de ikke har noen vikar e.l når legen er sykemeldt såpass lenge... Men du kan jo kanskje høre om jordmor har noe ledig før da :)

Ville byttet fastlege før 1. Juni ja .. Jeg har fått første kontroll uke 11.. Bytt lege, dette høres IKKE bra ut! Er lov å bli syk som du sier, men ville ikke venta, så kommer juli og så er ho syk da og!? Nei bytt lege:)

<3 venter en vinterbebi <3

Skal sette meg ned å begynne å lete etter ny fastlege i dag :)
Jeg har i allefall fått ringt og snakket med jordmor. Skal dit 14. juni syns jeg hun sa, hun skulle i allefall sende meg et brev :)

Back
Topp