Oppgitt over bhg... *langt*

*pilutta*

Elsker forumet
Da jeg kom for å hente gutten min i bhg i dag ser jeg med en gang at han går med bæsjebleie på seg og at han har gått med den så lenge at han har blitt sår.. han går nemlig litt rart, sånn med beina langt fra hverandre. Det har tydeligvis ikke de som jobber der lagt merke til, bare hans gamle ped. leder. HUn sier til meg i det jeg kommer at: jøss, så rart han går, da? Hvorpå jeg svarer: ja, han går sånn hvis han har bæsjet og har blitt sår.. (det har skjedd et par ganger før).

Jeg tar han med bort til ped. lederen på hans avd og sier i fra på en pen måte, og hun legger seg helt flat. Beklager seg på det sterkeste og lover at det ikke skal skje igjen. Men det skjedde jo i forrige uke også! Da sa jeg i fra at de må følge med litt bedre på han fordi han sier ikke i fra når han har bæsjet. Og så skjer det på nytt i dag?? [&:][:(][:(]

Fatter ikke at det går an å ha så dårlige rutiner! Håper inderlig ikke det skjer igjen, for da vet jeg ikke om jeg klarer å beherske meg. Det er vel ikke meningen at det skal være sånn i bhg? Jeg får så vondt av han, for han hylskriker når jeg skifter på han, han er helt skinnflådd nedentil. [:(]

Vet ikke hva jeg vil med dette, måtte bare få ut litt frustrasjon...

ORIGINAL: tuskepus

Da jeg kom for å hente gutten min i bhg i dag ser jeg med en gang at han går med bæsjebleie på seg og at han har gått med den så lenge at han har blitt sår.. han går nemlig litt rart, sånn med beina langt fra hverandre. Det har tydeligvis ikke de som jobber der lagt merke til, bare hans gamle ped. leder. HUn sier til meg i det jeg kommer at: jøss, så rart han går, da? Hvorpå jeg svarer: ja, han går sånn hvis han har bæsjet og har blitt sår.. (det har skjedd et par ganger før).

Jeg tar han med bort til ped. lederen på hans avd og sier i fra på en pen måte, og hun legger seg helt flat. Beklager seg på det sterkeste og lover at det ikke skal skje igjen. Men det skjedde jo i forrige uke også! Da sa jeg i fra at de må følge med litt bedre på han fordi han sier ikke i fra når han har bæsjet. Og så skjer det på nytt i dag?? [&:][:(][:(]

Fatter ikke at det går an å ha så dårlige rutiner! Håper inderlig ikke det skjer igjen, for da vet jeg ikke om jeg klarer å beherske meg. Det er vel ikke meningen at det skal være sånn i bhg? Jeg får så vondt av han, for han hylskriker når jeg skifter på han, han er helt skinnflådd nedentil. [:(]

Vet ikke hva jeg vil med dette, måtte bare få ut litt frustrasjon...

Nei, er absolutt ikke meningen det skal være slik i en barnehage. Hos oss sjekker vi barna regelmessig, og det tar ikke lange tiden før man "vet" når de forskjellige barna pleier å bæsje, slik at man sjekker rundt de tider. Når det er sagt så KAN det hende at bæsj er vanskelig å lukte til tider, og at de rett og slett ikke har lagt merke til det, men ville prøvd å forklart først at når han går slik så er det fordi han har bæsjet, og kanskje fortelle litt mer om når han pleier å bæsje, dersom han har "faste" tider på det. Men du har all rett til å være irritert, barn skal bli skifta på med en gang man merker de har bæsjet.

Sånn skal det ikke være. Stakkars
Nå kan ikke jeg svare for den barnehagen, men for den jeg jobber i og der har vi skift før leggetid og etter ettermiddagsmaten (gjerne rundt 15.30 så de er pene og rene til foreldrene kommer). Hvis man er ute kan det lett skje at de går for seg selv å bæsjer, da er det ikke like lett å jakte på dem. Men dette skal ikke skje, man skal ta flere sjekk i løpet av dagen for å slippe såre rumper.

Stakkars liten!

Hadde ikke blitt så sint om det var første gangen det hadde skjedd.. men det er 4. gangen siden han begynte på stor avdeling og 2. gangen på 2 uker...!

jeg hadde bedt d sjerpe rutinene. de kan ikke ta så lett på slik at d faktisk gjentar seg så ofte på så kort tid.
hele poenget med barnehage er jo at du skal ha en plass hvor du føler at barnet ditt har d trygt å godt mens du er på jobb. er jo ikke noe trygghet følese å levere om dette er noe som skjer ofte.

Back
Topp