Oppfordring til dere alle...

..christine..

Forumet er livet
VIP
Snøfnuggene 2018
Har vert på sikkerhet og førstehjelpskurs med jobben idag. Og der fikk jeg se en skremmende ting.

De fleste hus har dem, og de ferreste av oss tenker i disse baner.

-Et lite barn (3 år) hadde kommet hjem ifra barnehagen. Mamma lager middag, og følger ikke helt med på barnet.
Barnet sitter og småleker med laderen til den bærbare pcen. Drar ledningen ut av adapteren(den firkanta klossen[;)]) Og begynner å bite/sug på ledningen som står i stikkontakten.
Det hele endte med et gedigent brannsår i munnen og på lippene. Fikk så vondt invendig når jeg såg bildet[&o]

Så oppfordringen blir til alle dere..... dra uttav stikkontaktene. Radio, pc, o.s.v. kan være skikkelig farlig for et lite uvitende barn.

Sånne ting er ekstremt skumle ja. [&:] 

ORIGINAL: Lene1986

Sånne ting er ekstremt skumle ja. [&:] 

[&:] Skummelt hva som kan skje.. Så jeg skal vertfall begynne å dra uttav. Bedre å være føre var[:)]

Det som var enda skummlere var at han som hadde førstehjelps kurset var ambulanse mann. Og han sa at dette var et økende problem. Han skjønte ikke at en slik "felle" kunne være lovlig.

ÅNEI! [:o][:o][:o]

Og nå blir jeg ennå mer FORBANNET på mannen som ALDRI husker å ta ut ledningene[:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@]

ORIGINAL: Vand

ÅNEI! [:o][:o][:o]

Og nå blir jeg ennå mer FORBANNET på mannen som ALDRI husker å ta ut ledningene[:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@]

AKKURAT SAMME HER[:o][:o][:o]

[&o] løper å drar ut alle ledninger som ikke r i bruk, huff...

Drar ALLTID ut sånt som ikke er i bruk!
(Bortsett fra TV-ledningene, som er gjemt bak TV-benken..) [;)]

...både pga sånt som du beskriver, men også med tanke på brannfare. Ladere og sånt kan jo bli kjempevarmt, og i verste fall kan det smelte og begynne å brenne mens man ligger og sover... [&:]

ORIGINAL: *MissMe*

Ja, kjempeviktig å huske på!!!![&:][&:][&:]

det er nok veldig mange "usynlige" feller som ikke faller oss inn.. off kjempe skummelt...

Back
Topp