Oppfølgingsplan fra nav?

Ugla95

Forelsket i forumet
Påskekyllingene 2020
Jeg er langtidssykemeldt uten mulighet for å komme tilbake i jobb nå mens jeg er gravid, av diverse grunner. Dette er jordmor og legen enig i. Nav har sendt meg melding om at jeg må ha oppfølgingsplan, ellers kan de stanse utbetalinger. Samtidig står det også at man ikke trenger det dersom det anses som unødvendig, for at man ikke skal tilbake på jobb. Så det jeg lurer på er:

Dere som har vært sykemeldt grunnet graviditet, har dere måttet lagd en slik plan?
Hvordan forteller jeg og arbeidsgiver nav om at det er unødvendig? Må legen skrive en mer utfyllende attest til dem?

Du må ha oppfølgingsplan med jobben, samt utfyllende meldinger fra legen. Man kan dog bli unntatt fra dialogmøte med Nav, dette er noe både du og jobben din må begrunne (du får beskjed på dine sider på nav, om når du skal sende inn en begrunnelse for dette). Du vil etter dette få svar pr. post, enten med dato for når dialogmøte skal stå, eller om Nav finner det unødvendig. :)

Mener legen sa jeg ikke kunne jobbe uten tilrettelegging og sjefen sa det ikke var mulig med tilrettelegging. Fikk også dette brevet men trengte ikke å ha noe møte.

Mener legen sa jeg ikke kunne jobbe uten tilrettelegging og sjefen sa det ikke var mulig med tilrettelegging. Fikk også dette brevet men trengte ikke å ha noe møte.
Fikk også slikt brev, men legen sa at jeg ikke trengte å tenke mer på det. Så aner ikke hva som ble gjort :p (dette var med begge ungene, termin april 2016 og desember 2017, så ting kan jo ha forandret seg)

Jeg og arbeidsgiver skrev en tilbakemelding om at «det var forbigående» altså skyltes graviditet og etter det sluttet de å spørre om det :happy:

Ikke fått, men husker legen sa hun skrev noe ekstra til nav når jeg gikk over et visst antall uker

Som arbeidsgiver tok jeg kontakt med nav for å avlyse slikt møte av samme årsak så det gikk fint

Jeg er langtidssykemeldt uten mulighet for å komme tilbake i jobb nå mens jeg er gravid, av diverse grunner. Dette er jordmor og legen enig i. Nav har sendt meg melding om at jeg må ha oppfølgingsplan, ellers kan de stanse utbetalinger. Samtidig står det også at man ikke trenger det dersom det anses som unødvendig, for at man ikke skal tilbake på jobb. Så det jeg lurer på er:

Dere som har vært sykemeldt grunnet graviditet, har dere måttet lagd en slik plan?
Hvordan forteller jeg og arbeidsgiver nav om at det er unødvendig? Må legen skrive en mer utfyllende attest til dem?
Ikke helt samme situasjon, men jeg ble langtidssykemeldt (gradert) før jeg ble gravid. Vi lagde da oppfølgingsplan. Denne lages elektronisk via NAVs sider, og er ikke rare planen. Kun info om hva som er tenkt gjort og når og hva man ser for seg fremover o.l. Denne oppdaterte vi med jevne mellomrom mens jeg fortsatt jobbet gradert. Så ble jeg etterhvert 100% sykmeldt grunnet svangerskapsproblemer. Siden har vi ikke ført opp noen oppfølgingsplan eller gjort oppdateringer på den planen som allerede forelå.

Men den planen er som sagt elektronisk. Det betyr at arbeidsgiver er blitt tilsendt mulighet for å opprette/fylle ut planen, og når arbeidsgiver har gjort det vil du måtte logge inn på dine sider og godkjenne planen. Denne kan du så velge å sende elektronisk til nav og/eller fastlegen din.

Jeg laget en slik plan med arbeidsgiver,men ble med den ene. Var bekkenløsning siste halvdel av graviditeten. Arbeidsgiver ordnet det,jeg mer eller mindre bare signerte.

Arbeidsgiver har skrevet at jeg ikke har noen videre kontrakt med dem, som gjør at hun ikke skal tilrettelegge etc. Som forsåvidt stemmer, da jeg bare jobber ekstra. Men man kan vel være sykemeldt uten noen oppsatte vakter?

Arbeidsgiver skrev at det ikke var noe tilretteleggingsmulighet grunnet graviditet og nav godtok dette.

Back
Topp