Oppfølging

L1234

Flørter med forumet
Sist jeg var hos jordmor var da jeg var 34 uker. Da sa hun at ved 36 uker sjekker de babyens leie. Den timen lå babyen med hodet ned, men hun sa at babyen kunne lett flytte på seg enda en stund. Da vi skulle sette opp ny time, trodde jeg det ville bli ved uke 36, men hun hadde ikke tid før jeg er i uke 38. Bør jeg be om å få komme inn før, eller regner hun med at alt er ok siden hun ikke stresset med det? Er 36+0 i dag…
 
Kan du ikke ta en kontroll hos fastlegen? Jeg hadde ikke kontroll i uke 34, men har hatt i 32, 36 og 38. To ganger har jeg opplevd at jordmor har vært syk og har kansellert timen, og jeg har da måttet dra til fastlegen. Senest nå i uke 38. Fikk da beskjed av helsestasjonen om å be om akuttime. Min fastlege er ikke vanskelig å få time hos, så det har ikke vært noe problem for min del, men sikkert greit for andre med travlere leger å vite at man kan bruke akuttimer til kontroller.
 
Det er vanlig med kontroll i uke 32, 36, 38, 40 og 41. Vet ikke om de kanskje tenker at siden du hadde kontroll i uke 34 så er det ikke like nøye med 36. Tror ikke det skal være noe problem, hvis babyen ligger feil i uke 36 er det uansett ikke vending/forsøk på vending før typ 38 uansett…
 
Back
Topp