oppfølging ved ny graviditet

Har vært på helsestasjonen i dag, og helsesøster sa det ordet jeg ikke har villet ta i min munn, men som jeg etterhvert innerst inne visste var sannheten likevel: KOLIKK.[:o] Joda lillesøster har kolikk. Derfor har hun vondt i magen, og derfor sover hun ikke annet enn når vogna går osv.
 
Så jeg har omtrent aldri et øyeblikk for meg selv, det er trilling og bæring og amming non-stop. Hun sover nokså godt om natten, men det varierer veldig når vi får henne i seng, de siste kveldene har jeg ikke fått lagt meg før i 1-2 tiden. Også er det en time eller to med amming og gulping og tull og tøys hver natt. Og storesøster som står opp kl 7. Må si jeg er sliten og trøtt nå, altså.[&o]
 
Har gitt litt sukkervann i ettermiddag og kveld, og syntes kanskje det hjalp litt i stad, men nå hyler hun som besatt igjen, så jeg vet ikke jeg.[&:]
 
Skal prøve å ringe en osteopat i morgen, som jeg har fått anbefalt, håper virkelig han kan hjelpe.
 
Å kjær deg...Kolikk!![:o] Huff, det var jo ikke noe særlig da.. Har du fått snakket med osteopaten? Kjedelige greier dette altså! Kan tenke meg du/dere er slitne nå.
 
Vi var på helsestasjonen om torsdagen (gutten min var 4 mndr da) og da veide han 6040g og var 62 cm. Ikke gått opp så mye denne ganen som han har gjort tidligere, men det var visst helt vanlig sa helsesøster.  Han har blitt mere aktiv nå (ruller seg fra rygg til mage også) og så sover han hele natten. Fikk beskjed av HS å ikke vekke han om natten for å amme han. For hvis han sov så betydde det at han var fornøyd. Nå har han snart sovet i 12 timer, og jeg har skikkelig spreng....
 
Vi har vært på hytta i helgen, og årets første bad var et faktum! [;)]
 
Har fått time hos osteopaten i dag. Håper virkelig han kan hjelpe, for gårdagen var et mareritt, fikk henne ikke til å sove i det hele tatt bortsett fra når jeg rugget og rugget og bysset og bysset i evigheter, men så snart det opphørte våknet hun jo (og noen ganger mens jeg fortsatt rugget vogna også[&:]).
 
Jeg er enig med helsesøsteren din i at gutten din ikke trenger å vekkes for mat lengre nå som han er så stor/tung. Og det må jo være skjønt når han sover i 12 timer![:)] Puppene dine tilpasser seg etterhvert, vet du, så sprenget blir du nok kvitt om få dager.
 
Hvordan går det med soving på hytta nå da? Gir du ham flaske med utpumpet melk om kvelden?
 
Jeg fikk tvert i mot beskjed om heller å stramme litt inn på matinntaket jeg. Ikke fordi hun var for tung (de får jo lov å bli "tunge" når de bare får mm), men fordi helsesøsteren trodde hun kanskje fikk vondt i magen av å spise hele kvelden også. Men hun var litt i tvil også, for det heter jo at de skal få så ofte de vil når de er så små. Hun har i hvertfall gått opp over 1,2 kilo på de 4 første ukene etter vi reiste fra sykehuset (mulig mer også, for hun gikk antagelig ned litt til etter at vi reiste hjem, hun var jo ikke to døgn engang, og melka begynte såvidt å komme). Jeg har prøvd å holde igjen litt da, så det går en time i mellom måltidene i hvertfall. Hun sover like godt/dårlig uansett tror jeg jeg må si nå, først trodde jeg hun sov bedre med mindre mat, men nå tror jeg kanskje det hele har vært tilfeldigheter.
 
Hvordan gikk det hos osteopaten? Er så spent på å høre hvordan det går med dere.Håper det har hatt innvirkning, for sånn som dere har det nå må være veldig slitsomt![:o]

Da vi var på hytta i helgen sov han faktisk hele natta.[;)] Håper det fortsetter sånn.
I går fikk jeg lagt han 21:15. Det er første gang jeg har fått lagt han så tidlig og han har sovet hele natten. Deilig å ha litt tid for seg selv på kvelden. Han sov faktisk helt til 10:10 i dag tidlig. Nesten 13 timer det, og nå er han trøtt igjen... [;)]
Gir han flaske på kvelden enda ja! For når han sover hele natten må jeg pumpe meg om morran. Han tar kun fra den ene puppen om mårran. Må også ha litt melk til å blande i vitaminene.
 
Vi lurte litt på om gutten vår kunne ha kolikk i starten, for det virket som han var plaget og gråt mye. Jeg følte jeg ammet han hele tiden. Men så startet jeg med å la det minst gå 2 timer mellom hvert måltid, og da bedret det seg. Fikk høre at hvis de fikk mat for ofte ble det for mye for magen å jobbe med. Er jenta di glad i sutt?

I morgen skal vi i barnehagen med jenta vår for å få omvisning. Blir spennende å se hvordan de har det der. Litt vemodig også...[&o]
 
Det er vel litt tidlig å si hvordan det har gått enda, for lillesøster har hatt både "gode" og "dårlige" dager tidligere også, men jeg synes faktisk det virker som om hun har det litt bedre nå. Jeg synes hun gråter mindre og virker mer fornøyd, smiler mer også (hun begynte egentlig å smile da hun var 2,5 uke gammel, men i det siste har hun omtrent ikke smilt, ikke så rart sikkert, når man har vondt i magen). Og hun har sovet en god lur de siste dagene fra ca. kl 12 og utover (men det gjorde hun faktisk den dagen vi skulle til osteopaten også, så det kan selvsagt være tilfeldig). Hun sliter fortsatt med luft i magen altså, har perioder hvor hun gråter og promper og er (naturlig nok) vanskelig å roe.

Osteopaten stilte spørsmål, klemte på nakken hennes og viste meg et par punkter hvor vi skulle trykke ned og "dra" med fingrene, for å rette ut tarmene så lufta passerer lettere. Han ga litt tips til hvordan vi skal få henne til legge hodet andre veien enn hun pleier (hun har favorittside, og det var visst en vanlig sammenheng med kolikk).

Han syntes også (som helsesøsteren antydet, og som du tydeligvis har opplevd) at vi burde regulere matinntaket hennes mer, at det var bedre å spise færre litt større måltider enn å småspise hele kvelden. Helst tre timer. Og det har vi gjort nå siden tirsdag. Det blir endel masing på kvelden, for det er da hun er aller mest urolig og aller helst vil trøstespise, men vi har kommet oss igjennom kveldene, og faktisk har det gått an å legge henne i senga for å sove i 22-tiden i går og i forgårs (hun har pleid å henge i puppen til hun har "tiltet" langt på natt). Har måttet sitte der litt og putte inn smokken osv., men hun har sovnet til slutt.[:)] I dag gikk det ikke like greit, så jeg tok henne opp og hadde henne i armkroken med smokken til hun sovnet, og la henne i senga etter en god stund. Det gikk også bra! Så noen fremskritt er det i hvertfall.[:D] Hun har ikke vært så veldig gira på smokk, og den sitter fortsatt ikke altfor godt "fast" hos henne, men nå jobber vi virkelig med saken, for det virker som om det kan stagge henne litt.

Også skulle jeg kutte ut melkeprodukter en periode og se om det hjelper.

Prøver altså litt mange ting på en gang, så om hun blir bedre er det jo ikke med en gang sikkert HVA som hjelper, men det viktigste er jo at hun kanskje kan få det bedre (og da får jo vi det bedre også, hele familien).

Skal tilbake til ham til uka.
 
Hvordan syntes du det var i barnehagen jenta di skal begynne i?
 
Gutten min har også en favorittside... Virker klin umulig å få lagt han på den andre siden. Han nekter rett og slett. Kan se at han har blitt skjev..[&o] Enda verre er det nå, for han vil ikke ligge på ryggen lengere.. Så fort han blir lagt ned, snur han seg over på magen. I dag begynte han å ake seg bortover også gitt... Synes ikke han trenger å ha så dårlig tid altså![8|]
 
Var sikker på at gutten min hadde kommet i skikkelig "sove hele natten modus" men de siste dagene har han våknet flere ganger i løpet av natten... Og han har vært mere urolig. Når han våkner så mange ganger på natten får jeg nesten ikke noe melk når jeg pumper meg om morgenen, så nå tenker jeg da.. har jeg ikke nok melk til han lengere? Han virker virkelig ikke fornøyd for tiden. Får håpe at han har hatt noen økedøgn!![;)]
 
Går det greit å kutte ut melkeprodukter? Det er jo en el produkter det er laktose i...
 
Barnehagen ja....[:o] huff[&o] Ble ikke noe særlig fornøyd når jeg var der... Barnehagen ligger i en kjeller. Var små og triste rom og fikk skikkelig bunkers følelse. Utearealet var lite og det var kun to lekestativ der. Ble skikkelig skuffet.. Var jo for en stund siden i et barneselskap med jenta mi i en annen barnehage og der var det reine luxusen i forhold!
 
Kjedelig at vi ikke fikk første valget vårt!
 
Eldstejenta vår er også skjev i bakhodet. Hun lå sånn litt over mot ene siden, liksom. Og vi var nok litt for sløve, og kom dessuten litt for sent i gang med tiltak (vi oppdaget det ikke, antagelig fordi hun hadde lue på frem til termin), så hun er fortstat litt skjev og "flat" i hodet.
 
Synes det var tidlig å bli så "mobil" ja![:o] Du kan jo kjøpe sånn baby-safe å bruke i senga hvis du er engstelig for at han skal snu seg på magen om natta. Det gjorde jeg til eldstejenta vår, men hun var mellom 9 og 10 måneder når det skjedde da... (hun hadde vel snudd seg på magen noe før, men da pleide hun å "klage" når hun ikke orket å holde seg oppe lengre, så jeg våknet og fikk snudd henne, men så en morgen fant jeg henne med nesa rett ned i madrassen, da ble jeg jo livredd[:o]).
 
Det kan jo selvsagt være det er økedøgn som "plager" ham. Får satse på det. Jeg kjenner til det med at man får lite melk når de "maser" hele natta ja, det var mye sånn her en periode, men går litt greiere med det nå, hun sover lengre økter om natta (men ikke hele natta).
 
Slik jeg forstår det så er det ikke bare laktosen de evt. reagerer på, men melkeproteinet? Og det finnes jo i alt av kumelkprodukter, og også i endel tørrvarer osv. Så det er litt tungvindt, litt mer vanskelig å finne på noe til middag f.eks., blir vanskelig med sauser (annet enn brun saus) og ikke minst vanskelig uten ost. Men det aller verste er kanskje at jeg måtte kutte ut sjokoladen.[:o] Er glad i meierismør også jeg... Men det går greit, det er jo uansett for en periode, og hvis hun får det bedre så er det jo verdt det. Hvis vi får en enklere hverdag er det også verdt det av den grunn. Men jeg er usikker på om det hjelper, for nå har det vært vanskelig et par dager igjen, og hun har hatt MYE luft i magen. Så jeg er redd "bedringen" bare var tilfeldig.[&:] Men når det gjelder melkeproduktene tror jeg det trengs litt lengre tid før det evt. blir "virksomt", særlig siden jeg ikke var helt "flink" de første par dagene, proppet meg bl.a. med kaker en dag.[:-] Men nå er jeg helt "avholdende" altså.[;)]
 
Oi - det hørtes litt stusslig ut i den barnehagen ja.[&:] Står dere på venteliste for 1. valget? Får i hvertfall håpe personalet i barnehagen er flinke og hyggelige da, for det har MYE å si. Er de flinke kan de jo få mye ut av dagen selv om omgivelsene er litt stusslige. Aller viktigst synes jeg det er hvordan de er mot barna, at de er glad i barn, rett og slett, og behandler dem fint, det er så viktig for trivselen.
 
Tror jeg må gå til anskaffelse av babysafe ja... Foreløpig har det gått greit. Han ligger fremdeles med "rede" rundt seg så det virker som det ikke er så lett for han å snu seg rundt. Men man vet jo aldri!! For en stund tilbake rullet han seg rundt i stolen sin, så nå er det på med seler hver gang!
 
I dag synes jeg han har vært litt roligere, og ikke minst sovet litt mere. Hadde planer om å dra en tur til HS i dag for å veie han, men han sov fra 12 - 16 (sto opp 10) så det kunne vi bare glemme. Fikk litt mere melk da jeg pumpet meg i dag til morgenen. Så det kan ha vært økedøgn disse dagene...
 
Så flink du er som holder deg unna melkeprodukter...[;)] Jeg må holde meg unna alt som har med appelsin å gjøre. Gutten min får så utslett! Han tåler også ganske lite frukt/grønnsaker. Sjokolade (som jeg er så glad i) må jeg også holde meg unna. (kinder sjokolade går bra JIPPI[:D]) Har heller ikke rørt brus siden dagen før han kom til verden.
 
Vi står ikke på venteliste noen andre barnehager... Er det forseint nå?   Får se hvordan det går. De som jobber der virket helt OK. Sambo skal jobbe der litt i sommer med litt snekkerarbeid. De skal lage et lite datarom til de små.
 
Så fint at gutten din er roligere. Får håpe det bare var økedøgn da.[:)] 
 
Lillesøster har også hatt en ganske god dag, tok en god lur på formiddagen, og var generelt fornøyd (i går var alt håpløst[:@]). Var hos osteopaten igjen i dag, han klemte og tøyde mer på nakken, ryggen og magen hennes. Hun er veldig stiv/stram i nakken p.g.a. den favorittstillingen med hodet til ene siden, så vi må jobbe mer aktivt for å få henne til å snu hodet andre veien. Har "trent" endel i dag, når hun har gode dager og er blid og fornøyd er det mye enklere å få til sånt enn når hun bare skriker og har vondt. Hun har uansett en urolig periode på kvelden virker det som, med magevondt og luft, men i dag har den perioden (bank i bordet) vært litt kortere. Nå har hun sovnet av utmattelse på armen til sambo, hun skulle egentlig få mat kl 22, får se om jeg "truer på henne" det eller om vi skal prøve å legge henne.[8|]
 
Det med melkeprodukter ja... jo mer jeg leser på innholdsfortegelser jo vanskeligere blir det, det er jo melk eller melkeproteiner i ALT! T.o.m. de fleste pølser. I det meste av posemat (Toro) og annen halvfabrikata mat er det melk av noe slag. Frossenpizza eller pizza i det hele tatt er jo uansett utelukket p.g.a. osten. Rent kjøtt og fisk og sånt er jo ok, men vanskelig å lage saus da, uten poser, og uten smør.[&:] Og jeg har jo ikke tid til å lage mat fra bunnen av egentlig, med et kolikkbarn og en sjalu storesøster.[:o] Hvis hun blir bedre av det så får jeg jo bedre tid også da.[;)]
 
Så vi sitter og savner sjokoladen begge to vi da![:-] Jeg er jo helt hekta, og MÅ ha noe søtt, men det blir ikke det samme med sånne "E-godterier" kveld etter kveld etter kveld, det er liksom sjokolade som er tingen.[:)]
 
Hvorvidt det er for sent å komme på venteliste til andre barnehager vet jeg ikke. Hvis det er samordnet opptak der du bor så bør du evt. ringe kommunen og spørre. Hvis det ikke er samordnet opptak hører man vel direkte med den/de aktuelle barnehagen(e).
 
Det virker som det har vært økedøgn ja.. for nå sover han hele natten igjen.[;)]
 
Men det har vært litt slitsomt en stund nå, for jenta mi som har vært SÅ snill hele tiden og gått og lagt seg selv i 19 tiden hver kveld vil plutselig ikke sove lengere![&o] Hun slår seg helt vrang når hun skal legge seg, og vi får henne gjerne ikke i seng før i 22 tiden. Og så våkner hun tidlig på morgenen. Da får hun følgelig alt for lite søvn og blir sutrete og vanskelig å ha med å gjøre om dagen/kvelden og lite mat spiser hun også. Skikkelig ond sirkel vi er i nå![:o] 
 
Jeg skal til helsestasjonen med henne til torsdag for hun hun blir 3 år på fredag! Håper hun finner på noe lurt for å få opp matlysten hennes. Er redd hun ikke har gått opp mange gramma siden sist! I morgen er det akkurat 3 år siden jeg havna på sykehus med alvorlig svangerskapsforgiftning. I kveld for 3 år siden gikk jeg lang tur og trodde alt var i skjønneste orden.... Tiden går fort altså!
 
Hvordan går det med dere nå da? Planer i kveld?
 
Vi skal antakeligvis grille med et annet vennepar.
 
Jeg tenkte jeg skulle ringe til kommunen i dag for å høre om muligheten for å bytte barnehage.
 
Dere må nesten prøve å få orden på leggetiden til jenta deres ja. Men det er kanskje ikke så lett, for hun har vel "stor" seng nå? Jenta vår har vært vanskelig i det siste, hun har vært nokså grei å få på badet for kveldsstell osv., men hun har ropt og grått etter oss gang på gang på gang etter at hun er lagt. Vi har vært litt ettergivende, fordi vi regner med at dette kommer av at hun er sjalu og sår, men til slutt måtte vi bare si en kveld at nå holder det, nå kommer jeg ikke inn flere ganger, og hun ga seg jo til slutt, og etterpå har det vært ganske greit egentlig. Men hun har jo fortsatt sprinkelseng, og kommer seg ingen steder, det gjør jo det hele litt enklere selvsagt.
 
Eldstejenta her har faktisk sovet veldig lenge de to siste dagene, i går til kl 0850 og i dag til kl 0820.[:D] Hun har pleid å sove til halvsyv-syvtiden i det siste, noe som egentlig har vært lenge til henne å være. Håper hun fortsetter å sove litt lenge, for det er jo innmari godt for mor å få sove litt ekstra på morgenen.[:)]
 
Hadde du ingen symptomer på forhånd før svangerskapsforgiftningen? Hva var årsaken til at du ble lagt inn igjen?
 
Vi har ikke gjort noe spesielt i kveld, har holdt oss hjemme. Vi har ingen spesielle tradisjoner rundt St.Hans, men kommer sikkert til å gjøre litt mer ut av det når barna blir litt eldre. Det har regnet tidvis KJEMPEMYE i ettermiddag og kveld også, så noen St.hansfeiring med bål eller grilling var lite aktuelt uansett.
 
Det går endel bedre med lillesøster nå. Litt opp og ned, men i dag har hun hatt det veldig bra, og vært veldig enkel å ha med å gjøre. Fikk vondt i magen sin på kvelden, men jeg fikk henne likevel til å sovne i sengen sin etterhvert, så det stod liksom ikke på så lenge. Egentlig skulle vi tilbake til osteopaten i morgen, men han er dessverre blitt syk og treffes ikke før over sommeren, så jeg håper virkelig at bedringen holder seg likevel.
 
Jenta vår har "stor" seng ja, og hun klarer å åpne dørene, så det er null prblem for henne å komme opp. Kveldsstellet går greit, men det er først når hun har kommet i senga at hun slår seg helt vrang. Hun prøver seg hele tiden som at hun vil sove på fanget mitt eller sove i sofaen, men jeg prøver å være bestemt. I dag holdt hun heldigvis ikke på så lenge, men hun vet virkelig hvilke knapper hun skal trykke på! Måtte gå ut av soverommet i et par sekunder....  Men, jeg merker hun er EKSTREMT sjalu for tiden. Og jeg må passe på henne hele tiden så hun ikke plager lillebroren sin. Huff, ikke lett dette altså. Prøver å gi henne masse oppmerksomhet også når lillebror er våken. Men så fort jeg ammer eller bærer han er det på`an igjen... Håper virkelig det går over snart![&o]
 
De eneste symptomene jeg hadde til svangerskapsforgiftning var vondt høyt oppe i magen, men jeg trodde ikke det hadde noe med babyen å gjøre. Jeg ble lagt inn pga skyhøyt blodtrykk og +3 i urinen.
 
Vi skal ha barneselsskap på lørdag. Vi skal være på Eventyrfabrikken.. tror de har det i Sarpsborg også...?? Deilig å slippe å ha det hjemme. Føler jeg ikke har tid til noen ting lengere. Alt går i ett! Sambo er så og si neste aldri hjemme så jeg føler meg som alenemor til tider.... Har bestilt kostymen til Stephanie fra Lazy Town til jenta mi. Hun er så begeistret for henne... Håper bare den kommer innene neste helg for da er det familieselskap på hytta!
 
Ja, det skal være sikkert og visst at det er deilig når de små sover lenge![;)] Men jeg må finne på noe lurt for å "stenge" skyvedøren ut til stua. For som sagt åpner jenta mi opp soveromsdøra selv og jeg er så livredd for å ikke høre henne når hun står opp. Det gjorde jeg ikke i dag, enda begge dørene sto oppe.. Heldigvis var sambo oppe for han skulle på jobb...
 
Jenta vår kan også åpne dører, men hun kommer seg (foreløpig[8D]) ikke ut av sprinkelsenga, så hun er jo "trygg" der, og vil hun ikke legge seg så kommer hun ikke opp derifra likevel.[;)] 
 
Og jenta vår plager lillesøsteren sin hun også, hvis hun får anledning, så det nytter ikke å forlate vesla et øyeblikk når storesøster er hjemme.[:o] Nå går jo hun i barnehagen heldigvis, sånn sett har jo jeg det mye enklere.
 
Sånne magesmerter høyt oppe hadde jeg også. Jeg var dessuten sykmeldt p.g.a. stigende blodtrykk og økende ødemer, og visste jo egentlig at sånne magesmerter kunne være tegn på svangerskapforgiftning, men likevel bortforklarte jeg disse smertene for meg selv som tarmplager.[&:] Det begynte egentlig en uke før jeg ble forløst, hadde rimelig vondt et par dager, før det ble bedre et par dager igjen, så gikk det bare på mer og mer. Jeg hadde så vondt at jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg, siste natta sov jeg overhodet ikke, var bare ut og inn i sengen i ett sett, men likevel skulle jeg absolutt vente til jeg likevel hadde time hos legen. I etterdit forstår jeg jo ikke at det går an å bli så dum.[8|]
 
Håper selskapet i helgen blir bra![:D]
 
Nå går det heldigvis litt bedre med leggingen. Det virker som hun har skjønt at det ikke er noe vits i å komme opp.. Kjempe flink er hun også som sover til 8-9 tiden om morgenen.[;)]
Vi hadde en kjempe koselig dag på barnebursdagen, og ungene storkoste seg. Vi skal dit om en mnd også da kusina til ungene fyller år.
 
Jeg kjenner til nøyaktig hvordan du beskriver det med magesmertene. Dumme meg spurte legen min om det kunne være vannet jeg fikk vondt i magen av, for det var så gamle rør der vi bodda på den tiden... Men jeg må si hun legen min på den tiden ikke var så særlig mye smartere, for hun sa absolutt ingen ting om SF til meg da hun hadde fått urinprøveresultatet, målt det høye blodtrykket mitt OG jeg nevnte den vonde magen!!!! Fikk bare beskjed om at jeg måtte på sykehuset og da regnet hun med at jeg måtte opp dit noen dager for å sjekke BT. 3 timer etter legebesøket lå jeg i ambulanse til Riksen!! ja ja glad jeg har fått ny lege altså![&:]
 
Nå er det snart ferie tid her... gleder meg til å være på hytta. Sambo har ikke ferie før om 3 uker, og det er i grunnen ganske greit, for da kommer sønnen hans nedover. Og det hadde vært veldig kjedelig for han om pappan hans skulle jobbet hele tiden når han først har kommet nedover...
Vi skal ha familieselskap på hytta til lørdag. Det har vi aldri hatt for jenta vår før, så det blir koselig.[;)]
 
 
 
Hun forrige legen din må vel ha forstått det, bare at hun ikke brukte det ordet overfor deg? Nei, jeg vet ikke heller jeg, det er visst mange fastleger (for ikke å snakke om legevaktleger) som har lite greie på sånt, i alle fall sies det at endel ikke engang har hørt om HELLP syndrom. Det var vel derfor de sa på sykehuset at jeg hadde flink lege som sendte meg rett videre, bl.a. husker jeg at det var en assistentlege som undersøkte meg før utskrivelsen, og hun sa at hun hadde hørt om meg men ikke sett meg før, hun hadde vært på vakt den dagen jeg ble innlagt, og hadde hørt masse løping i korridoren osv. "Det er du som har så flink lege" sa hun faktisk, og det betyr vel at det er endel leger som har lite greie på dette.
 
Så bra at bursdagsselskapet ble vellykket![:D] Håper familieselskapet blir likeså![:)]
 
Her går det heldigvis fortsatt bra med lillesøster, selv om vi ikke får gått mer til osteopaten. Hun har bar blitt bedre og bedre siste uka, nå er hun faktisk også ganske rolig om kveldene. Ikke at hun tar noen lange lurer på ettermiddagen eller kvelden (men tar noen små, sånne 20-minutterslurer av og til), men det virker ikke som om hun har vondt mer, og hun kan ligge litt på et teppe, sitte litt i vippestolen sin osv., så nå får vi faktisk spist middag sammen vi andre.[:)] Det er kjempedeilig.
 
Men nå har jeg vært på streng melkefri diett i over to uker, og i dag har jeg prøvd litt melkeprodukter til frokost for å "teste" om det har noe med saken å gjøre. Foreløpig ser det ikke ut til at det har påvirket henne, men jeg vet ikke sikkert hvor lang tid det evt. vil ta før hun reagerer på dette. Håper ikke det er melkeproduktene hun reagerer på, for kunne godt tenke meg å innføre dette i kostholdet mitt igjen.[;)]
 
Det virket på meg som at hun ikke visste hvor alvorlig det var med meg. For hun sa som sagt at de kom til å sjekke bl på sykehuset så måtte jeg opp dagen etterpå for en sjekk så de kunne følge med. Så overraskelsen var derfor ganske stor da jeg fikk vite at jeg antakeligvis måtte forløses samme dag da jeg snakket med legen på sykehuset.
 
Godt å høre at du hadde så flink lege iallefall![:)]
 
Skjønner godt du kunne tenke deg mat med melkeprodukter i.. hvordan gikk det etter at du spiste det til frokost? Håper det gikk bra.
 
Ting fortsetter å gå veldig greit her nå, så det er deilig. Gutten min liker heldigvis grøt. Får det kun på kveldene, og da er den veldig tynn.
 
Med meg var det i grunnen ingen som visste hvor alvorlig det var. Legen på poliklinikken ordla seg i hvertfall på en sånn måte at vi (sambo og jeg) trodde at jeg hadde fått en lett form for svangerskapsforgiftning. Og jordmora som "innstallerte meg" på rommet på obs.posten sa også noe sånt som at det kom ikke til å skje noe særlig mer for meg den ettermiddagen. Derfor dro sambo tilbake for å hente litt toalettsaker osv. til meg. Og mens han var borte kom jordmor tilbake sammen med en alvorlig utseende mann som fortalte meg at blodprøvene viste at jeg hadde svangerskapsforgiftning, og det av en meget alvorlig grad. Og innen sambo kom tilbake var jenta vår forløst (jordmor ringte ham, og han hadde sitt livs verste kjøretur tilbake til sykehuset).
 
Det ser ut som om lillesøster tåler dårlig når jeg inntar kumelkprodukter ja.[&o] For i går hadde hun endel vondt i magen igjen, og det ble nokså ille utpå kvelden. Hadde en skriketoktperiode i kveld også. Så jeg regner med at dette kommer av melkeproduktene jeg inntok mandag formiddag. Så ingen jordbær med fløte på meg i sommer.[&:]
 
Men lillejenta har blitt så enkel å legge om kvelden nå. Dette mener jeg begynte når jeg sluttet å gi henne pupp non-stop hele ettermiddagen og kvelden.[:-] Jeg steller og tar på pysj før det jeg regner med skal bli siste måltidet hennes for kvelden, så får hun mat også legger jeg henne våken i senga med koseklut og smokk. Må som regel inn noen ganger og putte inn smokken osv., men dette går stadig greiere, og i kveld var jeg bare inne en gang, og hun sovnet fort (la henne 2130, så da var det jo faktisk litt kveld igjen også). Deilig![:)]
 
Fint at det går bra hos dere også![:D] Begynt med grøt alt ja, han er av det sultne slaget gutten din.[8D] Planen her er å vente til hun er 6 måneder, men man vet jo aldri.[;)]
 
Huff, kan tenke meg det var en grusom kjøretur ja...[&o]
 
Når sambo ble oppringt jobbet han. (han jobbet på en restaurant på den tiden)Og holdt på å forberede et bryllup og hadde mange gjester. Heldigvis fikk han fort tak i folk, så han ble med meg i ambulansen i full arb. uniform.
 
Det hjalp veldig for oss også når jeg sluttet å amme han hele tiden. Og nå som han får flaske også blir han kjempe mett og fornøyd om kvelden, men han skal alltid ha pupp før han sovner.[:)]
 
Men om dagen og kvelden synes jeg han sutrer voldsomt... skal helst være i fanget hele tiden. Han blir fort lei når han ligger på gulvet eller sitter i stolen sin... Det blir litt slitsomt i lengden[:o] Og ekstra slitsomt var det i dag.. Jenta mi våknet i natt og var ikke i form, så det ble ikke mye søvn i natt.. Hun har vært slapp og hatt feber i hele dag. Håper hun blir bra til i morgen så vi kan dra på hytta i helgen. Drar IKKE opp dit med syke barn!
 
Siden gutten min er så grinete for tiden tenkte jeg at jeg skulle ta han med på helsestasjonen i morgen. Så er jeg iallefall sikker på om han får i seg nok eller ikke.... Hadde planer om å vente til han ble 6 mndr med å gi han grøt jeg også, men i det siste så har han begynt å våkne på nettene så derfor ville jeg iallefall prøve. Det har gått greit foreløpig, han liker det kjempe godt og sover hele natten igjen.[:D]
 
Jeg skjønner at du må ha hatt en slitsom dag i dag ja.[&o] Håper jenta di er frisk og fin til i morgen.[:)]
 
Jeg er i grunnen ikke vant med babyer som kan ligge for seg selv jeg, så her føles det som et fremskritt at hun kan ligge litt våken på et teppe i blant, eller sitte litt i vippestolen sin (f.eks. blir det ofte redningen når vi skal spise middag). Men hun blir nokså fort lei hun også. Storesøster var veldig krevende når hun var våken, men hun sov som regel en litt lang formiddagslur.
 
Jeg veide babyen min i dag. Akkurat 5 kilo var hun, ikke store jenta. Dvs at hun har gått opp 270 gram på 15 dager. Jeg syntes det var veldig lite, men jordmora som veide henne syntes det var ok vektoppgang. Jeg er jo vant til storesøster, hun gikk opp 350-400 gram i uka i starten... (så ble hun skikkelig lubben også, lignet Michelin-mannen).
 
Heldigvis ingen feber i dag![:D] Vi er bedt i barnebursdag i kveld, men er usikker på om jeg skal dra med jenta mi. Hvis hun har et virus i kroppen er jeg redd hun smitter andre... Får se det litt ann utover dagen. Har planer om å dra til hytta i morgen tidlig, så jeg må se å få pakket snart. Det er like tiltak hver gang!![:'(] Har iallefall skrivd liste da, for jeg er ekspert på å glemme ting.
 
Det virket litt lite med 250g på 15 dager ja. Fikk du ikke beskjed om å komme å veie henne snart igjen? Men hvis ikke HS synes det er noen grunn til bekymring så er det nok helt sikkert ikke det.[;)]
 
Skal bli godt å komme seg litt vekk nå... Jeg tør ikke gå utenfor døra nå....Det er noen klin gærne måker som er utenfor her. De passer så på måkungene og de angriper så fort vi går ut. Stakkar jenta mi er livredd.. Hun kan ikke leke på lekeplassen eller være utenfor her å leke engang, så det skal bli godt å komme på hytta og være ute..
 
Regner med jeg blir borte i 1 uke om været blir bra, så EN RIKTIG GOD SOMMER TIL DEG OG FAMILIEN!! Håper dere får kost dere masse![:D]
 
Back
Topp