oppfølging ved ny graviditet

ORIGINAL: Cassandra

Tror faktisk jeg aldri kommer til å komme over at jeg ikke fikk føde vanlig.. Føles sånn nå iallefall. Hver gang jeg ser fødsel på TV blir det ekstra sårt, for da ser jeg hva jeg gikk glipp av.[&o]


 
Uff, jeg blir så trist, og skjønner sååå godt hva du mener, jeg hadde nok ikke kommet over det selv heller. Dvs. jeg hadde egentlig bestemt meg for at om det skulle bli sånn at jeg ikke fikk føde denne gangen heller så MÅTTE jeg jo bare prøve å avfinne meg med situasjonen og legge det bak meg på en eller annen måte, men jeg aner ikke hvordan jeg skulle gjort det, og vet ikke om jeg hadde klart det.[:(]
 
Det kommer nok alltid til å være et sårt punkt for deg ja, som du sier f.eks. når de viser fødsel på tv (og det har det jo vært MYE av i det siste, Jordmødrene, Sykehuset).
 
Skulle ønske jeg kunne si og gjøre noe som kunne være til trøst, men vet jo selv at det ikke er noe som hjelper.[&:]
 
Takk, hyggelig sagt.[:)] Irriterer meg egentlig at jeg var så forbaska klar for fødsel hele svangerskapet.. Hadde vært bedre og tenkt: jeg tar det som det kommer, for da hadde ikke skuffelsen blitt så stor. Eller de kunne sagt på sykehuset at det er mulig det blir KS igjen, så jeg hadde vært litt forberedt. Men det var det aldri snakk om, de snakket hele tiden om vanlig fødsel. Skjønte ingen ting jeg når de skulle sette meg på stress test, for hvorfor skulle ikke babyen min tåle en vanlig fødsel lissom? Nei, huff orker ikke å tenke på det... blir bare så trist.
 
HELDIGVIS har det kommet noe aldeles nydelig ut av det hele....[:D]
 
I dag har han fått 3 mndrs vaksina... Er litt urolig i kveld. Fikk også en god nyhet (foreløpig iallefall) Vi skal ikke til Rikshospitalet med det første... Vi skal på plastisk kirurgi her på lokalsykehuset sånn at de får se på han der. Helsesøster var ganske sikker på at han har en veldig veldig mild grad, for det er ikke sikkert de vil operere han engang.... så der ser du... ikke lurt å ta bekymringene på forskudd!! hehe[;)]
 
Jeg tror i grunnen det hadde vært umulig å klare å tenke sånn at man skulle ta det som det kom i løpet av svangerskapet, jeg hadde det i hvertfall sånn at jeg så dette svangerskapet som selve MULIGHETEN for å føde vaginalt, så det stod i hodet på meg hele tiden. På samme måten som engstelsen for at det ikke skulle gå også var tilstede. Men han legen jeg gikk til på sykehuset fikk meg alltid til å se positivt på tingene, og på slutten var jeg jo ofte hos han, da hadde jeg liksom veldig tro på at det skulle gå bra denne gangen. Og det gjorde det jo. Du var jo SÅ nære du også, jeg var sikker på at du skulle få føde vaginalt helt til jeg hørte det var blitt ks.[:(]

Nå er det forresten stadig fler som sier at man ikke nødvendigvis må ta ks 3. gang om man har tatt ks 2 ganger før, så om du har lyst på nok et lite vidunder så har du kanskje en mulighet til?[;)]

Krysser fingrene for at gutten din ikke trenger operasjon![:D]
 
ORIGINAL: Glad70


Nå er det forresten stadig fler som sier at man ikke nødvendigvis må ta ks 3. gang om man har tatt ks 2 ganger før, så om du har lyst på nok et lite vidunder så har du kanskje en mulighet til?[;)]


 
he he ja det var det da! Hadde jeg kunnet gått gravid og født og ferdig med det, er svaret JA. [;)] Men jeg synes det holder med 2 unger. Da har jeg plass til en i hver arm.[:D] Dessuten har jo sambo fra før av, og vi skal jo ha plass til alle. he he
 
Er du klar for morgendagen da? Nå ligger det 3 bunader på bordet her. Kun sambo som mangler. Han har veldig lyst på han og. [:)] Jeg klarte heldigvis å få på meg bunaden. Var litt bekymret en stund, men det gikk greit da jeg la meg ned på senga![8D] Veier mindre enn før jeg ble gravid, men jura har blitt mye større[:@]
 
Ønsker deg og familien en flott 17. mai feiring. Jeg håper på sol i morgen så jeg kan gjemme meg bak store solbirller... blir alltid så rørt når jeg ser festkledte barn og flagget vårt.[;)]
 
To barn holder for oss også.[:)] Det er trangt nok i bilen.[&:]
 
Siden jeg har slitsomme svangerskap så hadde jeg uansett ikke orket å være gravid småbarnsmor en gang til (sambo hadde ikke orket det heller, jeg var visst et monster[:o]), og alderen vår tatt i betraktning er det liksom ikke så aktuelt med en atpåklatt heller.
 
Her er vi egentlig ikkeklare for 17. mai enda... Været er dårlig også, de er meldt opphold fra i ettermiddag, så kanskje vi tar en tur ned i by'n. Får stryke litt klær til "småpikene" nå, i tilfelle.[;)]
 
Det var ikke noe fint vær her heller på 17 mai. Var litt redd jenta mi kom til å bli syk, men det har hun heldigvis ikke![;)]
 
Hvordan går det for storesøster å ha fått ei lillesøster da? Jeg merker litt småsjalusi innimellom her, men det er på langtnær sånn som det var før. Nå er det igrunn mest stas. Alle i familien er også veldig flinke til å ta seg tid til begge to.
 
Nå er det ikke lenge til vi skal ha barnedåp. Har fått ordnet med kirke, lokale og mat. Skal bestille dåpskake snart, må bare få ferdig dåpskjolen først. Han skal ha den samme som jeg og jenta mi brukte, og den er det jo rosa stoff i så nå er det til å bytte til blått![;)] Vil gjerne ha bilde av han på kaka med den kjolen på. Må også få ut fingeren for å få laget noen bordkort, så hvis du har noen lure ideèr er det bare til å fyre løs![:D]
 
Vi trillet en liten tur ned i by'n på ettermiddagen i går, etter at det hadde sluttet å regne. Men det var kaldt og blåste, så ikke noe stas egentlig, og borgertog/russetog var avsluttet, og byen var omtrent folketom. DET er ikke vanlig på 17. mai, men folk var vel iskalde og våte og fortet seg hjem tenker jeg.
 
MEN DET VAR DEILIG Å KJENNE AT JEG ORKER Å TRILLE TIL BY'N IGJEN![:)] Formen sånn generelt (energien) kom fort tilbake når jeg fikk babyen ut, og bekkenet begynner også å komme seg veldig nå.[:D] 
 
Når det gjelder det å bli storesøster så er nok det litt begge deler.[&:] Hun er nok litt sjalu, og har blitt mye mer høyrøstet og lager mye mer støy (dunker i bordet osv) enn hun brukte å gjøre før. Etterligner babyens gråtelyder osv., det er nok et rop om oppmerksomhet, fra en som er vant til at to voksne "gjeter" henne hele tiden. Hun er veldig opptatt av babyen da, og vil gjerne holde henne og kose på henne. Men vi kan jo ikke "stole" på henne et øyeblikk, hun har både lugget og klappet til lillesøster, og noen ganger er hun bare hardhendt uten at hun mener det. Jeg tror nok hun hadde trodd det skulle være litt mer moro med babyen, det er litt kjedelig når hun enten skal sove eller puppe.[:-] Hun prøver ofte å vekke lillesøster når hun sover, men det vil jo ikke vi at hun skal.[:o]
 
He-he, nei jeg har nok dårlig med ideer til bordkort osv., jeg er liksom ikke den kreative typen. Bør vel begynne å planlegge barndåpen selv jeg, vi har tenkt å ha den i slutten av juni, og siden babyen kom så sent så er det jo ikke lenge til.[8|] 
 
Sånn som du beskriver jenta di kjenner jeg veldig godt igjen. Jenta mi også har blitt mer høyrøstet og etterligner babyens gråt. Og hun vil gjerne ligge ved siden av ham på gulvet hvis jeg feks skifter bleie på han der, og hun bruker tingene hans (vippestolen og lekene). Hun var også veldig flink til å prøve å få oppmerksomheten min med diverse sprell da jeg ammet, det har heldigvis bedret seg. Forferdelig å føle seg dradd i begge retninger.
 
I dag ble dåpskjolen til gutten min ferdig, og så fikk jeg tatt bilde som jeg skal ha på dåpskaka. Jammen på tide at dåpen skal skje snart, for dåpskjolen begynner å bli for liten. Det var helt anderledes med jenta mi, da måtte vi sy den inn.[;)]
 
I helgen drar vi en tur til hytta igjen... gleder meg. Vi har begynt å skyte på leirduer der oppe, har blitt helt hekta! he he Håper på fint vær!
 
Nå har sambo begynt å jobbe igjen (han hadde to uker perm. etter fødselen), så nå har jeg fått smake "hverdagen" med å få storesøster i barnehagen og å måtte ta opp lillesøster og ta henne med. Har brukt bilen så langt, for har ikke fått ordnet med sånt ståbrett eller noe. Det har gått veldig fint egentlig, vi har jo ikke noe klokkeslett vi må være der til, så det er bare å ta tiden til hjelp. Heldigvis sover lillesøster stort sett til storesøster er ferdig stelt, påkledd og har fått frokost, og jeg har fått smurt matpakke til henne (hun spiser en ekstra frokost når hun kommer i barnehagen).

MEN vi har hatt noen slitsomme netter nå. Lillesøster vil bare henge i puppen, ikke sove.[:(] Særlig natt til i går, da pågikk det omtrent hele natta, og når jeg endelig fikk henne til å sove kl 0700 visste jeg jo at storesøster kom til å våkne hvert øyeblikk (bruker å våkne i syvtiden for tiden). Ellers har jeg fått sånn ca. 2x2 timer søvn natta før og natta etter. Det var uansett enklere når sambo var hjemme, for da stod han opp med storesøster så jeg kunne sove litt videre.

Det er jo lett å tenke at man ikke har nok melk når det blir sånn, men i dag hadde jeg helsesøster på besøk, hun hadde ikke med vekt, men syntes hun så helt fin ut og var temmelig sikker på at hun fikk nok mat.
 
Håper du koser deg på hytta i helga![:)]
 
Så kjekt at dere ikke trenger å være til et spess tidspunkt i barnehagen! Det er så deilig å få stelt den ene før den andre våkner.[;)] Det rekker heldigvis jeg også![:)]
 
Kjenner meg SÅ godt igjen i det du skriver... Her hjemme sover lillebror hele natten, men nå i helgen da vi var på hytta var han veldig urolig på natten og våknet ofte for mat. Fikk ikke pumpa meg i går så jeg hadde ingen flaske å gi han i går kveld, og da var det baluba her!! Blir også så lei av at mamma hele tiden maser om at jeg må kjøpe nan og gi han på kveldene!![&:] Så lenge han får den flaska jeg har pumpa meg om morningen sover han hele natten. (Men det er ikke så lett å få kokt flasker og sånn på hytta så det ble ikke til at jeg fikk pumpet meg i går.)
 
Siden lille gutt sov dårlig på hytta, ble det lite søvn på meg også. Og dumme meg leste en spøkelsestråd på generell før vi dro!! Hytta vi sover i er fra 1600 tallet, så det var ikke så gøy å være våken på natten.. he he[8D] Håper det bare er nå i begynnelsen at han sover dårlig der, for vi har jo igrunnen tenkt å tilbringe det meste av sommeren der!
 
Når skal du veie lillesøster for første gang på helsestasjonene da?
 
Jeg skulle nok ikke skrevet det at lillesøster sov til storesøster var "klar" for barnehagen, for i dag gjorde hun IKKE det. Det var bare "tull" fra siste puppemåltid startet kl 0430 og frem til storesøster våknet kl 0700. Så lillesøster lå og hylskrek mens jeg stelte storesøster, vi bruker fortsatt stellebord til henne, og jeg kan jo ikke gå fra henne der heller.[&:]
 
Lillesøster sovnet heldigvis på vei hjem fra barnehagen, og har sovet siden, over 3 timer blir det vel nå tror jeg. Så jeg har fått spist og dusjet og slappet av. Skal hente storesøster litt tidligere i barnehagen i dag, hun skal klippe seg hos frisøren for første gang. Litt spent på hvordan det går, og litt spent på hvordan det blir å få med seg begge to fra parkeringsplassen til frisøren (har fortsatt ikke det ståbrettet).[:o] Håper storesøster er samarbeidsvillig, for jeg er så redd for henne når det er biltrafikk, og hun vil ofte ikke leie.[&:] Jeg tenkte å prate med henne før vi forlater bilen, så håper jeg hun forstår og gidder å bli med på en avtale.[8|]
 
Får inderlig håpe lillebror hos dere vil slå seg til ro på hytta senere ja. Og hvis det er den ekstra flaska på kvelden som gjør hele forskjellen så MÅ du jo bare få til det på et vis på hytta også.
 
Jeg kommer nok til å veie henne en dag ganske fort nå. Kanskje jeg triller en tur i morgen om været er bra, da er hun jo akkurat 3 uker også (du store hvor fort tiden går![:o]).
 
Hvordan gikk det hos frisøren? Her er det nok enda en god stund til jeg kan ta med jenta vår til frisøren. Hun har så tynt og lite hår.. har klipt henne selv et par ganger i håp om at det skal vokse fortere, men det er ikke voldsomme forandringa! Hun har iallefall nok til at jeg kan ha en liten hestehale på henne, for hun blir fort tatt for å være gutt når hun har så kort hår. Pleier også som regel å kle henne i såkalte jentefarger.
 
I dag og i går forsåvidt har lillegutt vært skikkelig sutrete. Plutselig begynner han å hylgrine.. han sikler fælt og det virker som han klør i munnen, så det kan jo være tenner på gang... Ikke vil han sove ordentlig heller. Når han endelig har fått sovnet, våkner han etter kort tid. Dette er så ulikt han! Gruer meg til natten...
 
Fikk du gått deg en tur til helsestasjonen? At tiden går fort ja... huff ikke snakk, har snart en 4 mndr gammel gutt her..... Nå er det ikke mange dagene til dåpen. Fikk gjort unna bordkortene i dag...
 
Det gikk supert hos frisøren![:D] Hun satt så fint og rolig at jeg ikke trengte å ta frem rosinesken jeg hadde puttet i veska engang. Hun gikk fint ved sien av vogna til og fra bilen også, jeg var litt spent på dette, synes det er litt skummelt med både barnevogn og eldstejenta i sentrum der det er trafikk osv. Men i dag har jeg kjøpt ståbrett til vogna, vi tok en test-tur i ettermiddag, det gikk kjempefint, så i morgen skal vi trille til barnehagen.[8D]
 
Eldstejenta her siklet i månedsvis før den første tanna kom.[&:] Uansett hva det er med gutten din så håper jeg det bedrer seg snart. Her har vi hatt en grei natt, og hun har sovet mye i dag også. Urolig på kvelden er hun jo, men hun sov i vogna til klokken var passert 18, så det er jo bra. Men hun har vært umulig å få i seng nå i kveld, hun hadde egentlig begynt å "legge seg" litt tidligere, men nå har jeg akkurat lagt henne. Har prøvd et par ganger før også, uten hell, men nå tror jeg det skal gå bra.
 
Joda, jeg var på helsestasjonen i dag. Hun veide 4060 gram. Hun var 3425 ved fødselen, og 3100-og-noe på morgenen to dager etterpå (ved barnelegekontrollen på sykehuset). Jeg vet jo ikke om hun evt. gikk ned noe mer, men jeg vil kanskje tror hun gjorde det, for hun var ikke to døgn engang da hun ble veid siste gang. Men uansett, det ser jo ut som om hun får nok mat, og legger nok på seg.[:)]
 
Det er med andre ord nå til helgen dere skal ha barndåp? Så bra at du har fått ordnet bordkortene. Håper du er i rute ellers også, det blir fort litt å styre med.
 
Så bra at det gikk så fint hos frisøren![;)] Flink jente du har!!
 
Jeg tør heller ikke å gå så mye med ungene, er livredd for at storesøster skal stikke av.. Jeg har også tenkt på ståbrett, var jo å kikket på et også, men er det ikke veldig lett å komme seg av det? Føler du at du har kontroll på jenta di når hun står der? Hadde vært veldig kjekt å hatt et, for jeg kommer meg ikke så veldig langt om dagene..
 
Snuppa di får i seg nok mat ja!![:D] Tenkte jeg skulle veie lille gutt den 5. for da er han 4 mndr.. Er så spent på vekta hans nå.
I dag har vi vært i dåpssamtale, og hentet nøklene til lokalet. Gleder meg til det er over nå. he he
 
Huff, fikk brev fra Rikshospitalet i går. Trodde vi slapp å dra dit![:'(][:(]
Snakket med helsesøster, og hun sa jeg burde ringe sykehuset. (jeg ble så bekymra for om de mente han hadde værre grad siden vi ikke kunne dra på undersøkelse her) På sykehuset sa de at de hadde sendt henvisningen rett til Riksen for de hadde ikke den kompetansen her. Sto i brevet at vi skulle få innkallelse i løpet av 4 mndr, så nå må jeg gå å grue meg i kanskje 4 mndr....[:o]
 
Det ståbrettet var faktisk en ubetinget suksess her, da vi var ute på en liten prøvetur den dagen jeg kjøpte det så prøvde hun å gå av et par ganger, da sa jeg bare at hun måtte stå på brettet hele tiden, og hun hørte faktsik etter.[8|] Og hun står fint og holder seg fast i kanten av vogna til vi er fremme i barnehagen. Det er vel ikke akkurat noe for langturer da, for jeg må helst gå litt på siden, liksom, ellers sparker jeg i brettet og må bøye meg veldig for å nå håndtaket. Og det er vel ikke noe særlig hvis man må snu vogna p.g.a. solen f.eks., tipper det blir litt dumt å "rygge" med brettet. Men her passer det heldigvis sånn at vi har sola i mot oss på vei til barnehagen (og antagelig motsat på ettermiddagen, men nå bruker sambo å hente henne etter jobb).
 
Nå må du ikke bekymre deg så mye igjen vet du.[;)] Gutten din er sikkert ikke så veldig angrepet, men som de sa så hadde de ikke kompetansen på lokalsykehuset, og da må de jo sende ham dit hvor de har kompetansen uansett. Jeg tipper det går helt fint jeg, men håper for din del at dere får time fort så dere kan få en avklaring.[:)]
 
Lykke til med dåpen![:D]
 
Da var dåpen overstått! Er ganske sliten nå, men det har vært en kjempe koselig dag. Gutten min sovnet kl 22:15 i går, og vi måtte vekke han kl 10 i dag for ikke å komme forseint til dåpen. Det var fryktelig varmt i kirken og stakkaren min hadde på seg en tykk dåpskjole. Han var en engel hele tiden, den eneste som ikke gråt. Han sovnet faktisk...[;)] 
Da vi skulle synge den ene salmen sa presten at vi skulle synge favoritt salmen til det ene foreldre paret.. (oss he he) Vi falt så for den ene sangen da vi døpte jenta vår.. Den heter Det skjer et under eller noe.. I vers 2 står det møtes hud mot hud, og det var jo nettopp det vi gjorde med jenta vår da vi møttes første gang, for hun måtte ligge på brystet vårt.
 
Mange finge gaver fikk gutten vår også.. og faktisk, helt tilfeldig, ei som var i dåpen hadde laget et fint bilde til å ha på veggen med bilde av gutten min og den ene strofen fra den salmen! Trodde hun hadde laget det etter vi var i kirken, men hun hadde visst ikke det, så hun synes det var så gøy da presten sa det om oss.[:D]
 
Er du i rute til dåpen da?
 
He-he, i rute til dåpen?[8|] Nei, vi har ikke bestilt kirke engang. Jeg teller fatktisk litt på knappene her, har litt lyst til å utsette dåpen til etter ferien. Ikke for at vi ikke kan få det til innen slutten av måneden, men vi har endel ting som skal gjøres her både ute og inne, med hus og hage, og hvis vi venter så kanskje noe av det er gjort i hvertfall, så det er litt finere her. Og storesøster var også 3 måneder da hun ble døpt, men jeg regner med at lillesøster vil være litt større enn henne kanskje, når hun er 3 måneder. Men kjolen var ganske romslig til storesøster også, så egentlig tror jeg kanskje den blir litt stor til lillesøster om en snau måned.
 
Så bra at dåpen deres ble vellykket![:)] Jeg husker følelsen fra forrige gang, når gjestene hadde reist var jeg sliten, men lykkelig, for jeg syntes det hadde vært en koselig dag (selv om jeg enten stod på kjøkkenet eller ammet mesteparten av tiden[&:]). Et merkelig, men morsomt sammentreff med den strofen fra salmen da![:D]
 
Her er vi litt slitne og leie nå, for lillesøster har helt klart mye luftsmerter. Så nå virker det som om det er helt slutt på at hun tar seg ettermiddagslurer, hun sover formiddagslur, og det er det. Kan få henne til å sove korte stunder i vogna, men det er veldig mye rugging og trilling for lite soving.[&o] Og dette betyr at middagslaging og spising blir vanskelig, særlig når vi har en sjalu storesøster som gjør hva hun kan for å sabotere ting så snart lillesøster er tilstede.[:o] Ikke får vi lillesøster til å sove om kvelden heller, i går holdt vi på til klokken var over 2 før hun sovnet for natten. Sambo forsøker å få henne til å sove nå, men jeg hører det går skikkelig dårlig.[&:]
 
Og jeg gruer meg allerede til i morgen tidlig, for morgenene her når jeg er alene med jentene blir bare vanskeligere og vanskeligere, i hvertfall hvis lillesøster våkner før storesøster er stelt og har fått mat.
 
Så om jeg skal være helt ærlig: Vi koser oss ikke sånn veldig for tiden.[&o]
 
huff, så kjedelig altså![&o] Kjenner meg veldig igjen, sånn var det her også i begynnelsen.... Har heldigvis gått seg til nå, og nå sover han som sagt hele natten, og til langt ut på formiddagen. Holder nå på å prøve å få han enda tidligere i seng om kvelden.  Han vil som regel ikke sove før kl 22.
 
Men, det jeg lurte på.. Har du laget et "rede" til henne i senga? Det har vi gjort til gutten vår. Tatt et laken og rullet det rundt og lagt et lite laken over der igjen. Det virker som han føler seg tryg oppi der og kjenner motstand.. Kan jo være en idè å prøve det? Men huff, jeg vet det ikke er lett altså. Men så gjerne på gutten vår den første tiden at jo mere han sov på dagen/kvelden jo lettere var det å få lagt han om kvelden. Men skjønner jo at det blir vanskelig hos dere når hun absolutt ikke vil sove.
Nei, får bare satse på at det snart blir bedre!
 
I dag tenkte jeg at jeg skulle kjøpe meg et nytt kamera! Vil ha et speilrefleks kamera... Er så kjedelig å ta bilder nå, for det tar så lang tid mellom hver gang jeg kan ta bilde... DET var ikke så populært i dåpen, med utålmodige barn. Er veldig glad i fotografere, så nå er det på tide med et nytt kamera![:)]
 
I går var jenta mi på besøk hos ei nabo jente for første gang.. huff, hun blir så stor..[:o]
 
Nei, vi har ikke laget rede til henne, men jeg pakker henne inn i et helseteppe om natten, så slipper hun å legge seg i kald seng etter amming. Det teppet blir jo litt redeaktig rundt hodet, men jeg legger det egentlig ganske flatt, for jeg er så redd hun skal bli kvalt i det eller noe. Men nå sover hun ikke nødvendigvis dårligere i senga om natten enn hun gjør f.eks. i vogna på dagen, hvor det jo er litt "trangt og koselig". Det er så opp og ned. Når hun først sover kan hun sove ganske godt i senga (som i natt[:)]), men det er ikke snakk om at vi kan legge henne der om kvelden også sovner hun liksom, hun må bli helt utmattet først virker det som, da sovner hun til slutt sånn skikkelig ved puppen. Og til hvilket klokkeslett dette er bestemmer hun selv, og det varierer.[&:]
 
I går ville hun ikke sove på formiddagen heller. Og jeg hadde fått nok en kort natt natta før, så jeg var utrolig sliten og oppgitt. Derfor dro jeg en tur til foreldrene mine, da sov hun i det minste i bilen (men er bare 15 min. dit). Etter en stund tok pappa'n min henn på trilletur, DA sonet hun, og sov i mange timer, og sovnet faktisk før kl 2300 i går kveld, og sov til over fem![:)]
 
Men i dag er det vanskelig igjen, har akkurat sovet en time nå, det er alt for i dag, og hun har helt tydelig vondt i magen.[:(]
 
Jeg kunne også trenge et raskere kamera til å fotografere barn med, ja!
 
 
har du prøvd å legge deg med henne å amme henne i senga? Det gjorde jeg noen ganger når han var helt umulig... Ammet han til han sovnet og fortet meg å putte sutten i munnen. Så etter en stund la jeg han i senga si.
 
Kan jo kanskje ha noe med varmen at hun ikke vil sove så mye?[8|] Ser iallefall det på gutten min at nå som det er så varmt sover han mye kortere om gangen og det er ikke mange gangene han sover om dagen/kvelden.
 
Back
Topp