Oppfølging resten av svangerskapet.

Wonderella

Gift med forumet
Sensommerbarna 2016
Jeg har bare blitt fulgt opp på sykehuset hele svangerskapet. Hver 4. Uke hos lege pga risiko sv.skap, og jordmor i tillegg. Har ikke vært hos fastlege. I dag skulle jeg ta de siste blodprøvene , og skrive fødebrev med jordmor. Da sa hun at det ikke var noe ledig før etter min termin, så måtte prøve å få time hos legen frem til fødsel. Var viktig at han sjekket leie, da lille ikke ligger helt riktig:/ Har en mann som fastlege, som snart er pensjonist. aldri om han kan det?? Skal jeg virkelig ikke få komme noe mer til jordmor før jeg skal føde? 36+2 i dag. Er jo nå det er viktig med oppfølging. Gikk fra sykehuset og hulket.

Høres jo helt rart ut :o
Er ikke mulig, og komme til hos en annen lege, eller jordmor om så en privat i alle fall for kontroll av leie til lille i magen?

Whaaat?:o høres utrolig merkelig ut! Finnes der ingen andre jordmødre? Var dette på føden? Jeg ville kanskje ringt føden og sjekket med dem for det høres veldig merkelig uto_O

Samme her. Min jordmor har ferie til 25 august!! Fikk ikke annen jordmor. Ringte å spurte. Må til fastlege. Problemet er at fastlegen min har også ferie til 15 august!! Så her må jeg til en vikarlege, han er også mann..

Høres jo helt rart ut :o
Er ikke mulig, og komme til hos en annen lege, eller jordmor om så en privat i alle fall for kontroll av leie til lille i magen?
Må bare prøve.. Ble helt fortvilet. Legen min sender meg på sykehuset bare jeg tester positivt. Han har ikke sett meg en eneste gang etter jeg ringte og sa jeg var gravid.. Rart hvis han plutselig fikser siste innspurt.

Whaaat?:o høres utrolig merkelig ut! Finnes der ingen andre jordmødre? Var dette på føden? Jeg ville kanskje ringt føden og sjekket med dem for det høres veldig merkelig uto_O
Dette var på føden på Ringerike sykehus.. Det er for lite folk der i ferien, og derfor ikke tid til fler kontroller. Gråt som bare det.

Samme her. Min jordmor har ferie til 25 august!! Fikk ikke annen jordmor. Ringte å spurte. Må til fastlege. Problemet er at fastlegen min har også ferie til 15 august!! Så her må jeg til en vikarlege, han er også mann..
Akkurat likt for deg da, stakkar.. Hvilket Nr i rekken er dette barnet for deg? Håper virkelig ikke dette skjer med de som venter første.

Jeg er førstegangsfødene og har vært annenhver gang hos legen min og jordmor. Nå har begge ferie Så jeg må også til en annen lege på legekontoret jeg går hos. Vet at mange er fornøyd med han som fastlege, men er jo litt spent og nervøs på å gå på kontroll til en annen lege jeg ikke kjenner.

Jeg er førstegangsfødene og har vært annenhver gang hos legen min og jordmor. Nå har begge ferie Så jeg må også til en annen lege på legekontoret jeg går hos. Vet at mange er fornøyd med han som fastlege, men er jo litt spent og nervøs på å gå på kontroll til en annen lege jeg ikke kjenner.
Det skjønner jeg godt! Har din lille festet seg? Det er vek kanskje det som plager meg mest, at jm 'slipper' meg da lille ikke ligger riktig. Føler med deg som må få en ny på slutten i ditt første svangerskap . Håper han er flink !

Dette var på føden på Ringerike sykehus.. Det er for lite folk der i ferien, og derfor ikke tid til fler kontroller. Gråt som bare det.

Det forstår jeg godt!
Man trenger, og føle seg trygg og ivaretatt særlig på slutten før man skal i fødsel. og spesielt når man vet at babyen ikke er festet en gang og man ikke aner hva man skal forholde seg til OM man plutselig får vannavgang f eks...
Hallo det er klart noen må kunne stille opp å gi en grundig oppfølging her!

Slik hadde jeg det sist jeg var gravid om sommeren. Men fikk heldigvis en flink vikarlege da. Skjønner du er lei deg og fortvilt. Ring fastlegen og avtal hvertfall, kanskje de har en reserveløsning? Jeg fikk ikke kontroll nå i uke 36 hos jordmor pga ferie, men hun tar meg inn i uke 37-38 og 40. Er jo nå kontrollene er særdeles viktig tenker jeg.

Akkurat likt for deg da, stakkar.. Hvilket Nr i rekken er dette barnet for deg? Håper virkelig ikke dette skjer med de som venter første.
Det er min første.. Så ganske frustrert.. Jordmor sa ingenting om det på forrige kontroll heller, slik at jeg fikk ikke spurt om det jeg lurte på ang fødsel heller.. Og legen min hadde ikke peiling.. :( så ikke noe koselig..

Det skjønner jeg godt! Har din lille festet seg? Det er vek kanskje det som plager meg mest, at jm 'slipper' meg da lille ikke ligger riktig. Føler med deg som må få en ny på slutten i ditt første svangerskap . Håper han er flink !

Nei, han hadde ikke snudd seg riktig vei en gang på sist kontroll. Fortsatt litt tid for han å snu seg og feste seg, så håper det skjer av seg selv snart.

Og man blir jo litt usikker når man må til en annen lege eller til oppfølging hos noen man aldri har vært før. Skjønner godt at du også er litt stresset over at du må til lege og ikke jm. Synd at det er slike ting som skal stresse oss den siste tiden. Er, som det nevnes her, viktig å føle seg trygg og ivaretatt.

Hørtes veldig merkelig ut! Kanskje det evt går an å høre om du kan komme til en ledig jordmor i en av nabokommunene? Så lenge de har kapasitet burde jo ikke det være noe problem?!

Sniker fra september. Høres ikke bra ut! Vi er mange som må nøye oss med vikarleger nå i sommerferien, men synes jammen det at du med risikosvangerskap skal få den oppfølgingen du trenger av kyndige mennesker! Hiv deg på telefonen og ring nabokommune, kommune eller legekontor og hør om det finnes en ledig jordmor eller en lege som vet hva h*n gjør!

Hei du! Forstår at du er fortvilt. Så kjipt når alle skal ha ferie. Men det høres rart ut at de ikke har andre jordmødre som kan følge deg opp på sykehuset.

En fastlege skal kunne sjekke leiet. Det skal han kunne. Og klarer han det ikke er han pliktet til å sende deg til ul på sykehuset for sjekk. Men du har barn fra før? Ligger barnet med hodet ned? Det er ikke så vanlig at barnet fester hodet når man er flergangagravid i hvert fall.

Min har ikke festet hodet. Barn nummer to her. Var visst uvanlig at hodet til babyen var festet hos flergangsgravide sa min jordmor, for da er det mye større plass enn sist:)

Her viste det seg også at jordmor har ferie i den siste mnd av svangerskapet mitt og ingen jobber i hennes sted og hun er eneste jordmor i kommunen.

Jeg ringte da til legesenteret og spurte rett ut om jeg skulle ta time hos fastlege eller om det var noen andre av de der inne som var flinkere på det som burde ta det. Fikk da vite at det skulle gå fint hos fastlegen min. Fikk en time hos han ca 1 uken i august. Så neste time måtte jeg til en kollega av han (kvinnelig lege) da han skulle ha ferie :p Den timen er i midten av August.

Til sist har jeg en time til jordmor igjennom til termin (fredag 26.08) om ikke lille <3 har kommet.

Jeg har bare blitt fulgt opp på sykehuset hele svangerskapet. Hver 4. Uke hos lege pga risiko sv.skap, og jordmor i tillegg. Har ikke vært hos fastlege. I dag skulle jeg ta de siste blodprøvene , og skrive fødebrev med jordmor. Da sa hun at det ikke var noe ledig før etter min termin, så måtte prøve å få time hos legen frem til fødsel. Var viktig at han sjekket leie, da lille ikke ligger helt riktig:/ Har en mann som fastlege, som snart er pensjonist. aldri om han kan det?? Skal jeg virkelig ikke få komme noe mer til jordmor før jeg skal føde? 36+2 i dag. Er jo nå det er viktig med oppfølging. Gikk fra sykehuset og hulket.
Hvordan ligger babyen? Jeg ville ha bestilt time hos fastlegen for dette, men om han er usikker må han jo sende deg videre og evt må kanksje babyen forsøkes å snus? Jeg er 36+2 jeg også. Skal ha en siste vekstestimering på sykehuset neste tirsdag pga svangerskapsdiabetes (når jeg er 37+2) og til jordmor en dag og to før termin, men da kun for å snakke om barseltiden og barselgrupper som jeg forsto. Men min har hatt hodet ned på hver kontroll siden oul, så hadde jeg vært deg hadde jeg krevd å fått en ordentlig sjekk av hvordan babyen ligger. Slitsomt å måtte grine seg til noe som burde vært en selvfølge, men av og til så er det desverre sånn. Lykke til hvertfall :)

Hørtes veldig merkelig ut! Kanskje det evt går an å høre om du kan komme til en ledig jordmor i en av nabokommunene? Så lenge de har kapasitet burde jo ikke det være noe problem?!
Hipp hurra :) Det fikk jeg!! Fikk to jordmortimer i nabokommunen! 28. Juli og 4. August. Termin 9/8, så da er jeg i mål håper jeg :)

Back
Topp