Oppfølging pga tidligere konisering

Sommerfall

Forelsket i forumet
Sensommerskattene 2023
Er det noen som er konisert og har fått noen oppfølging pga det?

Jeg er konisert to ganger, men hver gang jeg har nevnt det på ultralyd så har de bare heist på skuldrene til det. JM pratet på undersøkelse av lengden på livmorhals og evt snurpe den. Men har ikke blitt undersøkt.

Er det noen som er konisert og har fått noen oppfølging pga det?

Jeg er konisert to ganger, men hver gang jeg har nevnt det på ultralyd så har de bare heist på skuldrene til det. JM pratet på undersøkelse av lengden på livmorhals og evt snurpe den. Men har ikke blitt undersøkt.
Er konisert 1 gang og har hørt at vi ikke får noe ekstra oppfølging da forskning har vist at det ikke har noe å si for fødsel og lengde på svangerskap (med mindre man har blitt konisert så mye at det ikke er mer livmorhals igjen).

Har blitt konisert, men ikke blitt undersøkt ekstra i noen av svangerskapene.

Synes nok det bare er litt rart at det ikke har vært en sjekk en gang. Klarer ikke helt å være rolig.

Noen som har tatt en celleprøve u der graviditet da? Skal egentlig ha en i juni, men de lærde strides i om det er lurt.

Jeg er konisert 2 ganger og har fått ekstra oppfølging i begge svangerskap. Målt livmorhalslengden i uke 10 og mellom uke 18-20. Så lenge den på siste sjekk har vært fin avslutter de oppfølging men må ringe inn om jeg kjenner nedpress. Forrige graviditet endte i stormrier og styrtfødsel som gikk over i katastrofesnitt pga lite puls på lillemor. Hun kom 14 dager før termin. De konkluderte med at jeg gikk fra 3cm til full åpning så fort pga koniseringene og livmorhalsen. Nå på sjekk uke 18+3 var livmorhalsen min 6cm så videre oppfølging trengs ikke.

Jeg er konisert 2 ganger og har fått ekstra oppfølging i begge svangerskap. Målt livmorhalslengden i uke 10 og mellom uke 18-20. Så lenge den på siste sjekk har vært fin avslutter de oppfølging men må ringe inn om jeg kjenner nedpress. Forrige graviditet endte i stormrier og styrtfødsel som gikk over i katastrofesnitt pga lite puls på lillemor. Hun kom 14 dager før termin. De konkluderte med at jeg gikk fra 3cm til full åpning så fort pga koniseringene og livmorhalsen. Nå på sjekk uke 18+3 var livmorhalsen min 6cm så videre oppfølging trengs ikke.

Jeg får nok prate med JM igjen ang dette.
Det der er jo min skrekk, og jeg kjører truck på jobb så det blir en del risting og humping der..

Jeg får nok prate med JM igjen ang dette.
Det der er jo min skrekk, og jeg kjører truck på jobb så det blir en del risting og humping der..
Jeg blir fulgt opp av gynekologen min, så ville ringt de som utførte koniseringen eller lege/gyn. Lykke til ❤️

Jeg er ikke konisert, men har kort livmorhals (2-3cm) å de spør hver gang jeg er inne om jeg er konisert fordi det er en «naturlig» forklaring på kort cervix ☺️

Back
Topp