Oppfølging i svangerskapet.

ModenMamma_

Glad i forumet
Augustbarna 2021
Dette blir mest sannsynlig mitt siste svangerskap (om alt går bra), og jeg sliter med å bestemme meg for hva slags oppfølging jeg ønsker meg.

Skal jeg kun gå til lege, eller skal jeg gå til jordmor også?

Hva slags opplegg ønsker jeg rundt fødsel?

Jeg er sjelden typen til å gå all-in, men samtidig kjenner jeg at jeg ønsker å virkelig nyte og "makse ut" dette siste svangerskapet. Jeg elsker alt som har med graviditet og babyer å gjøre.

Tanker?

Dette er mitt andre ‘’siste-svangerskap’’, gå all in er mitt råd!
Jeg hadde litt ekstra sist pga en tidligere exu som gjør at det blir litt ekstra sjekk i starten.
Fikk ekstra UL rundt uke 34 fordi det er rutine ved sykehuset jeg sogner til, og dro på den og, selv om jeg egentlig er en less-is-more type når det gjelder svangerskapsoppfølging.

Var veldig bevisst på at jeg skulle skvise alt ut av opplevelsen og angrer ikke på det!

Sist gikk jeg kun til jordmor på grunn av dårlig kjemi med fastlege. Nå har jeg byttet, og kommer til å gå annenhver gang med lege/jordmor ❤️

Her hvor jeg bor er det slik at man går annenhver gang. Allerede første timen får man utdelt timekort, og så setter men opp timene til begge for hele svangerskapet:) synes det har vært greit tidligere å gått til begge:)

Går til jordmor og fastlege annenhver gang. De er begge helt supre, så det går veldig fint!

Har kun gått til fastlege de andre svangerskapene og vært veldig fornøyd med det. Nå har derimot fastlegen permisjon og siden dette muligens er sistemann så vil jeg prøve jordmor denne gangen for å se hvordan det er :happy:

Her er det første svangerskapet så er litt :confused013 til det meste ;)

Fastlegen har vikar ut januar og han var helt super, så bruker han ut tiden han er der, så vurderer jeg enten å bytte fastlege eller gå til jordmor videre. Jeg liker egentlig fastlegen min, men innså nå hvor treig og utilgjengelig han faktisk er når jeg har prøvd noen andre. Han har helt sykt med ventetid og har aldri kommet til uten minst en time på venterommet og så sulles selve timen bort fordi han skal komme med anekdoter fra eget liv. Har ikke tid til slikt:dead:

Back
Topp