Løvepote
Flørter med forumet
Hei 
Dette er vel 4 gangen jeg skriver i en ny tråd at jeg endelig er gravid, men håper denne gangen at den sitter (oktober 2021
).
Jeg skal på tidlig ultralyd på mandag, da er jeg akkurat 7 uker på vei. Men jeg er litt redd denne gangen, ettersom jeg opplevde en MA i fjor sommer da jeg var 14 uker på vei (fosteret døde ila uke 13).
Har noen hatt tettere oppfølging på påfølgende graviditet etter MA/SA her? Typ UL hver andre uke eller lignende?
Jeg er uvel, så føler meg (litt) trygg på at lille sitt hjerte banker enda, men klarer ikke helt å legge opplevelsen fra i fjor hlt bak meg.

Dette er vel 4 gangen jeg skriver i en ny tråd at jeg endelig er gravid, men håper denne gangen at den sitter (oktober 2021
).Jeg skal på tidlig ultralyd på mandag, da er jeg akkurat 7 uker på vei. Men jeg er litt redd denne gangen, ettersom jeg opplevde en MA i fjor sommer da jeg var 14 uker på vei (fosteret døde ila uke 13).
Har noen hatt tettere oppfølging på påfølgende graviditet etter MA/SA her? Typ UL hver andre uke eller lignende?
Jeg er uvel, så føler meg (litt) trygg på at lille sitt hjerte banker enda, men klarer ikke helt å legge opplevelsen fra i fjor hlt bak meg.

Jeg hadde MA i uke 16 i 2011 (foster regnet til uke 13) og ble gravid igjen rett etter på med minstemann som er født i 2012. Jeg hadde oppfølging med UL hver andre uke framtil uke 30 og hver uke etter det fram til han ble født i uke 38. Men jeg har også hatt flere SA før det og svangerskapsforgiftning med mellomste i 2008. Nå får jeg også oppfølging med UL hver andre uke fra uke 9 var det jeg fikk beskjed av legen min. Har hatt flere SA siden minstemann kom og hadde en MA i uke 10 (foster ca uke 8) i fjor.
håper du får den opp følgingen du ønsker, ikke vær redd for å be om tetter oppfølging, for min del har det vært gullverdt å kunne ser at det er liv der gjevnlig. Selv om det er lite man får gjort fra uansett, så har det roet sinnsstemningen min mye