Oppfølging av sykemeldte

Muffin

Forelsket i forumet
Noen av dere som er sykemeldt som har vært til 7 ukers dialogmøre med jobben og 8 ukers møte med NAV?

Jeg har vært sykemeldt i 7 nå og skal i dialogmøte med jobb. Gruer meg jeg. Liker ikke slike møter

Jeg har klart meg fint uten sykmelding, men skjønner at det høres skummelt ut. Mest sannsynlig så går det nok bra. Tror slike møter er for å se om det er noe jobben kan gjøre for å tilrettelegge. Håper du har greie arbeidsgivere og at møtet går bra. Lykke til! :)

Jeg tror ikke du skal grue deg for mye. De møtene er mest til for å presse arbeidsgiverne til å tilrettelegge bedre for de ansatte. I fjor var jeg sykemeldt en lengre periode og da nektet arbeidsgiveren å tilrettelegge. Jeg gikk tilbake på jobb før jeg måtte ha sånt møte, men burde ikke gjort det. Arbeidsgiveren gjorde som om ingenting var hendt og jeg endte med ny sykemelding.

Nå har jeg vært sykemeldt i to uker og er sykemeldt to uker til. Jeg håper inderlig jeg er på jobb igjen innen det er gått syv uker for dette er kjipt.

Det du bør forberede deg på er spørsmål om hvilke tilrettelegginger som kan gjøre det mulig for deg å jobbe. F.eks. hjemmekontor, hviletid midt på dagen, forskyvning av arbeidstiden.

Jeg har vært sykmeldt i 8 uker, og fått 2 uker til. Har ikke fått noe som helst innkallelse. Til hverken det ene eller det andre.. Men står det på sykmeldinga at du er sykmeldt pga svangerskapsrelaterte "plager"? For da sier jo det seg selv i grunn hvorfor man er sykmeldt, ville jeg tro?

Ja det er krysset av for svangerskapsrealiterte plager men møte er jeg innkalt til uansett. Satser på at det er helt *ufarlig* :)

Tar ingen sjanser så blir hjemme og tar det med ro så lenge legen min anbefaler det.

Onyxia skrev:

Tar ingen sjanser så blir hjemme og tar det med ro så lenge legen min anbefaler det.

Det hørtes lurt ut. Lykke til :)

Jeg håper de finner noe dere som er så plaget kan gjøre på jobb, at de får tilrettelagt for dere. Ble 100 % sykemeldt i forrige uke, i dag har jeg vært på jobb og håper det vil gå bra nå, føltes som jeg har bært borte en mnd! Er jo fryktelig demotiverende og forsvinne ut så tidelig! Håper det bare er for kvalme for da går det bedre snart!! God bedring og lykke til!

Jeg har vært på et slikt møte. Det er overhodet ingenting å engste seg for. Møtet er for din skyld, for at du skal føle deg ivaretatt som sykemeldt. Og når det i tillegg er pga graviditet, så er det liksom ikke så mye å snakke om... grunnen til at du er sykemeldt er jo ganske åpenbar. Jeg grudde meg selv til dette møtet, men det var det absolutt ingen grunn til. Det går helt fint. Lykke til :) Klem

Nei har aldri vært, jeg har vært sykemeldt i 1 år jeg... Skal på første møte om 10 dager. Legen min sa det var ikke noe skummelt, så du trenger ikke grue deg

Jeg må på et slikt møte nå snart, er vel kommet dit.

Venter igrunn bare på at sjefen min skal få avtalt tid hos legen.

Har heldigvis en sjef som har lagt alt til rette for at jeg kan jobbe mine faste %, og en lege som skjønner at resten ikke er gjennomførbart.

Syns det er kjempebra at det har kommet en slik oppfølgingsplan, for da tror jeg flere kommer seg tidligere ut i jobb igjen.

Er litt spesielt når man er gravid da, og med bekkenløsning som jeg har, for da sier det seg jo selv at jeg ikke kommer mer tilbake før etter endt permisjon.

Gleder meg til å komme den ene dagen pr uke på jobb jeg da:)

Men nå prata jeg meg SÅÅÅ bort!!

Tror nok ikke du har noen grunn til å grue deg, dette opplegget er laget for VÅR del, for å gjøre vår hverdag som sykmeldt bedre.
Lykke til på møte:)

Har du vært i møtet nå?
Gikk det bra? 
:)

Back
Topp