Oppfølging av arbeidsgiver *inspirert*

mammamilla

Forumet er livet
Septemberlykke 2021
Får dere god oppfølging og tilrettelegging på arbeidsplassen deres? Har dere møter med arbeidsgiver/sjefen jevnlig og møter forståelse?

Jeg grua meg litt til å gi beskjed på jobb siden jeg begynte i ny jobb i august og måtte begynne første uke med å fortelle at jeg var gravid. Møtte ingen negative reaksjoner eller noe. Og nå har jeg hatt første møte med sjefen ang graviditeten og skal ha ett møte hvert trimester. Han var veldig forståelig da jeg sa jeg hadde bekkenløsning og sa jeg måtte bare gi beskjed hva slags tilrettelegging jeg hadde behov for og de kunne gjøre om på arbeidstidene mine om det var behov for det. Eneste jeg har behov for er å slippe unna lange utflukter (jobber på skole).

Er en god følelse og bli møtt med forståelse av sjefen på arbeidsplassen. Sist hadde jeg en helt annen opplevelse..

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

ja, da er du heldig! jeg er eneste ansatte her på min jobb. og ingen oppfølging eller møter. jobb til du stuper er reglene her.. :(

ja, da er du heldig! jeg er eneste ansatte her på min jobb. og ingen oppfølging eller møter. jobb til du stuper er reglene her.. :(
Å herlighet :-O
Jeg spurte min sjef om dette var vanlig fordi han fylte ut skjema mens vi snakket. Og han sa alle arbeidsgivere var pliktet til å følge opp gravide !!

Sånn er det hos meg og, lite rom for tilrettelegging. Ikke fordi de har vondt i viljen, men det lar seg rett og slett ikke gjøre. Jobber i butikk og er alene på stor avdeling, så der må man gjøre det som må gjøres hvis man først er på jobb. Derfor er jeg 100% sykemeldt.

Venter et lite gull i februar 2014!

Jeg får også mye tilrettelagt, og er evig takknemlig for det. Hvis ikke måtte jeg vært 100% sykemeldt og det har jeg lite lyst til. Er såå glad jeg har anledning til å jobba halve dager:) vi hadde nettopp møte med bedriftshelsetjenesten for å lage en videre oppfølgingsplan.

Termin 09.februar med første frøet:)

Sjefen min har vært tilbake fra ferie i 3 uker, men enda ikke kommet å pratet med meg en eneste gang.

Ja, jeg kan nok få tilrettelegging, men da må jeg be om det selv, og det vil være helt andre enn sjefen som sørger for dette. Sjefen min kunne ikke brydd seg mindre....

Ingen muligheter for tilrette legging her heller,grunnet jobben er bare slik den er :( .. så 100% sykemeldt

På min jobb KAN det tilrettelegges om sjefa bare vil men hun var ikke så sørlig lysten siden jeg alikevell skulle ha permisjon neste år så hun ville finne noen nå som kunne læres opp og ta over .. Så jeg koser meg hjemme med 100% sykemelding frem til permisjon !! :-)

Får dere god oppfølging og tilrettelegging på arbeidsplassen deres? Har dere møter med arbeidsgiver/sjefen jevnlig og møter forståelse?

Jeg grua meg litt til å gi beskjed på jobb siden jeg begynte i ny jobb i august og måtte begynne første uke med å fortelle at jeg var gravid. Møtte ingen negative reaksjoner eller noe. Og nå har jeg hatt første møte med sjefen ang graviditeten og skal ha ett møte hvert trimester. Han var veldig forståelig da jeg sa jeg hadde bekkenløsning og sa jeg måtte bare gi beskjed hva slags tilrettelegging jeg hadde behov for og de kunne gjøre om på arbeidstidene mine om det var behov for det. Eneste jeg har behov for er å slippe unna lange utflukter (jobber på skole).

Er en god følelse og bli møtt med forståelse av sjefen på arbeidsplassen. Sist hadde jeg en helt annen opplevelse..

Jeg begynte også i ny jobb da, og har enda ikke sagt noe til sjefen :/ gruer meg, selvom jeg tror han kommer til å ta det veldig fint.. Nå har jeg fått sykemelding idag bare ut uka, pga at jeg ligger på legevakta nå og får væske intravenøst.. Dårlig start med sykemelding så tidlig iforhold til jobb, kjenner det litt på samvittigheta :( kanskje det beste er å fortelle han det..

Jeg har vært 100% sykemeldt hele tiden - det er ikke noe jeg kan gjøre på jobb nå. Han har vært veldig flink å tilrettelegge tidligere - for at jeg skal kunne være i jobb istedenfor sykemeldt. Men det krever at jeg selv kommer med forslag, han har ingen tanker eller løsninger.

Alle arbeidsgivere er pliktet (lovpålagt) å tilrettelegge for gravide. Dersom de ikke kan det er det ofte at den gravide går ut i sykmelding.

Prinsesse født i 2011
Termin 19. februar 2014 ❤

Alle arbeidsgivere er pliktet (lovpålagt) å tilrettelegge for gravide. Dersom de ikke kan det er det ofte at den gravide går ut i sykmelding.

Prinsesse født i 2011
Termin 19. februar 2014 ❤
Sist kunne ikke arbeidsgiver tilrettelegge, da fikk jeg svangerskapspenger !

Jeg har en flott sjef som jevnlig spør hvordan det går. Men jeg tror det er like viktig at vi som ansatte kommer med forslag på hva som hjelper. Vanskelig å tilrettelegge når man ikke vet hvordan.

Jeg jobber på kontor og har fått hev/senk pult, får rusle en tur om jeg trenger det, spiser når det passer meg og av og til føles det ut som at alle danser etter min pipe, haha! ;) Har vurdert å teste med et par merkelige ønsker bare på moro.
Har vært en del plaget med hodepine og som regel kommer det utpå dagen, så det er slitsomt å jobbe bak en skjerm. Da finner jeg på noe annet å gjøre og det er helt greit (alt fra handle til rydde i arkiv).

Er 40% sykmeldt til neste uke nettopp pga hodepinen som har vært fæl siden forige uke, våken både natt og dag i helgen :( men i dag har jeg følt meg bedre. Dessuten er jeg mer effektiv med færre timer hver dag, så jeg tror faktisk jeg gjør nøyaktig like mye :P

Må legge til at i sist svangerskap jobba jeg i butikk og der var det ikke snakk om tilrettelegging. Vi hadde stå-kasser og når jeg bad om en stol gikk ikke det an siden den måtte stå i posten..... Hadde ei fæl gretten kjerring som sjef da.

De prøver så godt de kan, men jeg må nok lære meg å si i fra mer hva jeg ønsker/trenger. :)

Har ikke sagt det på jobben enda jeg, er vel bare et tidsspørsmål før det begynner å bli så synlig at det er vanskelig å skjule :S

Jeg jobber på sykehjem, og de har vært helt fantastiske på tilrettelegging :) Om jeg klarer å jobbe helt til jeg skal ut i permisjon er jeg usikker på, for det er fremdeles tungt arbeid! Men de gjør så godt de kan, for at jeg skal ha det best mulig på jobb :) Så enn så lenge, jobber jeg fullt ;)

- Flittig bruker av app'en ;)

På min jobb er det ingen som spør hva de kan gjøre for å tilrettelegge... Der må jeg spørre om ting selv, å fikse det selv...

Er sykemeldt 50% pga bekkenet og smerter i magen, det idelle hadde vært å gå korte dager. Dette passer ikke for jobben, så har jobbet fulle dager. Noe som har resultert i verre bekken :( Nevnte for sjefen i går at det fungerte veldig dårlig for meg å gå hele dager. Så blir spennede å se hva som skjer :) Ønsker å jobbe, hvis ikke kommer jeg til å gå på veggene her hjemme....

På min jobb er det ingen som spør hva de kan gjøre for å tilrettelegge... Der må jeg spørre om ting selv, å fikse det selv...

Er sykemeldt 50% pga bekkenet og smerter i magen, det idelle hadde vært å gå korte dager. Dette passer ikke for jobben, så har jobbet fulle dager. Noe som har resultert i verre bekken :( Nevnte for sjefen i går at det fungerte veldig dårlig for meg å gå hele dager. Så blir spennede å se hva som skjer :) Ønsker å jobbe, hvis ikke kommer jeg til å gå på veggene her hjemme....
Du får si til sjefen at alternativet hvis du ikke kan gå halve dager et at du må bli 100% sykemeldt. Tror han da vil gjøre det han kan for å tilrettelegge for deg. Jeg hadde aldri klart å være i jobb hvis jeg måtte gått hele vakter.håper dere blir enige om en løsning:)

Termin 9.februar med første frøet❤

Back
Topp