Opperasjon under graviditet

Johanne95

Flørter med forumet
Hei dere! :D er i dag i uke 9! Og har blitt innkalt til opperasjon førstkommende mandag. Skal igjennom en tvilling eller sacralcyste opperasjon. Er noe beskymret for barnet med tanke på bedøvelse eller narkose, samt smertestillende og det at man må være sengeliggende i to uker i ettertid så såret får gro riktig! noen av dere som har erfaring.med opperasjon under graviditet, eller evt med denne typen opperasjon? Har aldri fått en kniv i meg tidligere og er veldig nervøs for både min egen og barnes del ;s

Jeg var gjennom kikkhullsoperasjonen tidlig i graviditeten, og det gikk helt fint. Sykehuset tok hensyn til det hele veien, blant annet med tanke på bedøvelse, smertestillende og annen medisinering i ettertid. Jeg fikk full narkose, og morfin rett etterpå. Deretter tok jeg paracet ettersom jeg trengte. Uken etterpå ble det tatt blodprøver hver dag, og de fulgte da med på om alt gikk bra med graviditeten. Jeg hadde behov for antibiotika, og fikk da en type som ikke skulle være skadelig for fosteret.
En operasjon så tidlig var heller ikke noe problem da livmoren ennå ikke var i veien for det de skulle gjøre (var blindtar hos meg, og den er jo ganske langt nede).

Lykke til! Det går helt sikkert bra:)

Det beste er nok å ta opp alle bekymringer og spørsmål med legene. :) lykke til!

Vet di som skal operere deg du er gravid??

Aner ikke! Legen min som henviste meg til en annen by! Men regner med han førte det opp siden han vet det! skal ringe de i morgen :)

Det er nok lurt å opplyse om dette selv også slik at det ikke skjer en glipp. Masse lykke til! :)

Ville opplyst om jeg var gravid selv også, gjerne flere ganger om du er usikker de får det med. Opererte ikke mens jeg var gravid men tok ks, første operasjon jeg har hatt, og kan love deg jeg grudde deg, gråt og var fortvilet to uker i forveien, og det gikk over all forventning, nå fire dager etter går det forbausende bra. Men jeg sa til alle jeg traff på sykehuset jeg var nervøs og trengte informasjon og hva som bekymret meg. Lykke til;)

Jeg har operasjonsdato for korsbånd og menisk i kneet 8. Januar, men pga risk vil de ikke gjennomføre operasjonen. Den blir utsatt til etter fødsel, pga at de ikke vil legge en gravid i narkose hvis det ikke er akutt. Noe kneet mitt ikke er. Men de gjør det hvis de "må"... Er vel ca 14-15 uker på vei 8.januar.

Har fått klarsignal på at jeg får epidural eller lokalbedøvelse! Må nok ha opperasjonen, siden jeg ikke fungerer i hverdagen slik som tvillingen min er nå:/ kan verken sitte normalt eller gå! Er 10 uker på vei opperasjonsdagen 22. Des :) god bedring med knet ditt! Min far hadde menisk, og det var visst helt forferdelig :/

Har fått klarsignal på at jeg får epidural eller lokalbedøvelse! Må nok ha opperasjonen, siden jeg ikke fungerer i hverdagen slik som tvillingen min er nå:/ kan verken sitte normalt eller gå! Er 10 uker på vei opperasjonsdagen 22. Des :) god bedring med knet ditt! Min far hadde menisk, og det var visst helt forferdelig :/

Da får du ha masse lykke til på operasjonen! Godt du slipper narkose :) og håper du blir fort frisk og kan fungere i hverdagen igjen!
Tusen takk :) ja, menisk er fælt - og sammen med korsbånd er det enda verre! Håper på operasjon en gang jeg og :p

Lykke til på operasjonen;) epidural blir brukt ved fødsel og ks og helt ufarlig for fosteret;)

Back
Topp