OPPDATERT! VIKTIG! VI TRENGER DERES HJELP!

• Trådstarter Trådstarter Redaktør Karine
  • Opprettet Opprettet
R

Redaktør Karine

Guest

Hei alle sammen!

Oppdatert: problemet er nå løst. Men dette viser hvor viktig det er at dere er forsiktige med å hente bilder og smilyer fra nettsider dere ikke er sikre på. Nettsiden nevnt under her er ikke trygt!
Karine

Vi har blitt oppmerksomme på at mange av dere har fått opp en rød boks når dere forsøker å svare i innlegg. IKKE TRYKK ELLER SVAR PÅ DISSE MELDINGENE. Vi vet hvorfor dette skjer, men for å få stoppet dette trenger vi hjelp fra dere til å finne ut hvilke tråder dette gjelder. Fint om dere kan poste linker til slike tråder under her slik at våre tekniske folk kan finne feilen. Teknisk følger denne tråden i natt.

OG: Dere som bruker smileys og andre typer grafikk fra
www.vitytes.no må ikke gjøre dette! Dette er et nettsted som oppfattes som skadelig av Google, og problemet kan ligge på denne siden. Bruk heller Babyverdens egne smilyer.

Her er en grov forklaring på hva som skjer:
Google er verdens største søkemotor, og jevnlig utfører den noe som kalles Google-dansen.

Det vil si at den er innom så å si samtlige nettsider som den peker til på internett for en liten ”sjekk”.

Hvis den da oppdager at noe av innholdet (koden) på websiden eller forumet peker til en av flere kjente ”usikre og destruktive” nettsider vil den automatisk blokkere den nettsiden for videre tilgang på internett.

Dette er et preventivt tiltak for å forhindre videre spredning av den ondsinnede koden.Innholdet som inneholder koden kan være ganske mye forskjellig. Det kan være en link som har blitt postet, det kan være en signatur på en post, osv osv.

Mvh
Karine
Sjefredaktør Babyverden

Det skjer på alle tråder der MiLfYwAy har svart, hun har en lenke i signaturfeltet sitt til denne siden :-) Det kan nok enkelt løses ved å fjerne denne urlen fra signaturen hennes.

Sendt deg sms Karine. "Synder" funnet.

*plystre* 

Problemet er heldigvis løst! Viktig lærdom er å holde seg unna suspekte nettsteder. Vi vet at nettstedet som er nevnt i denne tråden har særs dårlig rykte når det gjelder virus, så vær så snill å være forsiktige slik at vi unngår slike situasjoner i fremtiden.

God natt, og tusen takk for hjelpen der ute!

Karine

Redaktør Karine skrev:

Problemet er heldigvis løst! Viktig lærdom er å holde seg unna suspekte nettsteder. Vi vet at nettstedet som er nevnt i denne tråden har særs dårlig rykte når det gjelder virus, så vær så snill å være forsiktige slik at vi unngår slike situasjoner i fremtiden.

Karine

Det nettstedet har ikke hatt virus på de årene jeg har brukt det, før nå. Det er en venninne av meg som drifter det. Men ja, man skal være forsiktig. Det har bare ikke falt meg inn at tyten var suspekt de 3 årene jeg har vært fast innventar..

MiLfYwAy skrev:

Redaktør Karine skrev:

Karine

Det nettstedet har ikke hatt virus på de årene jeg har brukt det, før nå. Det er en venninne av meg som drifter det. Men ja, man skal være forsiktig. Det har bare ikke falt meg inn at tyten var suspekt de 3 årene jeg har vært fast innventar..

Jeg skal kanskje ikke være så bastant, men det er i allefall tilbakemeldingen jeg fikk fra vår tekniske avdeling som gikk inn i dette - og fant feilen...

Karine

Back
Topp