Oppdatert informasjon om nytt forum VIKTIG! BØR LESES!

J

Janet

Guest
Oppdatert informasjon om nytt forum!


Jeg vil være utilgjengelig fra onsdag 21.11 - lørdag 24.11. - Håper dere kan være litt ekstra tålmodige hvis det skulle være noe moderatorene ikke klarer å svare på disse dagene. (Kontakt moderatorer ved spørsmål.)

Ellers: Viktig at dere skriver spørsmål og eventuelle utfordringer på underforumet: Informasjon og tilbakemelding, pr. pm til meg, eller pr. epost til janet.usken@sandviks.com - dette slik at jeg kan være sikker på at dere får svar.

Viktig info:
Noen kan oppleve at profilbildet ser «dratt» ut etter overgangen, vi ber dere være så snille om å laste opp et nytt som er 200 pixler bredt og 200 pixler høyt. (Maks 1 MB)

Hvis noen opplever at tickerene ikke fungerer lengre så er det pga. koden. Vi ber dere lage nye og legge inn HTML koden i signaturen. (Hvis du ikke får dette til - send html koden i en epost til janet.usken@sandviks.com - husk å skrive nick og epostadresse brukeren er registrert på.)

Instruksjoner og bruksanvisninger: Disse finner dere under FAQ - ofte stilte spørsmål.


Småsykdommer som er oppdaget og ikke fikset enda:

(Har fjernet det som er ordnet!)

- Søkefunksjonen fungerer ikke optimalt enda.

- Det ligger en dato under nicket inne på profilsiden deres som vi skal ta bort.

- Flere av dere har rapportert inn at det mangler innlegg i tråder - noen sier også at det mangler tråder. Jeg tror at en del "lange" tråder kan ligge igjen i det gamle forumet av den grunnen at det nye forumet har en begrensning på lengden på tråder. Jeg vil svært gjerne prøve å få tak i det dere måtte savne. For at jeg skal kunne gjøre det trenger jeg litt mer info fra dere alle:
- Navn på tråden
- Ca. når tråden er opprettet
- Mangler hele tråden eller bare innlegg?
- Hvis det mangler innlegg: etter hvilken dato mener du det mangler innlegg?
Jeg må be dere være så snille og sende inn alt dere har ang. dette pr. epost til janet.usken@sandviks.com og SENEST INNEN 1. desember. Viktig at dere har navn og dato for at vi skal kunne prøve å ta tak i dette. (Jeg kan ikke love at vi klarer å få tak i trådene og innleggene, men vi skal gjøre vårt beste!)



Annen informasjon:

- Bilder som mangler i tråder kommer dessverre ikke tilbake igjen, dette fordi det lå lagret på hver enkelt bruker og ikke i en samlet database.

- Alle tråder i forumet med interne linker er brutte pga. endringen i urlen etter overgangen - nye tråder med oppdaterte linker må lages.


- Enkelte gamle lange tråder er det noe galt med sorteringen i - vi anbefaler sterkt å heller opprette nye for å unngå dette fremover.

- Noen har feil fødselsdato - send pm til meg med riktig dato så ordner jeg dette.

- Ang. mobilversjon. Om noen uker kommer vi til å lansere en egen Babyverden app for forumet. Hvis dere er utålmodige kan dere allerede i dag laste ned Tapatalk sin app som koster 21 kr. Forumet fungerer veldig godt i denne.

- Det finnes koder i gamle tråder - disse kodene kan vi ikke gjøre noe med, men det kommer ikke koder i nye tråder. Hvis det er noen gamle tråder som skal være topptråder så kan vi gå inn og redigere dem. - Men for å unngå problemer fremover bør vi lage NYE.

- Dere må velge å følge tråder på ny for å få informasjon om dem.

- "Min side" - dere har enda en side på Babyverden med informasjon. Men link til termingrupper kommer ikke tilbake.

- Innlogging: Dere trenger kun være innlogget på forumet for å kunne skrive her. (Ikke "min side".)



Mvh

ForumAnsvarlig Janet
 
Hei, jeg har lagt merke til at fødselsdatoen min er helt feil. Jeg er født 4.oktober i 1990.

Ikke at det er noe stort problem, men står at man ikke kan endre det uten å kontakte administrator. :) Så fint forumet har blitt forresten:)
 
Hei, jeg har lagt merke til at fødselsdatoen min er helt feil. Jeg er født 4.oktober i 1990.

Ikke at det er noe stort problem, men står at man ikke kan endre det uten å kontakte administrator. :) Så fint forumet har blitt forresten:)


Hei,

takk for tilbakemelding. Vi skal endre denne slik at dere selv kan stille på dette. For øyeblikket er det ikke mulig å gjøre dette. Send meg gjerne en PM med årstall og dato det skal stå - så ordner jeg dette :)

Takk - håper du blir fornøyd.
 
Dette forumet funker veldig dårlig på mobil, går ikke an å lese hva noen skriver uten å slite seg selv ut... Hehe, håper det bare er jeg som ikke helt er inne på dette enda :p
 
Er enig i at dette var utrolig tungvint på mobilen....teksten kommer ikke under hverandre, men bortover på ei linje - så er rett og slett bare mer tidkrevende å lese her inne nå enn før....håper det endres og gjøres mer oversiktlig - ellers tviler jeg på at jeg orker bruke tida på å sitte her inne og bla en masse for å lese litt...
 
Det komme en egen app om en stund :)

Hvis dere er veldig utålmodig så er det mulig å kjøpe Tapatalk sin som koster 21 kr. allerede nå. Vår egen Babyverden håper vi er klar om 2-3 uker :)
 
Dere som sliter med mobilversjonen: det er bare på gaml tråder det blir sånn. Nye tråder opprettet etter konverteringen er ikke sånn.

Via tapatalk er det ikke sånn, så det er bedre, men der funker ikke "å" så godt.
 
jeg fikk plutselig et helt nytt profilbilde (eller hva det heter)....,og får ikke zooma via mobil så blir veldig slitsomt å bruke forumet når man ikke ser så godt...håper dette blir ordna opp i etterhvert :)
 
jeg fikk plutselig et helt nytt profilbilde (eller hva det heter)....,og får ikke zooma via mobil så blir veldig slitsomt å bruke forumet når man ikke ser så godt...håper dette blir ordna opp i etterhvert :)


Det ser ut til at det dessverre er en liten prosent som kan ha feil profilbilde, blant annet meg hadde dette i dag tidlig. Jeg må be deg være så snill og laste opp et nytt.
 
Hei! :)

Jeg tror det nye forumet blir supert! :) Men en ting jeg synes er litt dumt, er alle undergruppene som ligger på toppen. Man må bla så langt ned for og komme til innleggene.
 
Hei! :)

Jeg tror det nye forumet blir supert! :) Men en ting jeg synes er litt dumt, er alle undergruppene som ligger på toppen. Man må bla så langt ned for og komme til innleggene.


Enig, dette er noe vi skal arbeide med når dere alle er blitt godt kjent med forumet :)
 
Synes det var helt supert med det nye forumet :) keep up the good work :p Hadde fått nytt profilbilde jeg og, men lar det være ei stund! :rolleyes:
 
Ler av profilbildet jeg plutselig hadde, nesten så jeg beholder den en stund :D
:) Det med profilbildene er en liiiiten feil. Det er rett og slett at de som hadde lastet opp mer enn et bilde på sin profil får et tilfeldig valgt avatarbilde av disse, i dette nye forumet.
 
Velkommen til nytt forum! :)


Live Chat:
I dag vil vi være tilgjengelig på chat som dere finner nede høyre hjørnet på forumet.

I dag torsdag fra: kl 06.00 – 23.00.
I morgen fredag fra: kl.11.00 - 13.00 og kl.20.00 - 23.00

Vi har også satt opp ekstra bemanning for å kunne besvare spørsmål via Babyverden sin facebookside hele helgen.


Øvrig viktig info:
Noen kan oppleve at profilbildet ser «dratt» ut etter overgangen, vi ber dere være så snille om å laste opp et nytt som er 200 pixler bredt og 200 pixler høyt. (Maks 1 MB)

Hvis noen opplever at tickerene ikke fungerer lengre så er det pga. koden. Vi ber dere lage nye og legge inn HTML koden i signaturen.

Det vil ligge bruksanvisninger enkelt tilgjengelig for alle når dere logger på for første gang, både videosnutter, tekst og bilder med forklaring – vi ber dere om å sjekke ut disse før dere kontakter oss via chat eller facebook. Disse finner dere under FAQ - ofte stilte spørsmål. (De legges ut fortløpende fra kl.06.00)

Hvis det skulle dukke opp noen tekniske utfordringer ber vi dere være så vennlig og poste de her.

Ønsker dere en nydelig dag :)

Mvh

ForumAnsvarlig Janet


Takk for velkomsthilsen! Det blir spennende med nytt forum igjen, og det ser oversiktlig og bra ut synes jeg. :)
 
Back
Topp