Oppdatering!

Mailykke2

Forelsket i forumet
Etter to behandlinger hos kiropraktor er tulla nesten helt "frisk" :D
Merker stor forskjell på henne, og er veldig glad jeg tok kontakt med en god kiropraktor før plagene hennes ble større. Han skrøt av meg fordi jeg gjorde det :)
Vi skal på en behandling til og han regnet med det ble den siste :)

Ellers skal vi nå begynne med litt trening; sovne på egenhånd og sovne i bråk/med lyder rundt seg :)
De siste kveldene har vi lagt henne i sin seng etter måltidet hun får mellom kl 20 og 22. Hun er så trøtt da at hun må sove, så da syns vi det er greit å drive med litt sovne på egenhåndtrening i samme slengen. Om dette er lurt vet jeg ikke :P
I går fikk hun mat kl 8, sovnet i sin seng uten byssing og vugging ca kl 22 og våknet for å få mat kl 0130 :) Har begynt å tenke tanken på å få henne til å sove hele natta, men det er vel enda litt lenge til :P

I morgen er det prosjekt sovne med lyder rundt seg på dagtid som står for tur. Tenkte at første luren skulle være i vuggen i stuen med tv'n eller radio/musikk på - så får vi se hvordan det går :) blir ve til at hun blir overtrøtt og vi må ut å trille, men jeg må prøve å venne henne til at hun kan sove selv om hun ikke blir vugget og at det skjer noe i rommet :P

Om noen har noen tips til våre prosjekter eller tanker omkring det vi gjør tas det imot med takk :)

godt å høre at hun har blitt bedre! ingen tips å komme med desverre.
her spilles mozart på formiddagen eller tv, og ingen problemer med soving samtidig.

muffinsdronningen skrev:
godt å høre at hun har blitt bedre! ingen tips å komme med desverre.
her spilles mozart på formiddagen eller tv, og ingen problemer med soving samtidig.

Så deilig!
Vi holder på med trening og etter to timer, en liten hyleperiode måtte vi til med malt på sutten :P Håper hun sovner nå, er vel helt utslitt stakkars :S
Må vel bare fortsette så vil det vel går bedre etterhvert - håper jeg :P

Så bra at ho har blitt bedre allerede! Jeg har også vært hos kiropraktoren nå, og han fant en låsning i nakken og korsryggen. Ikke mye, men kanskje det vil hjelpe likevel. Han mente også at ho nok var våken og nysgjerrig av natur, så det er nok en kombinasjon. I går sov ho i vogna i nesten en time faktisk. Om det var pga kiropraktorbehandling eller at kjøkkenvifta stod på nesten full guffe, er jeg litt usikker på. Kanskje begge deler.:) Ellers tenker jeg det er litt tidlig å forvente noe særlig av rutiner, men tida går jo fort, snart er de 3-4 mnd, og da er det nok enklere å innføre rutiner. Jeg tenker f.eks. nokså faste tider for mat hver 3-4 time. Hadde det med forrigemann, og det fungerte veldig bra. Synes dagene blir enklere å planlegge med sånne tider å forholde seg til. Det er planen iallfall :)

Beklager forresten at det ikke er linjeskift/avsnitt i innleggene mine. Skriver på iPhone/Ipad, og da forsvinner de på merkelig vis..

Mamsol skrev:
Så bra at ho har blitt bedre allerede! Jeg har også vært hos kiropraktoren nå, og han fant en låsning i nakken og korsryggen. Ikke mye, men kanskje det vil hjelpe likevel. Han mente også at ho nok var våken og nysgjerrig av natur, så det er nok en kombinasjon. I går sov ho i vogna i nesten en time faktisk. Om det var pga kiropraktorbehandling eller at kjøkkenvifta stod på nesten full guffe, er jeg litt usikker på. Kanskje begge deler.:) Ellers tenker jeg det er litt tidlig å forvente noe særlig av rutiner, men tida går jo fort, snart er de 3-4 mnd, og da er det nok enklere å innføre rutiner. Jeg tenker f.eks. nokså faste tider for mat hver 3-4 time. Hadde det med forrigemann, og det fungerte veldig bra. Synes dagene blir enklere å planlegge med sånne tider å forholde seg til. Det er planen iallfall :)

Hvilken kiropraktor var du til? :)
Det høres ut som han fant det samme som hos oss, du kommer til å merke stor forskjell :)
Det blir nok mer grining på dag nr.2, det ble det her :P
Men nå klarer hun å sovne på egenhånd i sengen sin på dagen og natten :) vi øver enda på å sovne i stuen, og i vognen når den står stille :P satser på det kommer seg :P
Men er ikke lett å vende henne til lyder :S

Var hos samme kiropraktor, Stein Ibanez. Ja, virker som han fant mye likt. Så deilig at hun sovner av seg selv i senga! Lille her sovner alene i senga på kvelden nå, og i dag sovna ho alene i sofaen mens jeg støvsugde. De liker monotont bråk :)

så eilig at hun er blitt bedre :) 

håper hun fortsetter å klare å sove selv da så du får litt fred på kveldingen ;)

Lillemor sovner av seg selv på dagtid, men etter kl 18 på kvelden er det litt vanskeligere. Hun er litt uroligere og trenger en del stimuli, noe jeg tror er helt vanlig i den alderen. Hun får som regel pupp mellom kl 20 og 22 en gang, og enten så sovner hun i vogna med litt vugging og så tar jeg med henne opp når jeg legger meg, eller så får hun mat på soverommet hvis det er sent og sovner som regel ved puppen eller hun legges rett i egen seng og da sovner hun av seg selv etterhvert.

På dagtid er det som regel  bare å legge henne og hun sovner av seg selv i løpet av kort tid. Særlig hvis det er masse lyder rundt henne, slik som tv, radio, kjøkkenvifte, støvsuger, rennende vann o.l.

Så bra at det har blitt bedre 

snuppa her slet også med å sovne når det var lyderrher hjemme i begynnelsen. så når storesøster på tre var hjemme og det var endel lyd rundt klarte hun nesten ikke å sove,noe som resulterte i en overtrøtt baby.....men nå har hun vendt seg til det, og sover selv om det er mye bråk rundt henne men hun er ikke noe flink på å sovne selv, med mindre det er i vognen....men stresser ikke med det, synes det er viktig med mye nærhet og kos når de er så små,så her ligger hun mye i fanget når hun soveremoticon

Back
Topp