Oppdatering: vekstseminering, sykehusopphold og dato!

Snart2barnsmor

Flørter med forumet
Det har skjedd mye den siste uka og vet ikke helt om jeg har fått hode mitt rundt alt som har skjedd enda, så tenkte kanskje det hjalp å bare få skrevet det ned og fått det litt på avstand på den måten.
det hele begynte med suprise babyshower sist fredag, som venninnene mine hadde stelt i stand, noe som var kjempe koselig, hadde jeg bare vært i bedre form. Lørdag havna jeg på akutten med blodpropp på lungå og ble innlagt på sykehuset utover uka, og har måtte starta blodfortynnende behandling som jeg må gå på til hvertfall 3 mnd etter fødsel,kanskje resten av livet, men det kommer Ann på genprøvene. Mamma hadde blodpropp tidligere samme uka, og lå på sykehuset, så mye tyder jo på at det er genetisk...helt surrealistisk igrunnen....på fredag var vi inne å målte babyen for å planlegge fødselen, han ble estimert til 3500/3600 og ca 38cm i hode i begynnelsen av uke 36, noe som bekymrer meg da jeg frykta en til gigantisk baby. Fikk dato for igangsetting, om 12 dager fra i dag, sprøtt!!
så nå sitter jeg her med en dato, og redd for at jeg ikke skal komme meg fort nok etter blodproppen til å klare å presse ut en til kjempe baby, redd for at om jeg venter lengre så kommer han ikke ut i det heletatt, redd for å få panikk, redd for at det skal ende i ks, og øke faren for blodpropp ytterligere, redd for å sprenge lungene slik som sist fødsel, redd for at noe skal skje med Lucas hvis jeg ikke klarer å presse skikkelig i riene, og kjenner at jeg er rett og slett ikke klar for å føde,men datoen står der fortsatt!
å mannen min sier at det går så bra, de følger deg godt opp, dette har de gjort i mange år, og det blir en veldig overvåket fødsel,at jeg har ingenting å være redd for, og at det er alltid lettere andre gangen, og at jeg klarte det jo sist, osv......noe jeg er veldig klar over, og jeg vet jo innerst inne at det er sant,men det hjelper lite når redselen fortsatt er der, og det at han er så " positiv" gjør bare at jeg føler meg enda mer alene med redselen min :/
kanskje det bare har vært litt mye i det siste, kanskje det hele går over, og alle mine bekymringer er grunnløse, men de er der i dag, og jeg kjente at jeg trengte å sette ord på det jeg er redd for, få det ut....i håp om at det da vil virke mindre skummelt,og at redselen til slutt forsvinner helt....litt skrive terapi rett og slett :)

Huff.... skjønner godt at du er bekymra! :(

Men nå er alle klar over at du er et spesielt tilfelle, og du følges jo godt opp :)

Det var mye på en gang! Skjønner du er bekymret, men de passer nok ekstra godt på deg nå. Du må ha masse lykke til! Snart har du babyen din i armene :)

Skjønner at du bekymrer deg. Det har rett og slett blitt litt mye på en gang, og da er det ikke rart at følelsene tar litt overhånd! Håper du kommer deg i noen lunde form de neste 12 dagene. Det går nok kjempefint skal du se, du får i alle fall god oppfølging :)

Jeg tenker det er bra du er redd, frykt er en normal reaksjon på sånne beskjeder du har fått i det siste, og det er bra at du kjenner på det og får bearbeidet litt ;)
Det var virkelig mye på en gang for deg dette!
Men så har mannen din rett i at du blir godt tatt vare på nå, både fram mot fødselen, under og etter, så mest sannsynlig går det helt fint :)
Håper du får til å slappe litt av de neste 12 dagene fram mot fødsel ;) Stor klem ;)

Skjønner godt du blir redd og synes det blir litt mye på en gang, for det har blitt mye på deg/dere nå!! Men mannen din har rett, de står nok på tå hev og følger med og passer godt på deg nå som de vet det er mange risikofaktorer, så det kommer nok til å gå supert :) Og det er sant at det pleier gå mye lettere med nr 2 enn med nr 1 :)

Spennende med dato, bruk tiden nå fram mot fødselen, slapp av, og prøv å kose deg :) Snart har du verdens herligste lille skatt i armene dine :)

Det var mye på en gang ja, men godt du blir fulgt opp og blir tatt vare på. Det eneste jeg kan foreslå er at du snakker med en lege, jordmor eller noen om hvor redd du er om du ikke føler det er nok å vite planen fremover. Kanskje de kan betrygge deg ekstra fremover mot fødselen :)

Det var mye på en gang ja, men godt du blir fulgt opp og blir tatt vare på. Det eneste jeg kan foreslå er at du snakker med en lege, jordmor eller noen om hvor redd du er om du ikke føler det er nok å vite planen fremover. Kanskje de kan betrygge deg ekstra fremover mot fødselen :)

Må signere denne. Første som slo meg. Du må ikke gå å føle deg alene med bekymringene dine, det hjelper ingen :( Kanskje mannen min er så positiv i håp om at du ikke skal bli enda mer bekymret ?

Uff det var mye på en gang ja, skjønner veldig godt at du er redd. Tenker også at det kan være lurt å snakke med en lege eller jm om det. Hjelper ofte å snakke ut om ting :) ellers vil jeg bare gi deg en god klem og varme tanker - snart har du babyen din i armene! :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Tusen takk, det hjelper faktisk å bare prate om det,få det ut in the open :) jordmoren min er kjempe opptatt,og har ikke ny time hos henne før 30sep, og da har jeg allerede født ;) legen er av gamle sorten, vi har kjent hverandre hele livet,men han er ikke den man deler den type følelser med, om dere forstår :) men er veldig glad for at jeg har dere her på forumet, vennene mine ser på meg som en kjempe sterk person, og tar det ikke så seriøst når jeg sier jeg er redd, pluss de fleste av dem har ikke født,så litt vanskelig for dem å sette seg inn i situasjonen :P så igjen takk for at dere alltid er så lette å dele ting med, og forståelsesfulle , det gjør det så mye lettere :love2

Back
Topp