Oppdatering; tidlig forløsning.

Sjokomamma <3

Elsker forumet
Da har jeg vært på ny legekontroll idag, og lovte å oppdatere dere fortløpende :happy:

Jeg har veldig mye fostervann (polyhydramnion), økt blodsukker, økende blodtrykk og vesla har gått opp fra 1100 gr til 2 kg på 14 dager. Så her blir det keisersnitt i uke 32/33, fikk en stor klump i magen når legen fortalte det. De tør ikke drøye det noe lengre, selvom de hadde sett for seg uke 34. Jeg bare klamrer meg til håpet om at vi kan klare det til uke 34, men dette vet legene best.
Har vært mange tårer idag, men stoler fullt og helt på alle de flinke pleierene og legene på sykehuset. :Heartpink
Frøkna har det foreløpig fint, har snudd seg fra hode til seteleie og så mange fine pustebevegelser på ul :)

Hvis noen her har vært igjennom/eller vet om noen som har vært igjennom forløsning i uke 32, så vil jeg gjerne høre solskinnshistoriene :happy:

Oi oi!!! Absolutt ingen erfaring, men sender deg en klem og ønsker deg lykke til!! :-) Godt de tar godt vare på dere!!

Da har jeg vært på ny legekontroll idag, og lovte å oppdatere dere fortløpende :happy:

Jeg har veldig mye fostervann (polyhydramnion), økt blodsukker, økende blodtrykk og vesla har gått opp fra 1100 gr til 2 kg på 14 dager. Så her blir det keisersnitt i uke 32/33, fikk en stor klump i magen når legen fortalte det. De tør ikke drøye det noe lengre, selvom de hadde sett for seg uke 34. Jeg bare klamrer meg til håpet om at vi kan klare det til uke 34, men dette vet legene best.
Har vært mange tårer idag, men stoler fullt og helt på alle de flinke pleierene og legene på sykehuset. :Heartpink
Frøkna har det foreløpig fint, har snudd seg fra hode til seteleie og så mange fine pustebevegelser på ul :)

Hvis noen her har vært igjennom/eller vet om noen som har vært igjennom forløsning i uke 32, så vil jeg gjerne høre solskinnshistoriene :happy:

Heller ingen erfaring, men ønsker dere lykke til :) Dere er nok i de beste hender!

Har ingen personlig erfaring, men kjenner til ei som gjorde det samme før uke 30. Ikke optimalt, men det gikk kjempefint! Masse lykke til <3

Hvilken uke er du i nå da? Har null erfaring med det men ønsker deg lykke til :-)

Sniker: har ikke erfaring fra KS i uke 32, men har fra 34 med dysmatur frøken på 1600gram. Det gikk veldig fint, men blir ofte noen uker på sykehuset for å "modnes" og med spisetrening. Er du heldig er lungene trente nok, kanskje må den lille noen dager på cpap, men kan ofte gå fint i uke 32/33 også. Men ganske ferdige rundt den tiden :-) Tar litt tid med spisetrening, muligens litt lysbehandling for gulsott. Det er min erfaring ♡ Lykke til!!@

Ikke KS, men ei venninne fødte babyen sin i hui og hast helt uventet i uke 33. Den veide 2300g og trengte bare litt spisehjelp i starten. Pustet selv :) Tror dem var på sykehuset i ca 14 dager. Nå er den lille jenta over 3 måneder og både lengre og tyngre enn gjennomsnittet av de på samme alder, selv da de som er født til termin :)

Åi, skjønner det er en skummel beskjed å få! Lykke til<3
Når er dato?

Lykke til:-) dere er i gode hender både før, under og etter fødsel :-)

Lykke til! Jeg er bare i uke 25, men pga min intrahepatiske kolestase og noen andre komplikasjoner snakker legene om at min baby også må forløses tidlig, først skal vi forhåpentligvis bare komme oss til uke 30 uten forløselse, og så håper de at de kanskje kan drøye det til uke 32. Er veldig interessert å høre andres erfaringer så del gjerne videre hvis du ønsker og har krefter.. Tenker på dere!

Sniker fra oktober: ingen erfaring selv, men her blir det også tidlig fødsel, senest uke 34 (men legen forventer mellom 28 og 32). Vi har hatt møter med barnelegene, og de har skuldrene godt nede om vi passerer 28, helst 29 uker. NFI er kjempeflinke og sjansene veldig, veldig gode etter uke 30!

Hei :) jeg er i uke 32 og ligger på sykehuset med prematur rie. Legene har sakt at de ikke kommer til p stoppe meg. Driver selv å leser meg opp om premature barn født uke 32. Ser det er veldig invd. Om hvor store barna er osv i denne perioden så varriere. Men de fleste barn født uke 32 vil ligge i kuvøse fra 24 timer til noen dager får p holde varmen slik eg oppfatter det. Els er det lysbehandling og spisetrenging pga dårlig sugereflex. Rekner med barnelegene kommer å snakker med meg og oppdatere meg ila kvelden nå. Krysser det eg har for deg å ønske deg lykke til <3

Hei :) jeg er i uke 32 og ligger på sykehuset med prematur rie. Legene har sakt at de ikke kommer til p stoppe meg. Driver selv å leser meg opp om premature barn født uke 32. Ser det er veldig invd. Om hvor store barna er osv i denne perioden så varriere. Men de fleste barn født uke 32 vil ligge i kuvøse fra 24 timer til noen dager får p holde varmen slik eg oppfatter det. Els er det lysbehandling og spisetrenging pga dårlig sugereflex. Rekner med barnelegene kommer å snakker med meg og oppdatere meg ila kvelden nå. Krysser det eg har for deg å ønske deg lykke til <3
Ikke meningen å kuppe tråden her, men kan jeg spørre hvordan de premature riene kjennes? Redd for at jeg har det samme (32+3)... Har hatt masse kynnere en stund, men det siste døgnet har de kommet ganske regelmessig (ca hvert 10.-15. min) og de gjør skikkelig vondt både rundt symfysen og oppi "hufsa" + nedpress..

Krysser forresten alt jeg har for dere begge! ❤️

Ikke meningen å kuppe tråden her, men kan jeg spørre hvordan de premature riene kjennes? Redd for at jeg har det samme (32+3)... Har hatt masse kynnere en stund, men det siste døgnet har de kommet ganske regelmessig (ca hvert 10.-15. min) og de gjør skikkelig vondt både rundt symfysen og oppi "hufsa" + nedpress..

Krysser forresten alt jeg har for dere begge! ❤️
Akkurat som vanlige rie. Kan ikke ta feil av rie PG kynnere. :) håper du får kommet deg på ein kjekk. Bedre med ein for mange enn en for lite.

Back
Topp