Oppdatering på søvn problemet

JillJohanne

Gift med forumet
jentene i juni13
Juli13-jentene
Hei. Skrev for en stund siden om min datter som ikke ville sove på kvelden. Dette er va 1 mnd siden, kan vell si det slik at det har ikke blitt bedre!
Fra jeg legger henne på kvelden så sover hun i max 30 min før hun våkner og nekter å sove igjen, ligget bare og skriker i sengen. Har prøvd og gi pupp, men vil ikke sove forde. Hun får grøt til frokost og kveld og middag på dagen. Ellers så får hun pupp når hun vil ha.
På dagen sover hun mye, på morgen er hun våken i litt over 1 time før hun sover i alt fea 90 min til 3 timer, så er hun våken i 2-3 timer og sover i ca 90 min. Så er hun våken i 3-4 timer før jeg prøver og legge henne igjen. Sovner hun så er det bare for 20 min.
Folk sier at det er tenner, men nå har hun holdt på i over 2 mnd, og det begynner og tære på kroppen fysisk og psykisk.
Hun er veldig rød i kinnene, og har blitt mer klumpete nede i gommen.
Har du noen tips som kansje kan fungere??

♥Melinda Abelone♥
 
Hei. Skrev for en stund siden om min datter som ikke ville sove på kvelden. Dette er va 1 mnd siden, kan vell si det slik at det har ikke blitt bedre!
Fra jeg legger henne på kvelden så sover hun i max 30 min før hun våkner og nekter å sove igjen, ligget bare og skriker i sengen. Har prøvd og gi pupp, men vil ikke sove forde. Hun får grøt til frokost og kveld og middag på dagen. Ellers så får hun pupp når hun vil ha.
På dagen sover hun mye, på morgen er hun våken i litt over 1 time før hun sover i alt fea 90 min til 3 timer, så er hun våken i 2-3 timer og sover i ca 90 min. Så er hun våken i 3-4 timer før jeg prøver og legge henne igjen. Sovner hun så er det bare for 20 min.
Folk sier at det er tenner, men nå har hun holdt på i over 2 mnd, og det begynner og tære på kroppen fysisk og psykisk.
Hun er veldig rød i kinnene, og har blitt mer klumpete nede i gommen.
Har du noen tips som kansje kan fungere??

♥Melinda Abelone♥
Hei!
Datteren din har et godt søvnmønster på dagtid. Høres også ut som dere har kommet inn i en god måltidsrytme. Det blir viktig å aktivisere henne på en god måte mellom soveøktene på dagtid ved å lagge til rette for at hun kan bruke kroppen og øve seg på motoriske ferdigheter, samt at hun får sosial tilfredstillelse ved stimulering og kontakt. Når datteren din skal legge seg i senga for å sove, kan hun gjerne ha et kosedyr der, men senga bør ikke fylles med leker. Mange barn sover bedre når de kommer på eget rom. En god og romslig seng, kan også ha innvirkning på søvnen.
Frambrudd av tenner føre ofte til mer urolige barn. Du kan forsøke å pensle med Dentinox på gummene føre leggetid. Øreproblemer ( væske i mellomøret) kna gi smerter i ørene og føre til søvnvansker. Disse smertene forverres når barnet ligger lavt med hodet. Det kan være lurt å få gjort en sjekk hos fastlegen for å utelukke fysiske plager som årsak til søvnproblemene. Ellers vil jeg råde dere til å snakke til barnet med en positiv tone før og under legging. Snakk positivt om at hun nå skal få legge seg og sove, at det blir godt for henne og at mor og far skal passe på henne. Gjenta dette hver kveld. Syng gjerne en liten vuggesang før dere sier god natt. Når dette gjentar seg kveld etter kveld, vet jenta deres hva som kommer. Dette skaper forutsigbarhet og trygghet og gjør at datteren kjenner leggerutinene og vet hva som kommer. Gråter hun , kan dere gå inn til henne og gjenta det samme. Ta gjerne tiden på hvor lenge det tar før hun sovner igjen. Som regel vil denne tiden avta ganske fort. Håper du kan ha nytte av noen av disse rådene. Ønsker lykke til! Hilsen Elin.
 
Back
Topp