Oppdatering på rebusen fra Erik til meg*REBUS LØST*

Lille Snodig

Glad i forumet
1)
Da har jeg fått følgene bostaver:

S* U*DER *IL** VÅR

Skal vi satse på: Se under bilen vår??

2)
Han har forandret koden på nettbanken sin slik at jeg ikke lenger har tilgang til den, slik at jeg evt[8|][8D] kunne sett hvor de 6100kr var gått til.

3) Harry og Gerd kommer til helga. (dette kommer jeg tilbake til)

4)
Fikk et brev i postkassa her om dagen. Så det stod politiet på det, og det var til Erik. Ringte han for jeg syntes det var snodig at han skulle få brev fra dem. Han sa han ikke visste var det var for noe, sa jeg kunne åpne brevet, men da sa han: NEI (dette var et litt sånn hysterisk nei) jeg kan gjøre det når kommer hjem.
Hadde han ikke sagt det ordet NEI, er det ikke sikkert jeg hadde blitt så FORT mistenksom, men det var en klang i ordet som gjorde at jeg ble det. he he.

Jeg åpnet IKKE brevet (du må faktisk tro på meg Gry[;)]) men spurte hva det var da han åpnet det senere den dagen. Han sa det ikke var noe spesiellt og la det i skuffen på kjøkkenet.
Jeg sa at jeg ikke syntes at det var spesiellt hyggelig at han fikk brev fra politiet, har det SKJEDD noe??
Men han ville ikke svare.
Jeg bestemte meg for å la det ligge.
Jeg hadde lovt meg selv at jeg IKKE skulle bedrive detektiv arbeid for å finne ut hva han har kjøpt i bursdagsgave dette året.

MEN når han legger det i en skuff og jeg ser hvor det ligger hen og slipper å lete etter det, bare lukke opp skuffen og DER ligger det, ja da.... ehh hmm da går det som det måtte gå: Heike snoka

I brevet fra politiet stod det:

"Du kan nå hente nødpass for Erik og Heike på ditt lensmannskontor."

OG da var det et par ting jeg begynte å tenke på: 1a)Hvor var dette brevet sendt fra?? 1b)Og hvorfor nødpass??

1a) Erik har en kompis som jobber i politiet. Kunne han ha snakket med kompisen min og fått han til å skrive dette brevet, slik at Erik virkelig skulle prøvd å lure meg??
NEPPE!! Så langt hadde aldri Erik tenkt, MEN DET ER SÅ LANGT HAN BURDE HA TENKT FOR Å KLARE Å LURE MEG[8D] he he knegg knegg.
Grunnen til at jeg tror han ikke har tenkt i de baner, er at det nederst på arket står nordre buskerud lensmannsdistrikt. Kompisen til Erik jobber på Hamar. Dermed ville han gjort seg "skyldig" i dokumentforfalskning (he he he sånn strengt tatt) om han hadde gjort dette. OG rett og slett for at Erik ikke har skjønt at jeg er en dyktig etterforsker. Har jo noen timer med Hole[8D][;)] Med andre ord. Han har bestillt gyldige nødpass.

1b)Holdt på å DAUE av latter da jeg så at han hadde bestillt nødpass til meg også. Jeg var jo faktisk både i London og Amsterdam i fjor, dermed har jeg gyldig vanlig pass.[8D] Da jeg sjekket hvor mye et nødpass kostet var det samme kostnad som et vanlig pass: 450kr. Hvilket betyr at min godeste Erik, alias Sigbjørn Johnsen har "kastet" 450kr RETT UT AV VINDUET hahahahahahahahahahahahahahahaha[8D][8D][8D][8D][8D][8D][8D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D]

Er ikke det FORTREFFELIG!!! HÆRLIG!! Kunne ikke VÆRT bedre mohahaha.

Så jenter: I morgen er den stor rebus løse dagen. Jeg tror det da ligger et reisegavekort, eller et nytt hint om hvor vi skal reise. Siden han allerede har bestilt pass så skal vi sikkert reise om en veldig kort tid, muligheten for at Harry og Gerd skal passe Yrja er jo stor, siden de kommer.

Da gjenstår det bare å se.

Til Gry: Jeg har virkelig ikke lagt så stor arbeidsinnsats på å finne det ut. Men han har jo vært slepphendt.
kjenner jeg er VELDIG "åvapå" nå, har han klart å lure meg?? Neppe tror ikke det. Men om han mot all formoding HAR klart det. Ja da er det VERDENS beste bursdagsgave[:)]

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ja da var den store dagen for Heike kommet. Skal si det ble en spesiell dag ja[8D]

For det første ble jeg vekket av levede lys og en gave. De var visstnok fra Yrja. Det var "luftslottet som sprengtes på dvd[:D][:D] Siden jeg skulle på fastende glukosebelastning ble det ike noe frokost på senga, men det var jo ikke Eriks feil.

Da han kom hjem fra jobb fikk jeg siste rest av rebusen, og som jeg trodde stod det: Se under bilen vår.
Så jeg gikk ut, og under bilen lå den en konvolutt. Jeg fikk etter mye om og men bøyd meg (magen er i veien om dagen) ned for å se litt nærmere på den. Der stod det:

Konvolutt 1
Til Heike
Kan tro jeg var spent. Åpnet og der var det e ny kode, det stod:
Den personen du skal reise til, er vår hjelpende hånd når det gjelder, en vi nesten ikke kunne levd forute. Reis til denne personen og gi ham e klem. Du vil da motta neste kode.
PS Du skal ikke kjøre veldig langt:O)
Lykke til!

Jeg gikk inn til Erik, og han sa at nå måtte jeg reise. Tok koden med engang[8D] Jeg skulle på Shell på Solumsmoen å hente neste kode hos Jan.
Da jeg kjørte dit tenkte jeg at jeg skulle tilbake med engang så tok på meg crocs av alle ting. DET ble glatt!!
Da jeg gikk inn tenkte jeg på hva jeg sulle si. Jeg måtte jo gi ham en klem stod det i brevet, og jeg hadde ikke fått bekreftet at det var til Jan jeg skulle. Så jeg fikk lira ut av meg: Du Jan, om jeg gir deg en klem, kan jeg få en konvolutt av deg da??
Han lo godt og sa at det kunne jeg[:)]

Konvolutt 2
Den personen du skal til nå kjører nesten alltid rød bil og han yter veldig god service. Denne personen "bringer" mye for å si det sånn. Gi denne persone en klem og du vil da motta neste kode.
Lykke til!

Det MÅTTE være postmannen. Og det var det[8D]

Konvolutt 3:
Den neste personen du skal besøke er vanskelig å gi en klem, enda han har vår husnøkkel. Vi har gitt (bbbuuuuhhhhhuuuuuu snørr og tårer, hikst) personen flere (hikst tårer[:(][:(]) klemmer men kunne så sårt ønske å gjøre det igjen.[:(][:(][:(][:(][:(]

JARDAR. Rett til grave til Jardar. Jeg STORTUTET og hikstet på vei bort. Var så rørt over det Erik hadde laget.
På graven ligger neste konvolutt.

Konvolutt 4
Vi elsker deg mammaen vår (Her begynner nesten Heike å vræle av gråt, snørr og tårer og hikst. ) du er det beste vi har. Du skal nå reise til et sted som betyr mye for oss. Et sted vi tilbringer veldig mye tid. Bak et apparat som kan påvirke oss og som "stjeler" øynene vår ligger neste ledetråd

Jeg er på vei hjem. Holder på å tryne flere ganger nedover kirkebakken. Jeg gråter høylytt og tårene blinder meg på vei ned. Nå var jeg spent på hvor vi skulle reise. Begynte å fable om hvor han hadde tekt til å ta meg med.
Vel hjemme, må bort å gi Erik en klem. "mamma lei seg" sier Yrja. "Nei jeg tror mamma bare er så glad at det kommer tårer jeg Yrja, sier Erik." Gledestårer."
Jeg smiler mellom tårene for å finne neste kode bak tv'n.

Konvolutt 5
Du begynner å nærme deg(skal vi til Island??) å nå skal du bevege deg til ett av dine kunstverk her i huset, (kanskje det er Amsterdam, eller Praha??[8D]) Kunstverket er godt synlig og inneholder faktisk symboler som snart må gjøres om (Paris??)
Gratulerer så mye med dagen mammaen vår

Spisebordet på kjøkkenet!!!! Der er neste konvolutt. WWWWWEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE får nesten reisefeber.
Løper på kjøkkenet og der jenter. he he he ja der ligger en konvolutt........................................

men en helt annen konvolutt, og den konvolutten støtter seg til en stor firkantet eske. JEG ble så lurt. he he he he he he he he det var en helt sinnsyk følelse!!!! Jeg ble rett og slett rundlurt[:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D]
Jeg skjønte med engang hva det var da jeg så esken. Det var en SYMASKIN!!!!!!!!! en Janome 4100.!!!!!!!!!!!

Jeg grein og grein og grein. Jeg var så rørt, og så glad og jeg virkelig digga at han klarte å lure meg. Han HADDE snakket med kompisen sin som er politimann. Og det som gjorde at jeg ble så innmari inni granskauen lurt var at han hadde skrevet nordre Buskerud i brevet. (som bare var skrevet via en mal)

Jeg har fått verden flotteste gave i dag jenter. Jeg kjenner at jeg ikke kan få sagt hvor høyt jeg elsker den mannen.

Haha, ler meg ihjel. Du er FUNNY! [:D] 

ORIGINAL: *Fie og Rangen*

Haha, ler meg ihjel. Du er FUNNY! [:D] 

hoho enig!!
Heia Heike[:D][:D][:D]

ORIGINAL: Lillamums

Det jeg ikke skjønner er hvorfor du refererer til meg hele tiden??

ER JEG SÅ STRENG??? ER du redd for at jeg skal kjefte på deg pga din nysgjerrighet??

[8D][8D][8D]

Vet du hva

Jeg hadde gjort AKKURAT DET SAMME SOM DEG!!![8D][8D][8D]

Jeg klarer heller ikke å dy meg, må snoke og leke detektiv.[:D][:D][:D]

Håper du får en kjemperomantisk og koselig tur vennen. DET fortjener du.

Støtter det de andre sier [8D]

DU ER SNODIG DU jenta mi

He he he fordi jeg mener å huske du skrev noe om at jeg ikke måtte ødelegge overraskelsen da han hadde ordnet med den håndball turen med hotelltur på Gjøvik.[8D]

Jeg håper han har klart å lure deg [:D][:D][:D]

Men nå ble jo jeg drit nyskjerrig også .Husk å oppdatere [8D]

ORIGINAL: *Maria*

Jeg håper han har klart å lure deg [:D][:D][:D]

Men nå ble jo jeg drit nyskjerrig også .Husk å oppdatere [8D]

Hadde blitt kjempeglad om han hadde klart å lurer meg. Er en vinn vinn situasjon. Me jeg tror neppe at han klarer det gitt[:)]

så heldig du er som har en som gjør så mye for å gi en perfekt gave.[;)] Lykke til!
Samboern min er så redd for at jeg ikke skal like gavene han gir at han enten lar meg velge selv hva jeg vil ha for en viss sum. eller så får jeg smykker[8D]

Hvordan gikk dette er da Heike? SPent på fortsettelsen!

[:D]

Herregud tårene mine triller som bare det her var så vidt jeg klaret å lese hva du fikk[:)]
SÅ utrolig fin presang da og måten han hadde algt opp rebusen på også[:D][:D]

HAhahaha så utrolig bra[:D][:D][:D]

akkuratt det du ønsket deg!
Hurra[:D]

Ååååå!!![:D]
For en fantastisk mann du har!!![:D]
*tute tute*[:(][:D] Klarte ikke å holde igjen tårene når jeg kom til konvolutt nr 3[:(]
Så rørende!

Fortalte d til min mann som et hint om at eg vil ha en litt koseligere bursdag neste år. Jeg fikk en kjempe fin gave, men den var ikke inpakket og jeg fikk den tom. dagen før fordi d passet seg å gi den da[&:] ingen blomster og ingen frokost på sengen[>:] litt snurt nå når jeg tenker meg om![>:]
Så får vi se da hva han klarer å finne på! han kan om han bare vil nemlig!! hehe...

Men ferdig med meg nå. hehe...

Hellane for en kanon bursdag du har hatt da!!![:D] Og symaskin e absolutt ikke feil[;)][:D]
Masse masse gratulerer igjen!![:D]

Så utrolig koselig! [:D] Kjenner jeg misunner deg nå.. [8D] Også så rørende.. Virker som om du har hatt en helt utrolig dag, og det var vel fortjent.. Ønsker deg en super kveld videre![:)]

Fantastisk bursdagsrebus! [:D]

Heldig du er!

hormonell som jeg er, så gråter jeg og [;)][:D][:D]
For en flott gave og den rebusen var bare genial!!! [:D][:D]

HAHAHAHAH, HEIKE BLE LUUUUURT!

For en fantastisk gave!
For en fantastisk rebus og opplegg!
Og for en fantastisk mann du har Heike!

Jeg gråt og lo om hverandre hele historien din! Beste bursdags gaven/rebusen jeg har hørt om! Herlig herlig!!!

Hehehehehehe[:D] Jeg ler så jeg griner her!! Hehe!! Så utrolig koselig!! Gratulerer med dagen :)

Signerer de andre. Utrolig morsomt påfunn og veldig trist også. Hormonella sitter her og gråter og. [:)]

Gratulerer så mye og en flott presang fra din mann og dine to kjære barn!

ORIGINAL: Eternal

For en flott mann du har. For en helt spesiell gave, må si tårene trillet her da jeg leste.

Ønsker deg videre en helt fantastisk dag![:)]

ORIGINAL: *Fie og Rangen*

Signerer de andre. Utrolig morsomt påfunn og veldig trist også. Hormonella sitter her og gråter og. [:)]

Gratulerer så mye og en flott presang fra din mann og dine to kjære barn!

Du ANER virkelig ikke hvor godt det er å lese at du regner med Jardar[:)]
Tusen takk.

Back
Topp