Oppdatering på handleliste/innkjøp

Sommerbarn25 <3

Betatt av forumet
Sommerspirene 2025
Føler det er så mye mindre aktivitet her nå enn det var i starten! Naturligvis, nå er jo alt mye tryggere og roligere enn det var i uke 5-18 :wacky: Men da tenkte jeg at det kunne være hyggelig å dele hvordan vi ligger an med innkjøp + hva vi planlegger å kjøpe!

Jeg bestilte møbler fra IKEA forrige uke som kommer på onsdag❤️ Endte opp med Småstad stellebord og garderobe, og smågöra seng. Har i tillegg kjøpt en rosa «ammestol» på Finn som jeg tror blir bra på det nymalte babyrommet, legger ved bilde av hvordan det ser ut foreløpig.

Vi har også bestilt Britax smile 5Z i fargen dusky pink som kommer i morgen. Fikk en kjempegod pris på base, bilstol og full vogn. Skulle gjerne hatt vogn i en helt nøytral farge typ svart, men det var 6000kr forskjell så da ble det rosa! Men det var heldigvis en nøytral og fin farge, og siden det kommer en jente blir det forhåpentligvis bra.

Her er handlelisten og status i dag:

Najell babynest
Bbhugme gravidpute
Moonboon med hengevugge
Stellebord
Stellematte (IKEA tilpasset Småstad stellebord)
BabyBjörn Vippestol
Babyseng
Bedside crib
Madrass til seng (40x90 + 60x120)
Britax smile 5Z vogn
Bilstol Baby-safe pro + base
Vognpose
Lammeskinn til vogn

Woombie: Baby Swaddle
Moonie bamse med lys og lyd
Klær i størrelse 50/56
Strømpebukser
Nattdrakter

Babycall
Elektrisk nesesuger
Elektrisk neglfil
Tripp trapp stol
Badebalje
Lenestol til barnerom
Bæresjal fra Moonboon

Er det noe dere ser mangler på handlelista, eller noe dere tenker ikke er nødvendig? Hva er deres status?

Vedlegg

• IMG_7258.jpeg
    IMG_7258.jpeg
    472,9 KB · Visninger: 74
Last edited:
Forferdelig kjedelig svar sikkert, men har kun kjøpt noe klær til første tiden og bæresele som var på 50% :smiley-ashamed004 Nå er dette tredje barn, så det blir å børste litt støv av innimellom :laughing002 Neida, men tar det litt mer som det nærmer seg. Med to barn og full jobb har jeg ikke hatt tid til å se meg rundt føler jeg. Bedside-crib er neste på listen. Så håper jeg på tilbud på enten Emmaljunga sento pro eller evt bugaboo mot våren:shy:

Føler det er så mye mindre aktivitet her nå enn det var i starten! Naturligvis, nå er jo alt mye tryggere og roligere enn det var i uke 5-18 :wacky: Men da tenkte jeg at det kunne være hyggelig å dele hvordan vi ligger an med innkjøp + hva vi planlegger å kjøpe!

Jeg bestilte møbler fra IKEA forrige uke som kommer på onsdag❤️ Endte opp med Småstad stellebord og garderobe, og smågöra seng. Har i tillegg kjøpt en rosa «ammestol» på Finn som jeg tror blir bra på det nymalte babyrommet, legger ved bilde av hvordan det ser ut foreløpig.

Vi har også bestilt Britax smile 5Z i fargen dusky pink som kommer i morgen. Fikk en kjempegod pris på base, bilstol og full vogn. Skulle gjerne hatt vogn i en helt nøytral farge typ svart, men det var 6000kr forskjell så da ble det rosa! Men det var heldigvis en nøytral og fin farge, og siden det kommer en jente blir det forhåpentligvis bra.

Her er handlelisten og status i dag:

Najell babynest
Bbhugme gravidpute
Moonboon med hengevugge
Stellebord
BabyBjörn Vippestol
Babyseng
Bedside crib

Madrass til seng (40x90 + 60x120)
Britax smile 5Z vogn
Bilstol Baby-safe pro + base

Vognpose
Lammeskinn til vogn
Woombie: Baby Swaddle
Moonie bamse med lys og lyd
Klær i størrelse 50/56

Strømpebukser
Nattdrakter
Babycall
Elektrisk nesesuger
Elektrisk neglfil
Tripp trapp stol
Badebalje
Lenestol til barnerom

Er det noe dere ser mangler på handlelista, eller noe dere tenker ikke er nødvendig? Hva er deres status?
Ammepute er gull om du har tenkt å amme, vet ikke om gravidputa kan brukes som ammepute, jeg har vertfall tenkt å ha to, kjøper bare de helt billige fra et av billigmerkene på jollyroom, husker ikke i farten hva det merket heter

Forferdelig kjedelig svar sikkert, men har kun kjøpt noe klær til første tiden og bæresele som var på 50% :smiley-ashamed004 Nå er dette tredje barn, så det blir å børste litt støv av innimellom :laughing002 Neida, men tar det litt mer som det nærmer seg. Med to barn og full jobb har jeg ikke hatt tid til å se meg rundt føler jeg. Bedside-crib er neste på listen. Så håper jeg på tilbud på enten Emmaljunga sento pro eller evt bugaboo mot våren:shy:
Langt fra kjedelig! Og har veldig stor forståelse for at det er annerledes med baby nummer en og baby nummer tre :smiley-ashamed004 Syntes alt er så spennende nå, og sliter litt med å styre meg. Vil bare planlegge og handle og montere og få på plass, selv om jeg fortsatt har all tid i verden:happy8 Er hundre prosent sykemeldt pga bekkenplager om dagen, så det å kjede seg hjelper nok ikke på!

Ammepute er gull om du har tenkt å amme, vet ikke om gravidputa kan brukes som ammepute, jeg har vertfall tenkt å ha to, kjøper bare de helt billige fra et av billigmerkene på jollyroom, husker ikke i farten hva det merket heter
Jeg venter med alt som er knyttet til amming. Hadde en brystreduksjon i 2018 så er usikker på om jeg kommer til å få amme❤️

Morsomt å se hva andre har kjøpt! :love7 Vi har kjøpt:

Vogn (cybex talos)
Bilstol (cybex cloud T)
Base
Najell babynest
Najell gravidpute
Stellematte (Sagababy)
Kommode
Lammeskinn i vogna
Vognpose (voksi urban)
Bæresjal (coracor)
Og litt diverse klær

Neste større kjøp blir nok vippestol fra Ergobaby, Stokke seng, babycall og badebalje:happy:

Langt fra kjedelig! Og har veldig stor forståelse for at det er annerledes med baby nummer en og baby nummer tre :smiley-ashamed004 Syntes alt er så spennende nå, og sliter litt med å styre meg. Vil bare planlegge og handle og montere og få på plass, selv om jeg fortsatt har all tid i verden:happy8 Er hundre prosent sykemeldt pga bekkenplager om dagen, så det å kjede seg hjelper nok ikke på!
Ja det skjønner jeg :Heartred har jo en del fra før, selv om mye ble solgt unna da jeg trodde jeg var ferdig med to barn. Men tar det litt som det kommer og prøver å kose meg med det som kommer:shy:

Det største kjøpet vi har gjort så langt er en Britax Smile 5Z inkl. Baby-Safe Pro & Base Lux i fargen Soft Taupe - sååå fornøyd med denne, syns den er så fin :love7 Vi har også kjøpt Gulliver stellebord og seng fra Ikea, men disse kjøpte vi superbillig på Finn. I tillegg har jeg begynt å innrede babyrommet med gardiner, et skap, noen bilder på veggen og litt pynt. Veldig tidlig ute, men dette er så etterlengtet at jeg ikke klarer å vente! Og man vet jo aldri hvordan formen blir utover, så syns det er koselig å komme i gang.

Vi har også kjøpt litt klær når vi kommer over noe fint på tilbud. Men nå har mannen gitt meg shoppe-stopp :laughing002 Blir en ganske stor babyshower pga en fantastisk og ivrig familie som gjerne vil bidra, samt mange gode venner - så vi venter nok med flere innkjøp til etter den nå. Men et par ting på ønskelisten/handlelisten vår:

- Stokke stol med nyfødt del
- Bedside crib
- Bæresjal
- Babycall
- Sleep Carrier
- Vognpose

Jeg har mye fra forrige, og jeg tror egentlig ikke vi mangler noe særlig til den første tiden med nyfødt. Men siden jeg får jente denne gangen, har jeg kjøpt en del nye klær :angelic: Jeg venter med eventuelle andre innkjøp til vi skal på Babymessen i april, for der pleier det å være en del gode tilbud ☺️

Førstegangsmor her også, så alt må skaffes :dummy:

Hittil har vi kjøpt:
- litt klær i forskjellige størrelser. Noe nytt og noe brukt.
- Cybex Priam vogn og bilstol med base
- Babybjörn vippestol, kjøpt brukt på Finn
- Forskjellige kluter til bading og vask, et par gulpekluter og et teppe.
- Badebalje

Jeg har også strikket et par babytepper og noen små klær, i både ull og bomull. Så har både jeg og samboer straks bursdag, så vi har ønsket oss litt forskjellig utstyr, bl.a. Leander stellematte, vognpose og utstyr til vogna (solskjerming og myggnetting).

Vi har fremdeles en del igjen å kjøpe inn, og tar litt etter litt. Prøver å handle det mest nødvendige først og så se an hva vi trenger etterhvert. Neste på lista er stellebord og bedside crib.

Vi har det meste var nr 1 :)
Men ting vi har kjøpt/skal kjøpe, som vi ikke hadde sist:
- moonboon (done)
-najell bærenest (done)
-stativ til twistshake badekar
- uv-nett til vogn
-søskenbrett
- tripp trapp nr 2 (gjerne brukt)
- little climby- tind aktivitetspakke/babygym
-flere musselin kluter og tepper.

Venter nr. 2 og vi har fortsatt alle de store tingene etter storebror (3,5 år).
Har fra før:
- Babycall med kamera (til bruk i vogn)
- Bedside crib
- Sprinkelseng
- Stellebord
- Stokke badekar
- Gyngestol/ammestol til babyrom
- Vognposer (både vår/sommer og vinter)
- Britax smile 3 vogn (til hjemme og i bilen de første mnd, kan klikke på bilstolen)
- Emmaljunga mondial deluxe x 2 (til soving/trilling på vinteren og etterhvert i bhg)
- Britax babysafe2 isize bilstol med base
- Britax swingfix (bilstol nr. 2 med rotasjon)
- Vugge til å ha stående i stua
- Babygym
- BabyBjørn vippestol (men har fått sølt jerndråper på trekket, så skulle helst hatt nytt trekk)
- Hjemmesydd babynest
- Alle klærne etter storebror. Har plukket ut det mest kjønnsnøytrale i de minste str. siden vi får jente denne gangen.

Har kjøpt:
- Tripptrapp-stol med nyfødtsete (finn.no)
- Ergobaby embrace bæresele (finn.no)
- Klær i str. 50-56 og noe 62-68 (salg på Newbie)
- Ny stellematte (Done by deer)
- Medela freestyle handsfree pumpe (finn.no)

Mangler/vurderer å kjøpe:
- Babynest med håndtak/bærebag
- Ergobaby evolve vippestol (ser fin ut med ekstra støtte for nyfødt)
- Ny ammepute
- Twistshake badekar eller lignende (liker ikke den baby"stolen" på Stokke badekaret)
- Kamera til soverom (samme som vi har til storebror, kan følge med via app på mobilen)

Det blir endel greier, hehe :smiley-ashamed004 :joyful:

Fikk vogna i dag og eelsker den!! Så fornøyd med valget❤️

Men et spørsmål - har fått med meg at Leander stellematte er en favoritt. Hvorfor det egt? Har selv tenkt å kjøpe Vädra stellematte på IKEA siden den passer perfekt til stellebordet jeg har bestilt.

Vedlegg

• IMG_7259.jpeg
    IMG_7259.jpeg
    531 KB · Visninger: 62

Men et spørsmål - har fått med meg at Leander stellematte er en favoritt. Hvorfor det egt? Har selv tenkt å kjøpe Vädra stellematte på IKEA siden den passer perfekt til stellebordet jeg har bestilt.
Vi har hatt fra ikea og vært superfornøyd med den til første. Det er jo bare å tørke av den og. Ute har jeg vært borti leander, men for meg er den mer styrete med stor baby og veldig hard i forhold så vet ikke hvorfor folk velger den.

Så fin farge!!:love017 Lurer på det samme når det gjelder den stellematten. Hørt så mange anbefale, men vet ikke hva som gjør den så bra :smiley-ashamed004

Vi har hatt fra ikea og vært superfornøyd med den til første. Det er jo bare å tørke av den og. Ute har jeg vært borti leander, men for meg er den mer styrete med stor baby og veldig hard i forhold så vet ikke hvorfor folk velger den.
Så godt å høre, syntes selv den virker helt super. Føler jo at mykt og romslig er det man helst vil ha? Så ja, en hard og smal matte tror jeg at jeg unngår :smiley-ashamed004

Her er det baby nr 4 på vei, men hadde jo kvittet meg med omtrent alt, så mye må kjøpes.

Jeg har kjøpt nytt:
-vogn bugaboo fox 5
-bilstol med base, maxi cosi pebble 360
-litt kjønnsnøytrale klær i de minste str, inkl litt ull
-babycall neonate
-voksi urban vognpose og lammeskinn
- dundyner til vogn og sprinkelseng
-stellematte (har stellebord fra før)
-najell babycarrier

Jeg har kjøpt brukt:
- Babybjørn vippestol med leke
-nyfødtsete, babysete og brett til tripp trapp-stol (stolen har vi fra før)
-babygym
-storksak stelleveske
-bedside crib

Mangler:
-Badebalje
-gulpekluter og flanellbleier
-litt stellesaker
-sprinkelseng (ingen hast)
-klær (tenker å kjøpe klespakker når baby er født og vi vet kjønn)
-babybok (grei ting å ønske seg)
-ammepute (litt usikker på om jeg gidder å kjøpe, da jeg klarte meg fint uten sist).
-bæretøy (Usikkert, ikke brukt de andre gangene).

Så kjekt å lese dette :Heartred

Vi begynte akkurat å handle inn litt forskjellig! Men jeg synes det er litt vanskelig å vite hva man faktisk får bruk for, og feks hvor mye klær man trenger i str. 50

Kanskje noen av dere har peiling. Hvor mange plagg kjøper dere i str. 50 og 56?

Per nå har vi kjøpt:
• “Stokke Xplory X” vogn i gul farge. Den var på -50%, samt tilbehør på -70% Håper vi blir fornøyde

• 2 sett med body, bukse, sokker og lue fra P.o.P i str. 50 og 56
• 1 sommersett fra P.o.P- kortarmet body med skjørt og tilhørende shorts- i str 56
• 2 kortermede pysjer/ playsuits fra P.o.P
i str. 50 og 56
• 1 heldress/ pysj, sokker og lue
fra P.o.P i str. 56
• 1 heldress/ pysj fra Reflex
• 2 pysjamaser m. fot i str. 50/56
• 1 ullbody + ullbukse i str. 56 fra Reflex
• 1 ull-heldress fra Reflex i str. 68
• 2 gulpesmekker
• 3 par sokker

Vi har kun kjøpt klær på Finn, Tise, bruktbutikk eller salg. Det aller meste har hatt lapper på, og samlet har alle klærne kostet meg rundt 1500kr. Så det er vi fornøyde med:happy:

Last edited:
Back
Topp