Oppdatering om Tuva *oppdatert med bilde*

Zera

Forumet er livet
Da har vi hentet hjem Tuva [:)]
Sitter å venter på at lille Sofia og så skal vi sette nesen vår mot min familie..

Legen sa at det anfallet hu fekk, blir klafisert (vet ikke åssen man skriver ordet) som et epeleptisk (vet heller ikke åssen man skriver det.. hehe) anfall...
Så vi fekk med medisin om hu skal få det igjen, og klar instruksjoner om hva vi skal gjøre om/når anfallet begyner...
Veldig greit å vite alt sammen [:)]

Over påske blir det inn til nye tester, gt og MR.. Veldig godt å vite at hu blir så godt følgt opp [:)]

God påske til alle her inne [:)]

Dette er tatt morgonen etter anfallet... Ser hu er litt hoven i ansiktet siden hu gråt så mye dagen før, men i full fart i en bil hu fann på avdeligen.. DEN var tøff den... hehe

[/image]

Tatt senere på dagen... Rart hvor fort en unge kan komme seg[:)]

[/image]

Åh, det var godt å høre alt går bra! Måtte det ALDRI ALDRI ALDRI komme tilbake! [:)] Kos deg med den vakre familien din. 

Så godt å høre[:)]
Bra at de følger henne godt opp og at dere får den hjelpen dere har rett til[:D]

ORIGINAL: Labambie

Åh, det var godt å høre alt går bra! Måtte det ALDRI ALDRI ALDRI komme tilbake! [:)] Kos deg med den vakre familien din. 

Det skal ALDRI skje igjen, for det har nemelig JEG bestemt!

Det skal jeg... Du også må kose deg med din vakkre familie [:)]

ORIGINAL: Maanda

Så godt å høre[:)]
Bra at de følger henne godt opp og at dere får den hjelpen dere har rett til[:D]

ja,veldig godt å betryggende..

Må skryte av lege og sykepleiere på barenavdelignen på kr.sund sykehus! de var utrolig flinke med Tuva OG med oss.. Hadde et svar på alt, og vi følte ikke at noen spøsmål var for dumme [:)]

Heia, Godt å høre at alt er vel, trist at det kle klassifisert som et epileptisk anfall. Har selv et barn med epilepsi( dog i alvorlig grad).

Hva slags medisin fikk dere om jeg tør spørre? føler dere at dere fikk god informasjon og føler deg trygg? Viste EEG noe unormalt?

Greit å få tatt tester siden epilepsi er ikke en sykdom i seg selv men et symptom på at noe er galt.

Noen barn har godartet barneepilepsi som de vokser av seg og er svært lite plaget med.

God påske, og jeg er et levende oppslagsverk på epilepsi hvis det er noe du lurer på.

ORIGINAL: sjura

Heia, Godt å høre at alt er vel, trist at det kle klassifisert som et epileptisk anfall. Har selv et barn med epilepsi( dog i alvorlig grad).

Hva slags medisin fikk dere om jeg tør spørre? føler dere at dere fikk god informasjon og føler deg trygg? Viste EEG noe unormalt?

Greit å få tatt tester siden epilepsi er ikke en sykdom i seg selv men et symptom på at noe er galt.

Noen barn har godartet barneepilepsi som de vokser av seg og er svært lite plaget med.

God påske, og jeg er et levende oppslagsverk på epilepsi hvis det er noe du lurer på.

EEG var hellt fine...
Åååå... Nå husker jeg ikke navnet på medisinen, den ligger oppi bilen... Den begyner på S og er en medisin vi skal gi analt..

Ja,føler meg så trygg som jeg kan føle meg tror jeg... har lært nå at jeg kan holde meg utrolig rolig i en hektisk situasjon og det er også beroligende....

Skal notere meg nicket ditt, så kommer jeg nok med spørsmål[:)] Takk skal du ha [:)]

Stesolid tenker jeg den heter, gies rektalt ja:) Godt tips er å knipe igjen rompeballene godt en god stund etterpå, for stesolid gir klystereffekt.

Godt EEG var fint.

God påske til dere. Og det er bare å spørre.

å så bra at alt gikk fint og at dere får god hjelp fra leger osv! er selv tante til en gutt som fikk et anfall for 3 år siden mens han sov,de trodde det også var et eplepsi anfall,og gud så vemmeligt det var!

han har heldigvis ikke fått det igjen etter det,men de fikk god informasjon,sprøyter osv hvis det skulle skje igjen [:)]

så håper inderlig at dette kun var et engangstilfelle for jenta de! kos deg masse i påsken med familien[:)]

ORIGINAL: sjura

Stesolid tenker jeg den heter, gies rektalt ja:) Godt tips er å knipe igjen rompeballene godt en god stund etterpå, for stesolid gir klystereffekt.

Godt EEG var fint.

God påske til dere. Og det er bare å spørre.

ja,de sa det til oss [:)]

God påske[:)]

Back
Topp