Oppdatering om den store flinke gutten min. Langt, og sikkert dårlig forklart

..christine..

Forumet er livet
VIP
Snøfnuggene 2018
For å fortelle kort siste syk-historien.

- Fredag 2 uker siden fikk han feber. Virus som legen sa. Feber på litt over 39. Frisk i gjen fredagen etter. Altså feber 1 uke.

-Syk igjen tirsdag etter. Altså fikk 4 dager "frisk". Denne ganger feber på 38,5. Vond lukt i munnen. Vondt hals og munn. Utslett i munnen, og blemmer.

-Lege onsdag siden jeg lurte på om dette kunne være sopp(?)
Legen tittet i mun og ører, og konkluderte at dette var streptokokker (som vi sliter mye med). Jeg var ikke enig siden streptokokker ikke er slik på oss. (jeg og sliter med det samme)
Tok strepptest. Slo ikke ut. Men gav oss penicilin alikevell. Crp ville hun ikke ta.

Torsdag og fredag ble bare verre og verre. Han sluttet helt å snakke, siden han kun holdt munnen lukket for å samle opp spyttet så han slapp å svelge.
Spiste sist gang tisdag morgen.. Drakk litt. Fikk heldigvis i han brus (mye sukker i) da han drakk.

-Fredag ringer legen igjen siden det ikke er forbedring. Sykepleier på tlf blir nesten sur fordi jeg ringer allerede igjen. Men fikk hun til å konferere med legen. Legen ville ikke ha meg inn igjen. Det kunne ta opp til 10 dager før utslettet forsvant mente hun.

Da klikka det for meg. Ble så sint og fustrert. Så da kvelden kom reiste vi på barneklinikken på legevakt der. Der ble vi tatt i mot av en hyggelig BARNElege, som faktisk visste hvordan han skulle behandle en 2 åring. Etter å fortalt sykehistorie så langt tilbake som vi husket, mente han at innleggelse var best. Ikke fordi han var så dårlig at han måtte få intravenøst, men rettogslett for å kunne gi han smertelindring som en ikke får på resept. Tok masse blodprøver (det måtte pappaen være med på) for å sjekke at han ikke var alvolig syk av noe slag.
Ble lagt inn på et rom, fikk ibux stikkpiller, xylocain(?) gele til å smørre i munnen og sopp middel.

Konklusjonen med det i munnen ble:
Bettenelse på slimhinnnene, og sopp.
Ikke streptokokker som fastlegen sa.

Så nå skal vi få henvisning til hals spessialist. Og om det er bakterier som gjør at han blir syk i halsen, kommer de til å fjerne mandlene. Men er det virus skal de utrede han for et syndrom som heter: periodisk feber syndrom. Men dette inneberer mye blodprøver i uken, i flere uker. Så de håpte at han slapp det..

Så bergensdamer. Er barnet sykt. Gå på legevakten på barneklinikken. Da får du barneleger til å kikke på barnet. Og dem vet hva dem holder på med!! Ikke en faslege som egentlig ikke har tid til å se på barnet.

Stakkar Felixen [:(][:(] Å stakkar foreldre. Må være grusomt å se på at gutten har det så vondt og fastlegen ikke tar det alvorlig. Godt dere fikk den hjelpen dere trengte til slutt.
Hvordan går det med han nå? Kommet hjem igjen??

*klemklem*

Huff - jeg kjenner jeg blir så frustrert på dine vegne altså![:@]

Men så bra at dere endelig fikk ordentlig hjelp! Må han være lenge hjemme nå eller?

Jeg kunne ikke vært mer enig i dette med fastlegene - reneste tullinger noen av de[:@]

Vi kom hjem i går. Med et lite lager smertestillende[;)]

Tror faktisk han kommer seg i barnehagen i morgen. For formen er usedvanlig bra idag.

Men det som er enda mer fustrerende er at egenmeldingsdagene med barn har vi brukt opp. Så når han er syk nå, får vi ikke betalt.

HELSE NORGE!!!!!![:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@]

ORIGINAL: ..christine..

Tror faktisk han kommer seg i barnehagen i morgen. For formen er usedvanlig bra idag.

Men det som er enda mer fustrerende er at egenmeldingsdagene med barn har vi brukt opp. Så når han er syk nå, får vi ikke betalt.

Nå er ikke jeg 100% sikker. Men kan du ikke søke til nav å få flerre sånne dager??

ORIGINAL: Lene1986

Nå er ikke jeg 100% sikker. Men kan du ikke søke til nav å få flerre sånne dager??

Barnet må ha en diagnose som tilsier at han blir fortere og mer syk enn andre barn. Vi har utvidet våre sykt-barn-dager (mener det er nå 20 dager istedet for 10)!

Så bra at Felix fikk ordentlig hjelp til slutt! Alle leger er bare mennesker, og de gjør (desverre) feilvurderinger som alle andre! Derfor er jeg veldig klar på at man har rett til "a second opinion"!!! [;)]

ORIGINAL: Vand

ORIGINAL: Lene1986

Barnet må ha en diagnose som tilsier at han blir fortere og mer syk enn andre barn. Vi har utvidet våre sykt-barn-dager (mener det er nå 20 dager istedet for 10)!

Så bra at Felix fikk ordentlig hjelp til slutt! Alle leger er bare mennesker, og de gjør (desverre) feilvurderinger som alle andre! Derfor er jeg veldig klar på at man har rett til "a second opinion"!!! [;)]

Problemet er bare at disse legene på dette kontoret har gjort så mye feil nå i det siste. Blantannet å nekte meg henvisning til hals spessialist[8|] Hvorfor det liksom??[:@][:@]

Vet at vi kan få utvidet dagene. Men da må jeg få legen til å skrive en søknad[&o] Så jeg får bare bestille en time, og gjøre meg klar til å måtte krangle med legen igjen[>:]

Ja, legen må skrive søknad til Nav. Har Felix en diagnoe som legen kan skrive som grunn da? [:)]

Høres ut som at du burde prøve å bytte fastlege, det er kjempeviktig å ha en lege/legekontor som du stoler på! [;)]

så godt at han nå har fått skikkelig hjelp da og er bedre!
Dette sier noe om at man må stole på magefølelsen og sjekke opp
et annet sted dersom man mener første vurdering er feil!

fortsatt god bedring!

ORIGINAL: Vand

Ja, legen må skrive søknad til Nav. Har Felix en diagnoe som legen kan skrive som grunn da? [:)]

Høres ut som at du burde prøve å bytte fastlege, det er kjempeviktig å ha en lege/legekontor som du stoler på! [;)]

Han har jo ikke det. Ikke som jeg vet om iallefall.. Men hva vet du om streptokokker i halsen? Kan det være farlig for kroppen??

godt de tok dere på alvor!

blir litt oppgitt over enkelte fstleger jeg altså... men man må nok bare være flink til å pushe på, det er mor og far som kjenner gutten sin godt nok, som vet at d ikke er normalt osv...

bra jobba! syns dere skal søke om forlengelse av dager jeg... ettersom han sliter m d der, må jo d være en god nok grunn tenker nå jeg[;)]

ORIGINAL: Ninnimamma

så godt at han nå har fått skikkelig hjelp da og er bedre!
Dette sier noe om at man må stole på magefølelsen og sjekke opp
et annet sted dersom man mener første vurdering er feil!

fortsatt god bedring!

Stakkars Felix[:(][:(] han er mye syk stakkar liten..håper han blir 100 % frisk i en superfart!!

ORIGINAL: Tjukkaaa

Huff - jeg kjenner jeg blir så frustrert på dine vegne altså![:@]

Men så bra at dere endelig fikk ordentlig hjelp! Må han være lenge hjemme nå eller?

Jeg kunne ikke vært mer enig i dette med fastlegene - reneste tullinger noen av de[:@]

er så enig... kjenner jeg koker... [:@] og at jeg blir litt redd.. det skal jo ikke være sånn.. [&o]

masse god bedring til felix.. stakar liten, håper han blir fort frisk

Back
Topp