Oppdatering med gladnyheter! :D (Står ovenfor et vanskelig valg :/)

Isol

Elsker forumet
VIP
Oppdatering:

Er blitt skrevet ut av sykehuset og det blir ingen operasjon :D

Verdiene så fine ut så de mener jeg kan klare å vente til etter ungen er født :) Har fått sterke smertestillende som kan brukes av gravide om jeg får flere smerteanfall. Om jeg blir ekstra plaget med det får de ta stilling til en operasjon mens jeg er gravid på et senere tidspunkt istedet :) Skal regulere det med å holde meg unna alt for fet mat, så tror dette skal gå bra!

Nå er jeg kjempe glad :D Tusen takk for fine ord og tanker alle sammen, dere er herlige <3

----------------------------------------------------------------------------------

Huff, skal prøve å gjøre meg kort her, men kan allikevel bli litt langt siden mange tanker surrer rundt i hodet mitt...

Vi er på ferie i Kirkenes hos familien til Lars, men ferien ble ikke slik vi hadde håpet på :/ I går kveld ble jeg innlagt på sykehuset med intense magesmerter, Kjentes ut som rier som ikke hadde pause og jeg bare kastet opp og lå på gulvet i halvsvime. Var sikker på at jeg holdt på å miste babyen.

Ble undersøkt grundig og de mente det ikke var noe galt med babyen, men de skulle sjekke det senere og ta seg av meg først. I natt har jeg logget med smertestillende og sukkervann intravenøst og har måttet faste. De ville ha meg på UL i morgentimene, men det ble utsatt og utsatt og jeg fikk komme inn 14.15. Tenk dere å ikke ha spist på nesten et døgn, være gravid og kvalm 24/7, huff, jeg spydde magesyre ut av en annen verden! *sorry info*

Så fikk vi UL og der fant de ut at jeg har gallestein, en stor og mange små. De sjekket også babyen og alt var i den skjønneste orden og hjertet slo <3

Så kommer valget jeg står ovenfor: Ved en operasjon er det stor sjanse for at jeg aborterer siden det er såpass tidlig i svangerskapet. Så skal jeg gå med disse smertene eller ta sjansen på at babyen overlever ved en operasjon?

Akkurat nå har jeg ikke vondt, og har googlet med ihjel siste tiden. Har kommet fram til at disse smerteanfallene som oftest kommer når man har spist fet mat, så om jeg kan holde det i sjakk ved å ikke spise fet mat er jo det redningen!

Skal spørre legen videre om dette i morgen tidlig, og håper jeg slipper å operere!

Dette var en laaang oppdatering fra meg, takk hvis du leste alt surret :) Håper dere har det bedre for tiden enn det jeg har :)

Oi, ja forstår veldig godt at det er ett vanskelig valg! Noe absolutt ingen andre kan svare på en deg selv. Jeg tror selv at jeg hadde rådført meg med legen, og spurt om det var farlig å velge å beholde å utsette operasjonen til etter fødsel. Å om det ikke var farlig, å jeg hadde klart å holdt smertene i sjakk, hadde jeg ikke utført operasjonen nå.... Men som sagt, det er ingen andre en deg selv som kan svare på det

Ønsker deg masse lykke til uansett hvilket valg du tar. Å det er jo ikke sikkert du aborterer viss du velger operasjon heller!

Lykke til!

Huff hjelpes meg, det høres virkelig ikke godt ut! :(

Men er gallestein FARLIG? Eller er det bare fryktelig vondt? For hvis det ikke er farlig for deg at de er der, og det skal være mulig å få orden på smertene når anfallene kommer, så hadde jeg venta til junior var ute.

Håper du får litt mer info og svar på ting i morgen.. Tenker på deg!

Eneste jeg vet er at det er fare for betennelse ved gallestein, bortsett fra det er det nok bare smertene som er ille. Kjennes ut som rier uten stopp og kan nesten ikke beskrives hvor vondt det er om man ikke har født før.

Skal spørre legen i morgen om hva det er lurest å gjøre, virket ikke som han ville at jeg skulle operere siden jeg er gravid.

Stakkars deg! Jeg skjønner litt hvordan du har det. Jeg fikk nyrestein ved forrige graviditet. Heldigvis kom den ut av seg selv, men det var helt jævlig vondt. Var innlagt i 4 dager med morfin rett i årene. De trodde først det var rier, og da tenkte jeg at fy f... hvis dette er rier, da skal jeg ha keisersnitt...

Håper du finner ut av det. Lykke til!:)

Hei:)) Har en i familien som er plaget med gallestein. Hun har funnet ut at hvis hun holder seg unna fet mat går det bare finfint. Men mulig det er forskjell på hvor mye man er plaget. Hun tåler f.eks is, krem, mat stekt i mye fett ol veldig dårlig. Håper legen din kan svare deg på hva du kan holde deg unna for ikke å få nye anfall (spør helt spesifikt om alt:)), og at du klarer å holde det i sjakk til over fødselen:))

Men som nevnt tidligere; Det er ditt valg, og du må gjøre det som blir rett for deg. Det er kun du som vet hvor mye smerter du må gjennom.

Lykke til!

Skjønner godt at det surrer mange tanker i hodet ditt nå. Det beste er nok å høre med legen i morgen ja. Lykke til. Sender deg en stor klem

Huff nå fikk jeg virkelig vondt av deg. Stakkars deg!

Hva du burde gjøre kan jeg ikke hjelpe deg med, for det har jeg ingen kunnskap om.  Du må spørre legen og gjerne flere leger hva de anbefaller. Hør f.eks hva det er mulig å få av smertestillende i svangerskapet.Mulighet for å ta keisersnitt LITT tidligere for å opperere gallesteinen osv.

sender deg en stor klem, og lykke til :)
. Håper du oppdaterer oss vider.

Uff dette må være vanskelig for deg.. Men håper du kan få mye mere info av legen din og at dette kan føre til riktig valg.. Uannsett hva du/dere velger så er dette riktig.. 
 Var her forleden til ul pga mulig gallestein ( pga høy bukspyttkjertel prøver hos legen), og de fant heldigvis ingenting da.

Ønsker deg masse lykke tilemoticon

Stakkars deg... Høres ikke ut som det er gøy hverken å måtte ta valget eller oppleve de smertene. Jeg ville også ha spurt legen ut mer, og prøvd å holde det i sjakk med kosthold. Håper det ordner seg :) 

Åh, nei...stakkars deg, det hørtes helt jævlig ut, både smertene og avgjørelsen. Håper du får mer info av legen din slik at du kan ta den beste avgjørelsen for deg. 

*masse sympati og store klemmer fra meg*

huff, stakkars deg. har ikke annet råd enn å høre på helsepersonell.

Heisann :) Nå er det jo meeeget individuelt med den gallesteinen og hvor ofte man får "anfall"
I fjor fikk jeg tre anfall på under to mnd..ble sendt på ul for å påvise edelstenene og slikt, Fikk påvist fine mange små ja. MEN , jeg har ikke hatt et eneste anfall siden fjor sommer. Så det kan jo hende du kan være like heldig..
Skjønner det var et vanskelig valg ,håper du finner det som er riktig for deg og din helse.
Krysser fingrene for at du blir bedre :)
Stor klem.

Så utrolig vanskelig! Jeg vet hva jeg hadde gjort, men det er vanskelig å gi råd, det er jo bare du som kan svare på dette. Men, jeg har også hørt om mange som har vondt først, men så gir smertene seg etter hvert, og de kan fint leve med det. Sannsynligheten for å få satt i gang fødselen tidligere vil nok også være stor hvis du har store smerter, som noen over her sier.

Ønsker deg lykke til, uansett hva du velger :-)

Åh, det høres bra ut!! Håper du får til å holde det i sjakk, slik att det ikke blir noe operasjoen før etter fødsel Go klem

Godt med gladnyheter, skjønner at dette har vært utrolig tøft for deg (dere)!
Krysser fingrene for at du klarer deg gjennom svangerskapet og kan vente med operasjon.

Sender deg en god klem!!

så bra!!! :) krysser fingrene for at det går fint fremover :)

Så godt å godt å høre at det ordnet seg! Krysser fingrene for at du slipper flere anfall før bebisen er ut av magehuset i februar :)

Åh, det var godt å høre, har tenkt sånn på deg. Håper du slipper flere anfall, og at svangerskapet ellers går fint. God klem til deg!

Back
Topp