Oppdatering fra tvillingheimen.

Hanne79

Elsker forumet
Jaja... da er jentene snart 4 mnd. Jeg venta spent på den store forskjellen som alle snakker om skal skje rundt 3 mnd.... men magesmertene fortsatte, og ikke begynte de å sove hele natta

Så turen gikk til kiropraktor med Mathilde etter mye frem og tilbake... var veldig usikker på om jeg turte. Hun har nå hatt 3 behandlinger og er betraktelig bedre. Fortsatt veldig vondt for henne når luften er på vei ut, men gråtinga er gått ned 80%, og vi har fått ei helt ny jente. Norah derimot er blitt verre i magen syns vi... eller så er fokuset retta seg mer mot henne siden Mathilde er blitt så bra Så nå skal vi få sjekka henne opp hos kiropraktor også.

For 6 dager siden skjedde natteunderet.... Jentene har bestemt seg for at klokken 2100 er det natt, og sovner uten et knyst Vi som tidligere har jublet hvis de har sovet før klokken 0100. Vi gir dem mat igjen rundt midnatt når vi legger oss... Da spiser de i søvne. Er veldig usikker på om vi bør stå over denne matinga, men de gangene vi har prøvd det har de vokna styrtsultne rundt klokka 0200 og tatt mye mindre mat enn når vi gir dem i søvne. Innspill mottas med takk. Uanset... fra dette måltidet sover de til 0700, får mat igjen og som regel sover de videre til 1000. Helt supert for mammaen som er litt mer uthvilt og gråter betraktelig mye mindre Det var en stund på kveldene jeg ikke vet hvem som grein mest... jeg eller jentene
Forresten... jentene har begynt å smile fra øret til øret, snakker veldig mye "gi..gi..gi.." og de har oppdaga hverandre Første gangen de fikk øyekontakt, ble de veldig overraska før de satt i det smilet begge to.... ble rørt til tårer jeg.

Vel... det var nyheter fra denne kanten i denne omgang. Innspill på midnattsmåltidet der vi faktisk "vekker" barna tas imot med takk

Det høres ut som det funker veldig bra for dere å gjøre det på den måten, så hvorfor slutte da? Nei, fortsett slik så lenge det er slik som nå, så kan dere heller endre senere. Nyt at dere har fått litt alenetid på kvelden igjen, og at dere kan være uthvilte på dagen. Søvn er undervurdert.

Lykke til videre![:)]

Jeg ville fortsatt med vekkingen for dere har jo prøvd og la være og fikk et dårligere resulatat av det!
Jeg har det på akkurat samme måten!
Noen ganger er gutten min våken fra 21 tiden frem til ca 24 når han får sitt siste måltid og noen ganger sover han og da vekker jeg han for å gi han...
Jeg bytter ofte bleia hans og da våkner han. Han sover fra 24-07.30 (litt varierende om morgenen) og da synes jeg det er godt å få skiftet på han slik at han har tørr bleie når han skal sove på natten.
Jeg har også prøvd å la han bare sove videre fra kl 21 men da våknet han på natten og ville ha mat og det tok lang tid før han sovnet igjen..
Vi må gjøre det vi føler er best tror jeg. En mor vet best for sitt eget barn [;)]

Hoppa over et av nattemåltidene i natt, jeg - han pleier å få et i 2-3 tia og ett i 6-7tia..
i natt spiste han bare kl.5 - og det gikk veldig fint - så langt[;)]

Godt å høre at det går så bra - og ja, sant det er herlig når de begynner å smile og oppdage mennesker rundt seg!!
Er SÅ verdt alt strevet!![:D]

Hei Hanne79 !

Alexander legger seg rundt 22.00 hver kveld. Han sover til alt fra 05.00 - 07.00. Funker bra for oss så jeg orker ikke vekke han.
Lurer litt på om du gir de grøt nå ??
Vet mange kanskje blir irriterte nå, men vi har gitt Alexander litt grøt om kvelden og han sover bedre.
Gjorde det samme med Christian og det funka kjempe bra. Nå er gutta mine så store ( 4910 g og 4720 g ved fødsel ) så isteden for og gå igjennom flaske etter flaske så gir vi litt grøt i steden. Har ikke hatt noen problemer med magen dems heller og håper ingen syntes jeg er slem for at jeg begynner litt tidligere enn vanlig.

jeg har også begynt med grøt!!! prøvde litt på kvelden i en uke og når han ikke fikk noen reaksjon så begynte jeg å gi mer på kvelden... det er som det ble skrevet litt lengre opp her at man kjenner sine egne barn best selv!!!

Jeg har kjøpt inn maisgrøt, men har ikke gitt ennå. Siden begge jentene sliter såpass med magen som de allerede gjør, avventer jeg lengst mulig. Men blir snart nødt til å gi Mathilde... Hun er snart opp i 1 liter MM i døgnet... Dvs at jeg pumper nesten 2 liter melk i døgnet. Ikke rart jeg er tørst og sulten KONSTANT[:D]

Skjønner det Hanne79. Hadde nok drøyd det litt jeg også da. 1 liter er da formidabelt !!
Håper at de vonde magene snart blir bedre.
Lykke til !!

Magene er bedre nå altså...dvs Mathilde er HELT fin, Norah var helt fin til vi måtte begynne med jern igjen forrige uke pga lav blodprosent.... Vil altså ikke ødelegge mer med grøt enda.

Back
Topp