Oppdatering fra meg..

Oboy

Flørter med forumet
Noen av dere har fått med dere at jeg fikk en blødning på onsdag og måtte til sjekk på sykehuset. Fikk da en UL der jeg fant ut at jeg enten var kortere på vei enn antatt eller det var sluttet og vokse i uke 5 ish.
Måtte da ta en hcg prøve som jeg igjen tok idag.

Fikk tlf fra sykehuset om at hcg prøven var steget siden sist, men ikke høyt nok til at de ville si at alt var OK enda.

Så da skal jeg til nok en UL i slutten av neste uke.
Har vært ekstremt kvalm idag og veldig trøtt.
Så tenker selv veldig positivt.
Men likevell så tenker jeg mye på dette og er usikker og redd for at det er noe galt.

Noen som har opplevd noe lignende?

Off! Krysser fingrene for at alt er bra, og at det fortsetter å stige :-)

Noen av dere har fått med dere at jeg fikk en blødning på onsdag og måtte til sjekk på sykehuset. Fikk da en UL der jeg fant ut at jeg enten var kortere på vei enn antatt eller det var sluttet og vokse i uke 5 ish.
Måtte da ta en hcg prøve som jeg igjen tok idag.

Fikk tlf fra sykehuset om at hcg prøven var steget siden sist, men ikke høyt nok til at de ville si at alt var OK enda.

Så da skal jeg til nok en UL i slutten av neste uke.
Har vært ekstremt kvalm idag og veldig trøtt.
Så tenker selv veldig positivt.
Men likevell så tenker jeg mye på dette og er usikker og redd for at det er noe galt.

Noen som har opplevd noe lignende?
Så de noe på ultralyden? Plommesekk etc? Jeg krysser fingrene for deg! Og forstår veldig godt hvordan du føler i forhold til engstelsen ! Kjenner på det samme selv... synes det er vanskelig å ikke bekymre seg!

Opplevd omtrent akkurat det samme. De fant den neste ikke på første ul, da var jeg 6 uker. Tok HCG-tester, det steg men ikke nok. Ny ul viste at hjertet slo. Antok jeg da var 5+5 (skulle vært 7) Fikk beskjed om at jeg sannsynligvis kom til å abortere. Men har ikke gjort det enda, som jeg vet. Ny ul i neste uke.

Lykke til. Utrolig kjipt å gå rundt slik og ikke vite

Jeg opplevde det med nr 2.
Var inne på ul pga mistanker om svangerskap uten for livmporen.
På ul viste kun en tom fostersekk. Så gynekologen var sikker på at utviklingen hadde stoppet. Fikk tilbud om hcg prøve. Tok en tirsdag og en på torsdag. Legen lovet å ringe meg på fredag. Hørte ingenting, så når jeg ringte inn kl 14 hadde legen gått og jeg fikk ikke svar. Så ringte jeg igjen på mandag, og legen skulle ringe meg tilbake. Hørte ingenting. Og slik holdt vi på i mange dager. På onsdag fikk jeg mast meg til svarene på prøven over telefon, men disse tallene sa meg jo ingenting. Så jeg bestilte time på mitt lokale legekontor. Legen mente det var litt for lav stigning, men at vi ikke kunne gi opp ennda. Så fikk ul, fortsatt ingen forskjell. Så fikk ny time på mandag hvor vi tok ul, ingen forskjell, fikk da beskjed om at vi venter i en uke til, og finner vi ingenting da så sender jeg deg på sykehuset for utskaping. De lengste dagene i mitt liv. Ventet i en uke, og der var det et bankende hjerte :)
Gynekologen ringte to uker etter dette for å fortelle meg at stigningen var for liten og at jeg hadde mistet....

Så de noe på ultralyden? Plommesekk etc? Jeg krysser fingrene for deg! Og forstår veldig godt hvordan du føler i forhold til engstelsen ! Kjenner på det samme selv... synes det er vanskelig å ikke bekymre seg!

De så på ultralyden at det var plommesekk å alt. Men siden vi ikke så hjerteslag så kunne hun ikke si om det var normalt svangerskap i uke 5 eller om det var sluttet og vokse.

Opplevd omtrent akkurat det samme. De fant den neste ikke på første ul, da var jeg 6 uker. Tok HCG-tester, det steg men ikke nok. Ny ul viste at hjertet slo. Antok jeg da var 5+5 (skulle vært 7) Fikk beskjed om at jeg sannsynligvis kom til å abortere. Men har ikke gjort det enda, som jeg vet. Ny ul i neste uke.

Trodde også at jeg var rundt 7 uker.
Hvordan kan de si slik at du mest sannsynlig kommer til å aborterte?
Fikk beskjed om alle var jo ikke etter lærebøkene

Erta: for en forferdelig opplevelse!! Så ringte de to uker senere!!! Godt det var et bankende hjerte. Det er det jeg håper på når jeg skal tilbake neste uke.

Håper det går rette veien for deg!! Hold oss oppdatert... :Heartpink

Håper det går veien ❤ Det er dessverre ikke lett å vite når man tar ul så tidlig.

Hvor mye stigning var det da? Vet du det? Det flater jo ut ganske tidlig egentlig, så viss du er ca.7 uker så skal det jo ikke dobles lenger..

Åå, så frustrerende å ikke vite! Sender deg mange gode tanker og lykke til <3

Back
Topp