oppdatering fra meg :)

nitta

Flørter med forumet
Da er jeg tilbake for en stund etter et langt opphold på Riksen. De har nå funnet ut av hva som er i veien med min eldste sønn og jeg hadde vært veldig glad for alt annet enn dette nå. Han har en alvorlig hjertefeil som vil innebære at han vil bli borte fra oss altfor tidlig. Vi har ikke fått veldig klare prognoser, men han vil ikke bli 25 sier de.

Mens jeg var der ble også terminen flyttet til 2. jan, vi var på ul og alt ser flott ut med den lille, men den påvirkes av alt stresset, det kjenner jeg.

nei uff så fælt å høre! aner ikke hvordan jeg hadde taklet en sånn beskjed. Har dere visst at noe var gale hele tiden, eller er det noe som har oppstådt?

Herregud for ein grusom nyhet, sender deg og dine ein gigantisk trøsteklem!!

Trur ikkje du skal bekymra deg så mykje for at fosteret tar skade av stresset ditt, dei ligger trygt og godt inni der, og det skal veldig mykje til at dei blir påvirka av stemingar, i allefall så tidlig!!

Tenkte på deg senest i går, da jeg var inne på en tråd du hadde skrevet i.

Huff, ord er ikke sterke nok i en sånn situasjon. Sender deg det jeg kan av styrke og varme! 

Huff, dette må være tøft! Har ikke ord egentlig,men sender varme tanker over til deg.

Huff, for en beskjed å få! Sender varme tanker herfra. Dette må være tøft!

Nei men kjære vene... Det var jo helt forferdelige nyheter! Sender dere mange gode tanker og klemmer og nusser i pannen.

For en grusom beskjed å få! Klem til deg! 

mamma*88 skrev:
nei uff så fælt å høre! aner ikke hvordan jeg hadde taklet en sånn beskjed. Har dere visst at noe var gale hele tiden, eller er det noe som har oppstådt?

Vi har hatt misstanke om noe galt siden i vinter, men vi trodde jo det var astma eller epelepsi eller noe sånt, har aldri visst det var noe med hjertet før nå.

Tusen takk for støtten alle sammen, trenger all styrken jeg kan få nå som vi skal innrette oss etter en helt ny hverdag.

mamma*88 skrev:

Vi har hatt misstanke om noe galt siden i vinter, men vi trodde jo det var astma eller epelepsi eller noe sånt, har aldri visst det var noe med hjertet før nå.

Tusen takk for støtten alle sammen, trenger all styrken jeg kan få nå som vi skal innrette oss etter en helt ny hverdag.

Det var en tøff beskjed å få, og jeg skjønner at det må være grusomt vanskelig å fordøye. Dere har all min medfølelse! Likevel hadde jeg ikke gitt opp håpet - hvis de sier at han likevel har mange år fremfor seg, så er jo det noe å klamre seg til, legevitenskapen vil gjøre enorme fremskritt i løpet av 20 år, hvem vet om ikke de har teknologi og viten til å lege ham innen den tid kommer?
Sender deg en stor trøste- og styrkeklem!

Nå fikk jeg sjokk! Dette er vel det verste en mor eller far kan høre :-(

Så lei meg på dine vegne, her har dere gått og ikke visst noen ting og så får dere en så grusom beskjed :-( Kan jeg spør hva hjertefeilen heter og innebærer? Nå har jeg jo litt peiling på både hjertefeil og å miste et barn så jeg kan på mange måter sette meg inn i situasjonen men enhver situasjon er unik og spesiell og jeg kan ikke tenke meg hvor sjokk dette må ha vært når dere i utgangspunktet har trodd han var frisk. 

Hva med muligheten for hjertetransplantasjon? Vi fikk også vite at sønnen vår kunne bli rundt 25-35 med det hjertet han hadde (nå ble han jo ikke i nærheten..) men at etter det kunne han få hjertetransplantasjon....

Off stakkars dere...dette var fryktelig trist :-(

Skjønner at det er vanskelig å glede seg over livet i magen men samtidig er vel det det beste som kunne skjedd i denne situasjonen..at han skal bli storebror og glede seg over det..

Så utrolig trist å lese! Kan ikke sette meg inn i situvasjonen. Men jeg kan føle veldig med deg! Gjør helt vondt inni meg. Håper at man har kommet lengre innen legevitenskap innen den tiden. Huff så grusomt. Stor trøste klem<3

Dette var en utrolig lei nyhet..uffameg..sånt en kun leser om rammer andre..
Når det verste sjokket har lagt seg så klarer dere nok å finne masse støtt og håp underveis- er nok fint å snakkke med andre i samme eller tilsvarende situasjon..
Sender en kjempestor klem..

Samuels hjertemamma skrev:
Nå fikk jeg sjokk! Dette er vel det verste en mor eller far kan høre :-(

Så lei meg på dine vegne, her har dere gått og ikke visst noen ting og så får dere en så grusom beskjed :-( Kan jeg spør hva hjertefeilen heter og innebærer? Nå har jeg jo litt peiling på både hjertefeil og å miste et barn så jeg kan på mange måter sette meg inn i situasjonen men enhver situasjon er unik og spesiell og jeg kan ikke tenke meg hvor sjokk dette må ha vært når dere i utgangspunktet har trodd han var frisk. 

Hva med muligheten for hjertetransplantasjon? Vi fikk også vite at sønnen vår kunne bli rundt 25-35 med det hjertet han hadde (nå ble han jo ikke i nærheten..) men at etter det kunne han få hjertetransplantasjon....

Off stakkars dere...dette var fryktelig trist :-(

Skjønner at det er vanskelig å glede seg over livet i magen men samtidig er vel det det beste som kunne skjedd i denne situasjonen..at han skal bli storebror og glede seg over det..

Han har ingen feil direkte på hjertet, men på hjertevenene, derfor er ikke transplantasjon et alternativ. De transplanterer ikke lunger fordi det er altfor risikabelt. Selv på voksne gjør de ikke det, så det vil ikke bli en mulighet.
Selvfølgelig håper vi på at det skal komme bedre løsninger for ham fremover, men da dette er en nokså sjelden feil ettersom jeg har skjønt er det vel ikke det som blir prioritert.
Alt vi har nå er tre typer medisiner og de kan åpne mellom forkammerne og håpe det letter litt på trykket, men det er ikke noe som vil gjøre ham frisk bare hjelpe på symptomene. Pulmonal hypertensjon er diagnosen.

Ord blir fattige når dere har fått en slik beskjed! Sender deg mange klemmer og gode tanker! Håper dere har mange og støtte dere på i tiden fremover.

Chuma skrev:
Det var en tøff beskjed å få, og jeg skjønner at det må være grusomt vanskelig å fordøye. Dere har all min medfølelse! Likevel hadde jeg ikke gitt opp håpet - hvis de sier at han likevel har mange år fremfor seg, så er jo det noe å klamre seg til, legevitenskapen vil gjøre enorme fremskritt i løpet av 20 år, hvem vet om ikke de har teknologi og viten til å lege ham innen den tid kommer?
Sender deg en stor trøste- og styrkeklem!

Finner ikke bedre ord, så signerer like godt denne her... :(

Ord blir fattige når jeg leser om dere. Så forferdelig trist beskjed å få. Jeg sender alle varme tanker og støtte til deg.

Uff så forferdelig!! Vet ikke hva eg skal si.. Sender deg mange klemmer... Håper virkelig at legevitenskapen utvikler seg slik at han får hjelp!

Back
Topp