Oppdatering fra Majalis

Siste nytt: ble tatt av riedeyppet kl 21 for da var pose nr. 2 tom. Det har gått bra hittentil - bank i bordet!:) Fikk lov til å dusje i sted og det var deilig. Urinen var fin, ikke noe tegn til dehydrering(altså ingen utslag på ketoner), men legen vil likevel gi meg en pose med Ringer(de vil være føre var) som jeg settes på straks. Hadde brått ganske høyt bt: 150/98. Fikk noe blodfortynnende iv - standard prosedyre, sa de. Kjenner ellers rikelig med spark etter at de tok vekk riedryppet og det er godt å kjenne liv. Fosterlyd helt normal. Skal muligens ta en sånn sparke-måling. Hvis det ikke skjer noe i natt og gitt at livmorhalsen ikke er åpen eller forkortet ved ul i morgen så skrives jeg ut i morgen. Vet ikke under hvilke "tiltak/betingelser", men det får jeg oppdatere om i morgen:)
 
Håper det fortsette slik for deg;) lykke til i morgen og sov godt - og rie fritt i natt!
 
Åååå masse lykke til.
Måtte det bli en rolig natt :)
 
Håper det fortsetter godt. Fint du oppdaterer - tenker på deg! Natta :)
 
Hvordan har natten vært Majalis? Håper du har fått en god natts søvn!
 
Hei! Natta har gått bra:) Blir hengt opp en pose med Ringer nå så den får dryppe fort i gjennom. De ventet med det til i dag for ellers ville jeg flydd på do i hele natt, hehe. Oppdaterer igjen etter ul og legevisitt nå på morgenen.
 
Lykke til med legevisitt;)
 
Lykke til med legevisitt, håper på fortsatt gode nyheter :)
 
Hei alle sammen!

Ingen rier i natt og jeg slapp ringer iv til morgenen da det ikke var utslag på ketoner. Legevisitten gikk greit - ingen åpning og livmorhalsen har heller ikke blitt kortere eller lengre. Tydligvis så krypmer livmorhalsen min en del fra uke til uke, men nå teller jo hver dag og uke jeg fortsatt har han i magen! Nå har vi ingen forventninger om at jeg kan klare å gå til termin, men vi håper at jeg skal klare å holde han inne ut Mai i hvertfall, selv om det kanskje blir med flere innleggelser for å stoppe rier.

Skal nå ha ganske tett oppfølging; ny jordmor, en lege i kommunen med erfaring som tar ansvar for meg ut svangerskapet(han skal brukes til faste kontroller og ved akutte ting). Fortsatt oppfølging ved Lillehammer. Den opprinnelige fastlegen kan jeg bruke som samtalepartner eller ved mindre akutte ting.

Jeg skal ikke ha sengeleie nå. De mente at det ikke hadde noe for seg da det ikke har hatt noe effekt ved innleggelse og ligger man mye bare rett ut så mister man mye muskelmasse også. Var noen forbud; ikke lov til å sykle eller andre typer aktiviteter som kan skade meg eller babyen, ingen tunge løft bla.

Tusen takk til alle som har støttet oss gjennom begge innleggelsene - det varmer godt :)

Nå skal jeg prøve å sove litt(dårlig med søvn på sykehuset) før jeg og mannen skal ut og gå en liten runde.
 
Masse lykke til framover. Jeg håper lille gjemmer seg i magen en mnd eller to til. :)
stor klem til deg!
 
Godt å få komme seg litt hjem! Masse lykke til, og håper den lille holder seg inne så lenge som overhode mulig! ;) Klem
 
Åh såååå godt med god nyheter! Og for at helse norge faktisk fungerer når vi trenger dem!
 
Nei huff og huff! Jeg har ikke rukket å være mye her de siste dagene så dette hadde jeg ikke fått med meg. Håper det står bra til med begge to! Her krysser jeg fingre og tær.
 
Så godt å høre! Det er jo flott om du passerer 28 uker før fødsel, for ikke å snakke om 30 uker eller enda mer! Lykke til med rugingen, håper det blir enda noen uker! :)
 
Godt det stoppet opp, og at du kunne dra hjem :) håper babyen holder seg inne en good stund til :)
 
Dette høres jo veldig bra ut.
Virker som du nå blir tatt godt vare på :)
Det skal nok bli godt å komme hjem nå og sove i egen seng og komme litt mer tilbake til normalen (med unntak)
 
Så bra at du får så god oppfølging. Krysser alt for deg at alt går bra til slutt. Fortsatt lykke til :)
 
Det er godt å se at de tar deg på alvor og gir deg ordentlig oppfølging. Her i mjøsområdet har vi jo noen sykehus å velge mellom, og jeg har hørt at Lillehammer er det beste (at hvis noe spesielt skjer blir man sendt dit, fordi det er der alle spesialister og slik er. Vet ikke om det er sant jeg?).
Det er hvertfall veldig betryggende å vite på forhånd at de er flinke der :)
 
Back
Topp